20 Haziran 2007



Kayıtlardayız !

"...Öyle bir iletişim devrimi yaşadık, öyle teknolojik mucizelere tanık olduk ki..Ses de görüntü de laf da kaybolmuyor kolay kolay..Bugünün arkeologları nasıl ki üç bin yıllık çanak çömlek kalıntılarından giderek bizden yüzyıllarca önce gelmiş insanların nasıl yaşadığını çözmeye çalışıyor..

Üç bin yıl sonranın arkeologları da aynı bugünün insanları gibi, bizlerin neler yaptığını nasıl yaşadığını merak edecek..
Ellerinde bugünün arkeologlarının hayal bile edemeyeceği malzemeler olacak..Görüntü kayıtları, yaşayan sesler, hangi kıvamda olduğunu ancak o zaman kategorize edecekleri akılların yarattığı laflar..

Kimbilir belki Kumkapı’da bir meyhanede, belki bir düğün eğlencesinde attığımız kahkahalara bakıp keyiflenecekler.."


Selahattin Duman


...ve tabi bloglarımız, 100-200 senre sonra, inanılmaz bir arkeolojik malzeme olacaklar arkadaşlar...


7 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

@ gaykedi:

O zaman ölmeden hepsini bir şekilde yok edelim. Mâzallah şahit filan yazarlar! :-p

D-Chic dedi ki...

Ben farklı yönden bir yorum getirmek istiyorum acaba, kazı çalışmalarında arkeologlar buldukları tüm değerli kalıntıları gerçektten teslim ediyorlar mıdır dersiniz!?

gaykedi dedi ki...

artemiscim, kıyamam ben blogumu silemeye yaa :)

sevgili d-chic, sorduğun meslek etiğiyle ilgili güzel bir soru, ben arkeologların çok idealist insanlar olduklarını ve çoğunun böyle bir şeye tenezzül etmediğine inanıyorum. tabi geçmişte gelişmiş ülkelerde yaşamış, arkeoloji biliminin öncüleri sayılan ama hindistanı, mısırı, çini, yunanistanı yağmalayanları saymazsak.

YAŞAMDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

BU KIŞ ANADOLU MEDENİYETLER MÜZESİNE GİTTİM YILLAR SONRA..İNSAN OĞLUNUN GELİŞİMİNE TANIKLIK EDİYOR VE ŞAŞIP KALIYOR İNSAN..BİR TAŞ PARÇASINI YUVARLAK HALE GETİRMEK İNSAN OĞLUNUN 1 MİLYON YIL ALDIĞINI ŞAŞKINLIKLA SEYREDİYORSUN..İÇERDE ZAMANIN HEM İLERİYE HEMDE GERİYE DOĞRU NASILDA AKTİĞİNİ TEKRAR TEKRAR YAŞIYORSUN..BİR NEVİ ZAMAN TÜNELİ..
BU KADAR YOKSUNLUKTAN BU KADAR AZ VERİDEN SONRA GELECEK YUZYILLARDA Kİ İNSANLAR HAKKIMIZDA DEHŞET VERİLERE SAHİP OLACAK SANIRIM..ÇOKDA EĞLENİRLER SANIRIM..

gaykedi dedi ki...

sevgili kıymet, evet çok eğleneceklerine bende eminim, youtube binlerce matrak şeyle dolu, olmassa inek şaban izlerler, dahada olmadı reha muhtar, levent kırca var :)

celerone dedi ki...

Ben hiç böyle düşünmemiştim. Gerçekten de öyle, tam bir tarihi eser olacağız. Sence 10-15 yıl sonra da yazar mıyız?

Niye olmasın?

Ece dedi ki...

Biz bu dünyayı, yakında havaya uçururuz diye düşünüyorum..
Arkeologlara toz duman kalır ancak..

[çok mu umutsuzum:(]