19 Haziran 2007



İnekler ve Uçaklar !

Bir gün bir öğrenci bana "hocam, çok büyük fabrikalar kursak, süt elde edebilir miyiz?" sorusunu yöneltti. Bu gün için mümkün olmadığını söyleyince "Gördünüz mü, koskoca fabrikalarda üretilemeyen süt, bir avuç büyüklüğündeki organda yaratılabiliyor!" dedi.

Bir süre önce Ankara havaalanına, özel platformda gelen uçakları izlerken yakınımda duran kişilerin şu konuşmasına tanık oldum. Muhtemelen Almanya' dan gelmiş iyi giyimli birisi,

"Şu 120 ton ağırlığındaki uçağın nasıl havalandığına bir türlü akıl erdiremiyorum" diyordu. Karayolları gibi bir kuruluşta çalıştığını belirten diğer kişi ise,







"Ben de cep telefonlarıyla konuşulduğunda hatların neden karışmadığına şaşırıyorum", diye ekleme yapıyordu. Ve yine ilk konuşan,

" Bunların hepsi Kuran'da var, zaten Peygamber Efendimiz, Ben Kuran'ı mezarlıklarda okunsun diye göndermedim. Onun içindeki hikmetleri kavrayasınız diye kitabınız yaptım" biçimindeki ifadeyle sözünü tamamladı.

Ben bu tip konuşmaları, üniversite eğitimi görmüş, yurtdışında doktora yapmış ve üniversitede görev almış çok kişiden dinleyen biriyim. "Öğrenme yoksunu bir toplum" olduğumuzun, bundan daha güzelbir kanıtı olabilir mi?

Prof. Dr. Tümer Uraz



Baştaki inekleri kutsayan Hindu'msu dangalağı okuyunca, aklıma bir an, bu zavallının, mesela 20 sene sonra, bilim adamları fabrikada süt imal etmeyi başarırsa, imanını gözden geçirme olasılığı geldi.


4 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

@ gaykedi:

Önce, konuyla ilgili örnek olarak okunabilecek iki adet makale:

Blog Yazarlığında Çalışkanlıkla Yaratıcılık Arasındaki Fark

Eğitim Şart Derken Gerçekte Ne Demek İstiyoruz?

Ardından da bir büyükbaba-babaanne özlü sözü: "Hepsinin en beteri çarıklı erkan-ı harp'tir yavrum, yani okumuş ama kendini yetiştirememiş ve aileden de bir görgü/terbiye geleneği olmayanlar. Tanrı onların şerrinden korusun!"

gaykedi dedi ki...

evet Artemis!'cim, en tehlikelileri, hani "bu kadar cahiilik ancak tahsil ile olur" dediğimiz, okumuş ama görgüsüz-bilgisiz-kültürsüzler, bunlar için Osman Bey'in sitesine yaptığım yorumu tekrar alayım buraya;

"eğitim şartta, neyin eğitimi şart, insanlığın eğitimi yok ki, ne üniversite mezunu hayvan oğlu hayvanlar tanıdığım gibi, ne ilk okul mezunu efendi, kültürlü, her konuda çok saygılı insanlar da tanıdım :(

sanki eğitim şart diyerek esas bahsetmek istediğimiz şey eğitimden çok kültür ve yasalara saygı efendi olmak gibi şeyler daha çok!

kültür demişken mesela doğu illerimizde bir üniversite öğrencileri arasında töre-namus cinayetleri ile bir anket yapılsa, diyarbakırda ayrı, trabzonda ayrı, edirnede ayrı sonuçlar alırız! "

Elif dedi ki...

Ogrenme yoksunlugu mu, yoksa bakis acisini degistirmeye karsi ayak direme mi?

Ne de olsa, bir kitapta sonsuza kadar butun sirlarin ifsa edilmis olduguna inanmak, insanin icini isitan bir sey. Ama bilinmezlige, devamli degisime yol aldigimizi dusunmek rahatsiz edici.

www.elifsavas.com/blog

YAŞAMDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

GAYKEDİ YORUMUNU ÇOK SEVDİM..
KATILIYORUM SANA..