01 Temmuz 2007



Din, Töre...
Kadın Korkusu ve Özlemi !

Diyarbakır’da bölge insanıyla sohbet ederken, eğitimli bir genç arkadaşa şehirde kadın-erkek arası ilişkileri sordum. O, bana doğrudan cevap vermek yerine kendisiyle ilgili bir hatırasını anlattı:

“Ben ilkokuldayken inşaatlarda çalışırdım. Bir gün üst katta çalışırken aşağıda ortaokullu arkadaşların, kız arkadaşlarıyla el ele tutuşmuş halde geldiklerini gördüm.

‘Ortaokula gelince ben de bir kızın elini tutarım inşallah’ diye düşündüm. Sonra ortaokula geldim. Bu sefer de ‘İnşallah liseye gelince bir kızın elini tutarım’ diye düşünmeye başladım.

Liseye gelince de bir şey olmadı. Bu kez de üniversite yıllarını özlemle beklemeye başladım. Üniversiteye gelince görücü usulüyle beni apar topar evlendirdiler. Anlayacağınız bir kızın elini bile tutamadan evlendirildim.”

Serdar Turgut'un Diyarbakır gezisi izlenimlerinden.


2 yorum:

miso dedi ki...

Üf ya, bütün sorun da bundan kaynaklanmıyor mu zaten?

pıhhh

Friedrich Camus dedi ki...

"Bir kızın elini bile tutamadan evlendirildim."

Buradan sonra sınırlarını girilen ihtimaller denizi çok derin be.