11 Haziran 2007


30 Dakika !

İran İçişleri Bakanı Mustafa Purmuhammedi'nin önerisini Türk basını kısa bir haberle geçiştirdi ama komşuda kıyamet kopuyor. Molla, yani dinadamı olan Purmuhammedi, zinanın önlenmesi için "Muta evliliği"nin teşvik edilmesini önerdi.

Muta evliliği "Kadın ile erkek arasında tanıksız olarak yapılan sözlü nikah" diye tanımlanıyor. Tek şart: En az 30 dakika sürmesi! Yani bir cinsel beraberlik kadar. Ondan sonra erkek "Boşol" deyince evlilik bitiyor. Dikkat: Kadının boşanma hakkı yok!





Purmuhammedi'yi şiddetle eleştiren İranlı aydınlar, önerinin zaten yaygın olan fahişeliği (Sadece Tahran'da 200 bin kadın bedenini satıyor) daha da azdırmaktan başka sonuç vermeyeceğini belirtiyorlar. Çünkü bir kez muta evliliği yapan bir kadının toplumda saygınlığını yitireceğini, yaşamını sürdürmek için bunu "Meslek" haline getirmekten başka çaresi kalmayacağını savunuyorlar.

Dahası fahişelik yaşını düşüreceğini de hatırlatıyorlar. Haklılar: İran'da kız çocukları için evlenme yaşı 9 ! Sonuç: Bunalımın pençesinde milyonlarca genç... En az 3 milyonu uyuşturucu bağımlısı. Düşünün; sadece Tahran'da ayda ortalama 100 genç uyuşturucudan can veriyor. 2 milyona yakın gencin AIDS'e yakalanması da
facianın bir başka yönü...

Erdal Şafak

5 yorum:

Atonica dedi ki...

Peki kadının boşalma hakkıyla alakalı bir açıklama yapılmış mı..? O da büyük bir sorun. ;)

Goddess Artemis dedi ki...

@ gaykedi:

Böyle eleştirel bir yazıyı bloğuna aldığın için seni kınam kınam kınıyorum! İslam en güzel dindir, ulemaların her dediği doğrudur bi kere! Senin benim gibi dinsiz imansızlar, daha mı iyi bileceğiz onlardan? :-p

Ayrıca, otuz dakika kime yetecek? Kınıyorum ben herkesi ve her şeyi! Mısır Çarşısı'ndan kına aldım, hep beraber yakarız... ;-)


N.B. Sarcasm'da sınır tanımam, uçarım!

D-Chic dedi ki...

Tanrım yaaa böyle şeyler okuyunca resmen nevrim dönüyor yaa bu ne böyle!!??Ne boşalması böyle birşey hayatı boyu tattığına bile şüpeliyim bennnn.boşalmaymış..

edi.ben dedi ki...

purmuhammedi amcamızın gözüne kestirdiği bi' minik hatun var zannımca. n'apsın adam, meşrulaştırmak gerek. "hele şunun bi' tadına bakıverem gayri, aha bi' de şunun, soora da şunun..." bir buçuk saatte üç hatun. oooh!!!
kadın ne boşansın ne de boşalsın. ha eksoz deliği, ha kadın...
yüce (!) Alaman milletinin bir sözü geliverdi birden aklıma. "Hauptsache ein Loch"(önemli olan bir delik)
gel de yok etme bu zihniyeti taşıyan insanımsıları... sonra da adın "katil"e çıkıyor.
okudukça çıldırıyorum... "ay tutmayın beniii..."

miso dedi ki...

Bu kadar yoruma açık bir şeyin herhangi bir bağlamda doğru olması mümkün mü? Ya ben mi kıtım? Allaahhalllaaah

pıhhh