08 Mayıs 2007





Mevlana
Bir
Homoydu !



Hem ABD'nin Boston kentinde, hem de kökenlerinin bulunduğu Pakistan'da müzik yapan, Kominas grubunun çıkış şarkısı, eşcinsel düşmanı din adamlarını hedef alan 'Rumi bir homoydu' adını taşıyor...

İslam'ın takva kavramıyla Batı'nın 'hardcore' (sert, müstehcen) teriminin bileşiminden oluşan kelime, "İslami punk rock" müziğine tekabül ediyor.

Başını Kominas, Secret Trial Five, Vote Hizbullah, El Tavra, 8-Bit ve Diacrical gibi müzik gruplarının çektiği 'taqwacore', gençliğinde İslamseçmiş Michael Muhammed Knight'ın 'The Taqwacores' adlı kitabı sayesinde Batı'nın da ilgisini celbetti.







Kurmaca eserde, kahramanlardan birinin Kuran'a işeyip sonra açıp okuması, aslında peçeli bir Müslüman kızın seyirciler önünde oral seks performası yapması gibi bölümler var. (Guardian, Wikipedia & 29/04/2007 Radikal Gazetesi)

İslami rock, pop, hip-hop, rap falan duymuştum ama Punk çok ilginç yaa, Mevlana hakkında eşcinsel söylentileri hep olmuştur ama bir şarkı sözün de bunu homo şeklinde duymak oldukça garip, üstelik Pakistanlı bir punk gurubundan!...daha önce de Mevlana ve aşkla-sevgiyle yaşanan gay ilişkiler hakkın da bir başlık girmiştim işte "o yazı"
Gaykedi


10 yorum:

Ezgi dedi ki...

O mayn Gudnıs! Punk ölmedi derlerdi de inanmak isterdik. Pek merak ettim, ben bir bakınayım şunların yaptıgı müzike.

Noni dedi ki...

Geçen sene Konya'ya gitmiştim ve Mevlana Türbesi'ni gezerken tur rehberi de bunu söylemişti hatta sevdiği adamın da ismini söylemişti ama şimdi adı aklıma gelmedi bir türlü...

narsis7ekho dedi ki...

Oeh be umarim radikal dinciler tarafindan oldurulmezler.

Hep boyle seyler de olabilecek mi bir gun derdim.

Neyse ne, bir baslangic her seyin otesinde.

To be gay or not to be gay! dedi ki...

Çok şaşırdım ve üzüldüm doğrusu!
Bu tür bir rahatsızlık bir bizde var sanırdım. Ama demek... Celaleddin-i Rumi benim için çok özel ve önemli bir insandır, bir diğeri Yunus Emre'dir.

Körlüğümüzün ve sağırlığımızın çarpıcı bir örneğidir bu mezvuu, demem o ki Hazret-i Mevlana diyelim ki gay ve (noni ismini hatırlayamamış) Şems-i Tebrizi de onun sevgilisi: Eeeee! Ne olmuş!

Mevlana değerinden bir şey mi kaybeder... Neyse sinirlendim galiba!

Onun bir sözü var:

“Canım bedenimde oldukça Kur’an’ın kölesiyim. Tanrı’nın seçkin peygamberi Muhammed’in yolunun toprağıyım. Kim benden bundan başka bir söz naklederse, o sözden de bezmişim ben onu söyleyenden de.”

Esther dedi ki...

Aynısını (daha beterini) İsa'ya yapanlar da var... Hristiyanlar, az çok az hatta hiç tepki göstermezken, cehalet fışkıran müslümanlar neden galyana geliyor?? Cool olun Muslim'ler :)

Ama kesin üç beş kişi ölür bunun için :) Onlar da hak ediyor bak.. Otur oturduğun yerde.... ne gerek var çatlak muslimlerin peygamberiyle uğraşıyosun mevlanalarına küfürü basıyosun?

Herkes hakediyor olanları bence... Ölen ölmeyi haketmiştir, öldürenler de tiye alınmayı haketmiştir... Ben sadece olaylara gülüp geçiyor ve umursamıyorum...

Adsız dedi ki...

Esther bak sende galyana gelmişsin..üstelik cahil de değilsindir ama!!!! galyana değil -galeyana gelinir..

Simdi sen neyi hak ediyorsun?

Sevgiler..

Esther dedi ki...

yahu internetteyiz "e" harfini unutmuşum ne yapayım? ok ben de öldürülmeyi hakediyorum peki... çok zekisiniz beni can evimden vurdunuz... "e" harfi!!!

Adsız dedi ki...

Esther; amaç can evinden vurmak diil ki.. vurmak - öldürmek sizin seçtiğiniz kelimeler.. belki aşağıdaki paragrafı yazmadan önce biraz daha düşünmek diyelim..
Olaylara bakıp - gülmeden umursamak diyelim..biraz duyarlı olmak diyelim..bahsettiğiniz ölmek - öldürmek..
"Herkes hakediyor olanları bence... Ölen ölmeyi haketmiştir, öldürenler de tiye alınmayı haketmiştir... Ben sadece olaylara gülüp geçiyor ve umursamıyorum..."

Esther dedi ki...

evet sonuçta biz insanlarda hayvanlarız (bence) ve bazen güçlü olan sabrımız bile taşıyor ve birilerini öldürüyoruz.. bunu doğal buluyorum.... sebebe bakıyorum... sebep mantıklı geliyorsa evet "iyi ki ölmüş" diyorum.. hadi taşlayın beni bunları düşündüğüm için...

örneğin, bir baba kendisine "kızını dört ay kullandım, al bu da parası" diyen damadını öldürüyorsa bunda sonuna kdr haklıdır.. bana sakın "ama bir cana kıyılmasına kimsenin hakkı yoktur" hikayeleri okunmasın... bir cinnete bakıyor herşey ve genelde de ölen suçlu oluyor gördüğüm kadarıyla...

burada da kurana işeyen adamları, bir müslüman öldürürse kesinlikle suçlu bu punk grubudur... herkes müslümanların çoğunun ne kdr hassas olduğunu ve birilerini öldürmeye bayıldığını bilir.. buna rağmen sen bu adamların kuranına işiyorsan ölmeyi göze almışsın demektir.. burda düşüncesi yüzünden de öldürülmemiş olacaklar direk hakaret ediyorlar kurana işeyerek....

düşünce suçu diye birşeyi kabul etmiyorum.. insanlr düşüncesini söylüyorsa öldürülmemeli.. ama hakaret, kışkırtma, karşı tarafı cinnetin eşiğine getirme gibi şeyler yapıyorsan ruhuna el fatiha okurum .. üzgünüm ama dediğim gibi.. herşey bir cinnete bakar

Adsız dedi ki...

herkes müslümanların çoğunun ne kdr hassas olduğunu ve birilerini öldürmeye "bayıldığını" bilir.. Bu ne peki Esther arkadaşım? Sen şimdi bizi galeyana getirmiyor musun sözlerinle tahrik etmiyor musun? cinayete teşvik etmiyor musun? kafan mı güzel? çok mu içtin? yan mı yattın? çamura mı battın? sen insan mısın?