06 Haziran 2007


Hangi Yön !

Çocukluğunuzda "Alis Harikalar Diyarında" adlı kitabı okumuş muydunuz? Hikayenin bir yerinde Alis dört yol ağzına gelir ve hangi yöne gideceğine bir türlü karar veremez. Alis yanındaki kediye sorar: "Hangi yöne gitmeliyim?" Kedi, Alis'in sorusuna soruyla karşılık verir: "Nereye varmak istiyorsun?" , "Bilmiyorum" der Alis. "O zaman hangi yöne gideceğin de fark etmez."…

Siz rotasını belirleyemeyen, hangi limana gideceğini bilemeyen bir kaptanın gemisinde yolcu olmak ister miydiniz? Peki, kendi yaşam geminizin kaptanı olarak siz hangi limana doğru yol aldığınızı biliyor musunuz? Yoksa yaşam geminiz rüzgara bağlı olarak bir oraya bir buraya doğru yalpalıyor mu? Yaşam geminizin gerçek kaptanı kim? Siz mi?Koşullar mı? Başkaları mı?... Nil Gün

10 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Alice's Adventures in Wonderland'a dair aklımda, çocukluğumdan kalma izler var...

Kitapta, Alice tavşan deliğinden aşağı düşerken şöyle düşünür: "Amma da düştüm, Avustralya'dan çıkacağım herhalde, orası dünyanın alt kısmında kaldığından insanlar başaşağı yürüyorlardır. Ben de öğrenirim herhalde öyle yürümeyi."

Yanılmıyorsam, kitap bana annem tarafından okunduğunda henüz okula gitmiyordum ve bu "dünyanın öbür ucundan çıkma" hadisesi beni çok etkilemişti. Eğer yeterince kazarsam, Avustralya'dan çıkacağıma inanıyordum! :-p

MANDARİN dedi ki...

Bu yazı hayata karşı bir uyandırma servisi cıngılı gibi olmuş.İradeyle belirlenecek bir yaşam söz konusumu sizce?

ertank dedi ki...

"Yaşamını kontrol altına alma" hedefi, bana son kertede ulaşılamaz geliyor. Talk Talk şarkısındaki gibi, "Life is what you make it" olabilir; ama bir yandan da birçok diğer etken var, bunların çoğu da şansa dayalı, doğru zamanda doğru yerde olmaya.

Tam bir denetim, bana son kertede çok 'modern' geliyor. Endüstrileşme ile birlikte önce doğayı, sonra toplumu kontrol altına almayı beceren insan, şimdi kendisi ile baş etmeye çalışıyor. Bu yüzde yüz oranında gerçekleişrse yaşayacağımız toplum, "1984"tekinden çok farklı olmaz.

Şansa açık kapı bırakmak gerek. Talk Talk ile başladık, John Lennon ile bitirelim: "Yaşam siz içeride planlar yaparken dışarıda olup biten şeydir."

edi.ben dedi ki...

yolun başına gelip, sonunu görmeye çalışınca karar verebiliyor insan dümenini nereye kıracağına. ama bazen o kadar anlamsız ki herşey boşa kürek çekmemek gerek. nasılsa akıntı alıp götürebilir seni, tüm çabana rağmen, istemediğin bir yöne.
diyeceğim o ki, dümenini sık tut ama zaman zaman bırak kendini akıntıya, sürüklen... belki hiç bilmediğin ama asıl gitmen gereken bir yöne sürükleneceksindir.

KIYMET... dedi ki...

HER GEMİNİN BİR KAPTANI VARDIR YA HANİ VE GEMİLERDE KURALLAR ANAYASA GİBİDİR YA..KAPTAN KOŞULSUZ LİDERDİR SON SÖZ SÖYLEYİCİDİR YA HANİ..HANİ KAPTAN ÖNCE YOLCUSUNU VE MÜRETTEBATINI GEMİSİNİ EN SONDA KENDİNİ DÜŞÜNÜR YA HİÇ ÖNCE BEN DİYEMEZ YA HANİ..
İNSANIN KENDİ GEMİSİNDE KENDİNDEN BAŞKA SORUMLULUĞU YOKTUR Kİ KENDİ GEMİSİNİN KAPTANI OLMA 'LÜKSÜ' VAR İSTER DENİZİN AKIŞINA BIRAKIR KENDİNİ İSTER HARİTADAN ROTAYI TAKİP EDER GÖNÜL ONUN GÖNLÜDÜR NASILSA..GEMİDE ONUN DÜMENDE ONUN..KİME NEDİR Kİ DEĞİL Mİ GAYKEDİ..KİME NE Kİ?

chelin dedi ki...

Yaşamımın gerçek kaptanı olmayı istedim hep, ama ahmaklığımdan mı, duygusallığımdan mı bilmem başkalarının istekleri ve koşullar benden önce geldi...hep imrenmişimdir düz yasayabilen insanlara, şimdi bunu yaparsam üzülür diye dusunmeden istedigini soleyebilen,yapabilen insanlara...ama ben onlardan olamadım, sanırım olamıcam da. kim bilir hangimiz daha mutlu ayrılıcaz bu oyundan?simdiden bunu kestirmek pek de kolay değil galiba :)

D-Chic dedi ki...

Ben yönümü çizsem de mutlaka bir değişiklik oluyor onun için artık çizmeden ilerliyorum nere denk gelirse...

Icha dedi ki...

Çok ilginçtir ki, ben yine kendimi sorgularken bu meyanda, yazıyı görüp nooluyoruz bakim oluverdim yine :)
Sanırım gemiyi kullanan kaptanın da zaman zaman rüzgarın yönüne ve koşullara bağlı hareket etmesi gerekiyor, ille de şu yöne doğru gidiyorum dese de.. Bizim gemi de bugünlerde rüzgar ne yöne eserse rotasında seyir etmekte.. :)

diagonel dedi ki...

aslında ne kaptanlık önemli nede gitmek istediğin yön ilk faktör rüzgar ne kadar kuvveli ve ne kadar sürekliyse işte ozaman gideceğin yer önem arzeder...



mANTIKLA VS İLE BİR YERE GELMEK İSTESEKTE ENGELLER RÜREKLİ ÇIKIYOR AMA duygu dünyamızın eşlik ve önderliği ile gitmek istediğimiz yerlere gitmemiz daha ulaşılabilir gibi geliyor bana

ezop dedi ki...

Bir arkadaşım önüne çıkan yolların yolların hepsi gidilebilirse (yani ucu bir yere varıyorsa) o insan kaybolmuş demektir. Muhtemelen bir yerlerden bulduğu ya da duyduğu bu söz benim o anıma cuk diye oturmuştu.Çünkü ben onu da yapabilirim, bunu da yabilirim derken gerçekten de kaybolmuştum.Hani bir laf vardır ya en kötü karar bile kararsızlıktan iyidir diye.Bizim durum da işte aynen öyleydi!Neyse yani şunu söylemek istiyorum dümen her zaman bizim elimizde olmalı ancak hava koşulları da önemli yani değil mi?