06 Temmuz 2007



Ağaca
Tüneyen Baron !


Yıllar önce çok severek okuduğum, yüreğinizi açacak, bir tatil okuması tavsiyesi benden, Italo Calvino'nun Can yayınlarından basılan kitabı "Ağaca Tüneyen Baron" * ... ve kendime çok yakın hissettiğim, kendi ağzından birkaç cümleyle Italo Calvino;

....Calvino ailesinin bir üyesi olmak benim tercihim değildi. Hayata başlamak için güzel bir tesadüf diyebilirim. Bitkibilimci bir annenin ve Tanrıbilimci bir babanın sessiz oğlu Italo Calvino. Resmi belgelerimizin din bölümünde hiçbir şey yazmazdı. Küçüklüğümden itibaren tek birşey tembihledi ailem bana;







"Etiketleri kendin yapıştır, başkalarının seni belirlemesine olanak tanıma" Hiçbir dine, arayışa, inanca ait olamadım tam anlamıyla. Bu yüzden ne zaman bir şeye bağlanacak olsam, çekincelerimi ve nesnelere uzaktan bakmamı sağlayan kuşkularımı korudum. Bana böyle öğretilmişti. "Dünyadan, cevapları kesin sorulardan, büyük guruplardan şüphe et"

* "Ağaca Tüneyen Baron" Italo Calvino'nun (1923-1985) en sevilen romanlarından biri. Romanın kahramanı, on iki yaşında bir çocuk. Soylu bir ailenin büyük oğlu. Bir gün yemekte babasına kızar ve ağaca çıkar. Bir daha da inmez o ağaçtan. Bütün yaşamını ağaçlarda geçirir.


6 yorum:

Cihan TEKİN dedi ki...

geçen yıl bir yazı yazmıştım... ilgini çeker diye düşündüm... her şeyden önemlisi 'senin bizzat yorumlaman yazımı'... çok anlam katacaktır cümlelerime... biliyorum

http://parantezicihayatlar.com/blog/?p=57

Goddess Artemis dedi ki...

Ah ah ah, ne güzel bir kitabı tanıtmışsın. Çok severim ben de bunu! :o)

Italo Calvino'nun Türkçe'ye çevrilmiş eserleri arasından "Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu" ve "Görünmez Kentler" mutlaka okunmalıdır!

Maybe dedi ki...

Küçük Prens'e benzetmiştim her nedense.

merveeee dedi ki...

gaykediiiiiiiiiiiii ;)

etıketlendım ben kendı etıketımı kendım koydum..

Cihan TEKİN dedi ki...

iyi niyetimi anladığın için, yanlış anlamadığın için, cümlelerime anlam kattığın için çok teşekkür ederim...

gaykedi dedi ki...

sevgili Cihan, çok naziksin, esas ben tesekkür ederim, homofobik olmadığın için :)