30 Temmuz 2007






Gay
Francisco !



"Gay'sen Amsterdam'da evlen San Francisco'da yaşa", "San Francisco'da abazan kalmamak için en iyisi biseksuel olmaktır", "bu kentte yerde para bulursan aman almak için eğilme tuzaktır", "Amerika'nın Bursa'sı" gibi hakkında geyikler yapılan bu kentin neden çok gay barındırdığı hakkında çeşitli bilgiler var.

Zamanında homoseksüelliğin bir akıl hastalığı olduğu düşünüldüğü için Amerika genelindeki birçok gayin San Francisco'daki akıl hastanesine gönderilmesiyle bir popülasyon oluştuğu, bu şahıslar hastaneden çıkınca da San Francisco' ya yerleşmeyi uygun gördüğü söylenenler arasında, ama ben size "Hayatın El Kitabı" isminde, 500 merak edilen sorunun cevaplandığı bir kitaptan " San Francisco Neden Eşcinsellerin Kenti Olarak Biliniyor" maddesinden şu bilgileri aktarayım;







Bu kentteki gay yoğunluğunun tarihsel bir nedeni var. olay ta 18. yüzyıla kadar gidiyor. O dönemde bu bölgeye altın aramaya gelen maceraperestler, uzun yıllar kent ve toplumsal yaşamdan uzak kalıyor ve aynı cinsler arasında yakınlaşma oluyordu. Bu kentteki ilk gay clubu 1900 yılında açılmıştı.

İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra San Francisco kenti bu kez, eşcinsel asker emeklilerinin akınına uğradı. Kentteki göreceli özgürlük ortamı, bu tür ilişkilerin gelişmesine katkıda bulundu. San Francisco, 1964 yılında Life dergisi tarafından "Gaylerin Başkenti" ilan edildi.



14 yorum:

"Denize dek ırmakdır adın..." dedi ki...

şu bursa meselesi aslında epey kafamı kurcalamakta! havasından mıdır, suyundan mıdır bilmem ama böyle bir yakıştırma hiç de yanlış değil. şimdiye kadar bahsedildiğini hiç duymadığım ileride blogumda yazmayı düşündüğüm bir aşk macerası var bursa'da geçen. ruşeniye tarikatının kurucusu Ömer Ruşeni ile bursa eşrafından birinin oğlu Hızır Bali arasında geçen bir aşk. tarih efendim 15.yy... o zamanlar bursa'da neler olmuştur kim bilir neler!boşuna bursa'dan bahsedilmiyor yani...:)

gaykedi dedi ki...

sevgili "denize dek ırmaktır adın" bende okumak isterim o bahsettiğin bursa'da geçen tarihi aşk macerasını, bloguna yaz en kısa zamanda unutmadan ...

bursa hakkında bu söylem nereden geliyor emin değilim ama, galiba zeki müren fatih ürek ikilisinin bu imaja çok katkısı oldu son zamanlarda!

Adsız dedi ki...

guzel sehir. Etrafimin gaylerle dolu oldugu biryerde cocuk yetistirmeyi cok isterim. Biraz var ama yeterince degil. bu da benim takintim. :o)

Piyanistimin amcasi yillar once San Francisco'da, erkek arkadasiyla yasarken kavga etmisler. Erkek arkadas amcayi merdivenden itmis de yalnislikla, olmus adamcagiz.

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

Elif yaa hayatta gördüğm en gay dostu kadınlardan birisin, zaten öyle olmasa kim kalkıp sadece eşcinsel klasik müzik bestecilerinin eserlerini özel olarak yorumlayıp bir albüm yapar değil mi :)

yass dedi ki...

san fransiskoda cidden lezbiyen ve gay sayısı o kadar cokki ve bu o kadar normalki..her kosede yaylı opüsen nineler, ya da sarmas dolas dedeler. ilk once yadırgamıstım ama sonra alısmaya basladım. ben de sordugumda diger eyaletlerde hosgoruyle karsılanmaması ve siddete maruz kalmaları. bi cok gay kurulusun merkezide S.F. hatta ben gokkusaklı tısortumu gıyınce bayagı bır rabet gormustum hemcınslerımden. sonra tısortu hıc gıymedım bır daha lezbıyen sımgesı oldugunu ogrenınce.

gaykedi dedi ki...

sevgili Yass, biliyorsundur bir barın önünde de o bayraktan yada pembe üçgen işareti varsa da orası uzaylılara aittir :)

Esther dedi ki...

Bursa için böyle söylendiğini pek bilmiyordum... fatih ürek ve zeki müren var bitek sanıyordum.. tam tersi bursalıları aşırı dinci, gayleri linç eden bir topluluk olarak düşünüyordum...

bu arada gaylerin en çok tercih ettiği tatil beldesi olan Mikonos'u da unutmamak lazım :) ağustosta 6-7 gün adadayım :)

gaykedi dedi ki...

aa Esther'ciğim Bursa için "Altı erenlerle, üstü verenlerle dolu" denir, hiç duymadın mı şekerim :)

yass dedi ki...

tamam dikkat ediyim o zaman:)

www.edasuner.com dedi ki...

"Altı erenlerle, üstü verenlerle dolu" SÜPERR YA DUYMUŞTUM BAK ŞİMDİ SEN SÖYLEYİNCE ANIMSADIM. ŞU HAYATTA BİLDİĞİM BİRŞEY VAR GAYLER ÇOK ÖZEL YETENEKLERE VE İNSANLIĞA SAHİP OLUYORLAR. BU ARADA BUSH RESMİ SÜPERDİ YA. :)

diagonel dedi ki...

KUZEN RESİM BENİ ÇOK GÜLDÜRDÜ YAAA HANİ BUSH UN PUSHH ETTİĞİ RESİM...

BU ARADA BEN TATİLDEN DÖNDÜM GÖRÜŞELİMDE İKİ MUHABBETİN BELİNİ KIRALIM

Adsız dedi ki...

Buraya yazanların çoğu gay galiba bursada ibnelik yapanlarında aslen hiçbirinin bursalı olmadığını bilmiyorsunuz galiba fatih ürek'in aslen erzurum'lu olduğunu bilmediğiniz gibi angut kafalı beyinsizler Zeki müren gibi bir ses sanatcısına bile dil uzatabiliyorsunuz geri zekalılılar.

Adsız dedi ki...

bende gayım gay olmaktan memnunum

Adsız dedi ki...

Bende gayim oldukça erkeksiyim ve bundan gurur duyuyorum