26 Haziran 2007



Kimler İçin Işığız !

Neresindeyiz? Kim onlar? Karşılaştığımız insanlar, çalıştığımız ofisler, göz kırptıklarımız, acıttıklarımız, makas aldıklarımız, ihanet ettiklerimiz, görmezden geldiklerimiz, hayran olduklarımız...

Geçtiğimiz günlerde yitirdiğimiz, bir ömre sığması zor bir hayatı kendi yoluna My Way’e sığdırabilmiş Ufuk Güldemir’in mesela hiç bilmediği, anlık ve önemli bir etkisi vardır, hayatımda.

Yıllar önce gazetede, kendimi o binada ‘bir nokta gibi hissettiğim’ günlerden birinde, asansörün kapısını nazikçe açarak, gülümsemiş ve bana yol vermişti. Nezaketle ve zarafetle. Dünyanın beni umursamasını istediğim o gençlik günlerinde, ‘üst makamlar’dan gelen o nezaketli gülüşle beni, çukurun dibinden yeryüzüne iade etmişti.







Belki de biraz da, bir dua da benim kalbimden gitsin diye, sadece meslektaşım ve değerli bir gazeteci olduğu için değil, o asansördeki gülüşü için de gitmek istedim, onu sonsuzluğa uğurlamaya. Bir daha karşılamasak da, o gülüş bende kalmış işte. Tıpkı yıllar önce, başımdan ergenliğin en zalim zamanları geçerken, bir Bandırma Vapuru’nda karşıma çıkan küçük çocuğun gülüşü gibi.

İşte o anda muhtemeldir ki, uzun süredir beni izleyen 7 yaşlarında bir erkek çocuğu, ‘melek olup çıktı karşıma’. Kapkara, cıvıl cıvıl gözleri ve baktıkça ısırma isteği uyandıran yumurta yanaklarıyla. Sessizce sokulmuş, yüzünü yüzüme yanaştırmış, elindeki çekirdek paketini uzatıp ‘ister misiniz’ demişti. O soru ile hayat geri gelmişti. O yaz çok güzel geçti.

Tanımadığımız kimler sevdi bizi? Kimler için ışık, kimler için karanlığız. Hangi hayatlarda nasıl izler bıraktık. Küçük diyaloglarda, minik alışverişlerde, ‘önemsiz’ sohbetlerde, ‘tesadüfi’ karşılaşmalarda.

Aycan Saroğlu


2 yorum:

edi.ben dedi ki...

tam 12den vurdu beni bu yazı gaykedi...
sanki kafama "dank" diye bi'şey indirdi. dank etti :) gerçekten etti...
offff çok sevdim, çok doğru, çok güzel ve benim için ekstra anlamlı.
harikasın sen... nasıl bir zamanda nasıl bir yazı seçip yayınladığının farkında bile değilsin tabi ki ama sana çoooook teşekkür ederim...
muah (şlops)(colk)(bu özel öpücüğüm sadece Nakhar'a aittir aslında ama bu yaptığından sonra bir tane de sana, yalnız tek kural, yanaklarını silmeyeceksin) :P

gaykedi dedi ki...

edi'cim yazıyı beğendiğine ve ilaç gibi geldiğine çok sevindim, bizde seni kocaman öpüyoruz nakhar'la :)