12 Mayıs 2007




İki
Nefes Arasında !



Annem zamansiz gidiverdi.. Hiç kimsenin beklemedigi bir anda.. Pişirdigi çayi eliyle misafirlerine dagittiktan sonra onlari ugurlarken aklina balkonu yikamak düştü.. Katil temmuz ayinin sicagi onu önce sendeletti.. Sonra yere düşürdü.. Yakinlari, komşulari “Ne oldu Nimet Hanım” demeye kalmadan kapatıverdi gözlerini.. Çağırılan ambulans ve içindeki doktor için yapacak bir şey kalmamıştı..

Babamı zorla yatağına yatırdığımız bir yas gecesi kız kardeşimle birlikte balkonda oturuyorduk.. Gidip annemin çantasını getirdi..Göçüp gitmiş birinin çantasında yaşayan bir şey var mı merakıyla karıştırıyorduk.. Küçük küçük altınlar bulduk.. Yarım, çeyrek, tam Ata altınları..Hepsinin aklında sahibi vardı.. Bu filancanın çocuğuna, bu falanın torununa..







Kremlerin, defterlerin, anahtarların, ilaçların arasından dörde katlanmış bir kâğıt çıktı..Merakla açtık.. Kâğıtta bir şiir yazılıydı.. Bir yerlerde görüp el yazısıyla kâğıda geçirmiş:

başım dedi dinlen,
gönlüm dedi koş..
başım dedi durul,
gönlüm dedi coş..

Kendi durumuna uygun gördüğü şiiri şöyle bitirmiş..

yaşım yetmiş beş
gönlüm yirmi beş
edemedim yaşımı
şu gönlüme eş..

Dörde katlanmış kâğıda yazdığı Celâl Sahir Erozan’ın bir şiiriydi.. Tabii bu ünlü şiirin annemin çantasındaki versiyonu böyle değildi..Şiirde kendi yaşına göre değişiklik yapmış, çantasına öylece atmıştı..O tadilatlı şiir annemin çantasında “ben henüz ölmeye niyetli değilim, işte bu da belgesi” der gibi duruyordu.. Hiçbirimiz hazır değildik ki..







Yukarıda ki satırları Selahattin Duman annesi için yazmış, Duman gibi çılgın-matrak bir yazarın bile, annesi söz konusu olunca delice duygusallaşabilmesi çok ilginç...

Bu arada tüm annelerin, anneler gününü kutlarım, tabi en başta da bu hoşgörüsüz topluma rağmen, gay oğluna saygı duyup anlayan ve onu olduğu gibi kabul edip bütün kalbiyle seven anneciğimin....Seni seviyorum tatlı Yaşlı :)
Gaykedi


Annem şu an 60 yaşında, ve ben ona 50 yaşından beri
yaşlı diye sesleniyor, seviyor, mıncıklıyorum :) Bir de bazen Nakhar' la ben, bu sarışın mavi gözlü yaşlı güzel kızdan, kendi aramız da Ruth diye bahsediyoruz , çünkü Six Feet Under'da ki evin yaşlı annesine o kadar çok benziyor ki yüzü, sanki ikizi... Dizide ki Ruth Fisher yani gerçek ismiyle Frances Conroy gibi anneme de bence yaşlılık çok yakışıyor, merak edenler için bir fotoğrafa link "vereyim"


7 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

@ gaykedi:

"Hoşgörüsüzlüğün ansiklopedisini yazmakla kalmamış, hayatın içine sokmuş" bu toplumda, en başta sizinki ve benimki gibi "çocuklarının kimi farklıklarını/değişimlerini çok da içlerine sindiremeseler bile, yine de, her şeye ve herkese -ele güne- rağmen evlatlarının yanında olan, arkasında duran, başları sıkıştığında canla başla yardıma koşan" tüm annelerin ellerinden, içimden gelen sıcacık duygularla öpüyorum.

N.B. Six Feet Under'ın bence en cool karakteri olan anne Fisher'ın ben de hastasıyım.

Elif dedi ki...

Annecigini buradan kucaklarim!

www.elifsavas.com/blog

nilly dedi ki...

Ben mesela 30-40 yasindaki komsularimiza 'teyze, amca' dedigimiz hatirliyorum. Evlenmis, couk cocuk sahibi olmislarsa hemen bu sifatlari aliyorlardi. Simdi ben o saydigim ozellikler olmadan 30 yasindayim ve gercek teyzelik disinda kendimi hic oyle teyze amca olacak gibi dusunmuyorum. Annem ve babamda artik yaslaniyorlar olsada yinede onlari cok yasli dusunemiyorum. Insanin kendi basin gelmeden hic birseye inanasi gelmiyor sanirim.

Annenin anneler gunu kutlu olsun.

diagonel dedi ki...

KUZENİMMMM


ÖNCELİKLE TEYZOŞ UN ARDINDA SENİN ANNELER GÜNÜNÜ KUTLARIM :)

EE NEDE OLSA ENNEM YAŞINDASIN
:)))))

gaykedi dedi ki...

annen yaşındaymışım, hadi ordan motorr, seni elli kere cebimden çıkartırım ulan ben :)

Noni dedi ki...

Burda yayınlandı mı bilmiyorum ama 2000-2005 yılları arasında çevrilmiş "Queer as Folk" dizisi de çok güzeldi...

Özcan dedi ki...

Annemi ne kadar da cok sevdiğimi anladım yeniden.Bi insanı ondan daha cok sevebilecek başka bir şey olduğuna inanmıyorum.Kendisine dediğim bi söz var "Rabbimin merhamet mucizesinin, yeryüzündeki tecellisisin".Anneler bilinizki, kıymetlisisiniz gönlümüzün.
Bunu tam annamıyla bir anakuzusu yazıyor.