26 Mayıs 2007






Dışkı
Tanrısı !


Dünya kurulduğundan beri zehirli olan hep güçlüydü.. En güzel çiçekler, bitkiler en zehirli olanlardır mesela.. Avustralya yerlileri Aborjinler, büyücülerin (Bengal) bir insan üzerinde güç kazanmak için o kişinin en pis ve zehirli şeyini "bokunu" yediklerine inanıyorlardı..Bengallerin büyüsünü bozmak için bütün bokları gömmek gerekiyordu...

Eski Roma' da dışkı tanrısı Stercutius ve Tiacolteoti adlı bir dışkı tanrıçaları da vardı.. Doğurganlığa olduğu kadar aşkane cinsel zevklere de hükmederdi..Antik dönemlerde de hayvan bokuna tapan Kazuvatlar' ın tanrısı da Baelpeor'du..


Bahadır Boysal' da okuduğum yukarıda ki satırlar bizde de halen büyülerde çeşitli hayvan pisliklerinin kullanıldığını hatırlattı bana. Sonuçta insanlığın toplumsal belleği-bilinç altı, tüm dinler ve adetlerin kökenleri geçmişte bir yerler de birleşiyor sanki.



6 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Hmmm... Oldukça ilginç bir konuymuş doğrusu... Tütsü'yle ilgili bir yazımda, ben de "büyü" mevzusuna değinmiştim, yine tekrarlamak isterim:

"Tek Tanrılı, Kitap indirilmiş tüm dinlerde "büyü" günah sayılmıştır. Eğer gerçek bir inanansanız (hangi dinden olduğunuzun önemi yok!) bu gibi konulardan uzak durursunuz."

Zaten o dergide, bu konuyu ele alan çizerin de işi gücü böyle "sözde" egzantrik mevzulara takılmak. Kısacası, adam olamadım bari marjinal olayım, diyor naçizane fikrimce.

Osman S Borutecene dedi ki...

büyü söz konusu olduğunda bunları bir mantığa oturtmak zor değil. hatta dini inançlara kadar gitmden şöyle akıl yürütebiliriz:

günlük yaşamda normalden daha fazla enerji sağlayabilmek için iki yol seçebilirim.

birincisi sabahları spor yapmak ve portakal suyu içmek olabilir. bununla pozitif enerjiden besleyebilirim kendimi.

ikinci seçeneğim ise kahve ve sigara olabilir. bununla da negatif (nisbeten kirli, oksijen değil karbonmonoksit ve karbondioksit üzerine kurulu) enerjiden beslenebilirim.

büyü yapmak ve bu konuda başarılı olabilmek negatif enerjiyi arzu edilen yönde ve amaçta yönlendirebilmekten geçiyor.

dolayısıyla dışkı da büyü yapacak olan insanı negatif düşüncelerini odaklamaya yönlendirebilir, bu konuda konsantre olabilmesine pozitif katkı sağlayabilir.

biraz zorlama bir akıl yürütme mi oldu bu? sanmıyorum.

gaykedi dedi ki...

sevgili artemis Boysal' dan bence marjinal falan olamaz, bakma sen onun öyle konular çiziktirdiğine! bu arada senin yüzünden gecenin bu saati acaip tütsüye aşerdim, kaç zamandır yakmıyordum tanrıdan evde iki paket varmış, ben en çok sandal ağacını severim yaktım pek bir iyi geldi :)

sevgili osman bey şu enerji meselesi önemli, kesinlikle ruhumuzuda beslemeyi ihmal etmemeliyiz, ama hep ihmal ediyoruz yaa nedense şunu, sonra da yaz doktorcum antidepesanı! birde bir yerlerde büyüye inanmayan kişiye büyü yapılsa bile etkilemediğini okuduğumu hatırlıyorum!

merveeee dedi ki...

ay nası bı kışı ustunde guc sahıbı olmk ıcın bokunu yerler ???

bn d anılın mı yicem :):):):)

D-Chic dedi ki...

Aman allahım yaaa şaka gibi ...
Yazıyı okuyunca bizim Afrodit aklıma geldi Banu Alkanın da böyle bir güzellik reçetesi vardı yemek değil tabiii de cildine sürdüğünü falan duyup okumuşttum.
Resim yine çok etkileyici tebrik ediyorum seniii

Noni dedi ki...

Ay çok moktan bir post olmuş bu hiii hiii :P