21 Mayıs 2007


...!

Birisinin çıkıp da başkalarına şunları
söylediğini düşünelim:


“Ben (ve ailem) dünyanın en üstün insanlarıyız; bizden temiz, bizden zeki, bizden iyi, bizden dürüst insan yoktur, öteki insanların hepsi pis, aptal, ahlaksız ve sorumsuzdur.”

Pek çok kişi bu insanın kaba, dengesiz hatta deli olduğunu düşünecektir. Oysa bağnaz bir konuşmacı, kitlenin karşısına çıkıp da “ben” ve “benim ailem” yerine ulus (ya da ırk, din, vb) koyarak bir konuşma yaparsa, ülkesini (Tanrı’yı, dinini vb) seven bir insan olarak övülecek, değerli bulunacaktır...
Nil Gün

6 yorum:

Elif dedi ki...

Bilemiyorum GayKedi. Su dunyanin haline bakinca, bazi insanlarin, bazi toplumlarin, digerlerinden daha ustun oldugunu inkar etmek zor gibi gorunuyor. Geri kalan degersizdir, aptaldir anlaminda degil bu.

Ha, bir de, bir yerde gay eksi sozlukten bahsetmistin. Eger uygun bulursan, benim CD'yi koyar misin oraya? www.elifsavas.com 'da bilgisi var. "Kapali Kapilar Zamanindan Sarkilar"

www.elifsavas.com/blog

Goddess Artemis dedi ki...

@ gaykedi:

Bunu oldukça eski bir yazımın başında da yazmıştım. Buraya da tekrar alıntılıyorum:

[Albert Einstein bir sözüdür : 'Nationalism is an infantile disease, the measles of mankind!' Yani ne diyor? 'Milliyetçilik bir çocukluk hastalığıdır, insanoğlunun kızamığı!']

Tüm insanlık, bu özlü sözün anlamının ne olduğunu "gerçekten" anlayıncaya kadar da, tüm dillerde tekrar edeceğim / hatırlatacağım bu sözü, her yerde!

morportakal dedi ki...

Gerçekten de kibir, anlamsız gurur ve egotizm vatanseverliğin ayrılmaz bileşenleridir. Vatanseverlik dünyamızın her biri demir paamaklıklarla çevrili küçük noktalara bölünmüş olduğunu söyler. Bazı özel noktalarda doğma şansına sahip olanlar herhangi bir diğer noktada ikâmet edenlere göre kendilerini daha üstün, asil ve akıllı görürler (özelliklede biz sanırım). Bu yüzden de o seçilmiş noktada yaşayanların, üstünlüklerini diğerlerine göstermek amacıyla kavga etmek, öldürmek ve ölmek gibi görevleri vardır.

espresso roast dedi ki...

Kesinlikle böyle düşünüyorum ben de. Milliyetçilik garip bir inat gibi.
Aslında cümleyi ben ve benim ailem olarak kullanan, böyle yaşayan ve böyle inanan insanlar çoğunlukta.
Bizim apartmanda sürüyle var. Üstelik bunlar öyle bir egemenlik kurabiliyorlar ki şaşar kalır insan.
Apartmanda köpek beslemek yasaktır diye karar alıp, köpeğimizi atmamızı, vermemizi, ya da ne bileyim gitmesini istiyorlar.
Bu da, ben nasıl istersem öyle yaşamalı herkes, ben ve benim ailem en doğrusunu bilir, diğerleri pistir, ahlaksızdır, yasa dışıdır diyor...
Tabii buna o dili konuşamazsın, böyle giyinemezsin, şöyle düşünemezsin gibi dayatmalar da dahil oldu, tarih bunu gösterdi, gösteriyor...
Hiç bir ulus, ırk, diğerinden daha değerli değildir. Dürüst, onurlu, saygılı, özgürlükçü, adil, empati yeteneği olan insan vardır...

D-Chic dedi ki...

NilGün'ün motivasyon ile ilgili bir cd elimde son günlerde, özellikle araba kullanırken dinleme fırsatı buluyorum oldukça etkili...
Ayrıca “Ben (ve ailem) dünyanın en üstün insanlarıyız; bizden temiz, bizden zeki, bizden iyi, bizden dürüst insan yoktur, öteki insanların hepsi pis, aptal, ahlaksız ve sorumsuzdur demeleri çok abesk değildir yaa ilk olarak itici gelmiş olsa da özgüven yeteneğini iyi gelişmiş olarak bakılır.Bence öyle..

OYLUM dedi ki...

Milliyetçilik tam bir özgüven eksikliği ve hastalıklı bir duygudur.Toplumlar ekonomik ve kültürel çöküşe girdiklerinde milliyetçiliğe sarılırlar.Bakınız Türkiye ve Almanya. Kızamık kadar bulaşıcı sosyal bir hastalıktır. Farklı düşüneni farklı olanı kabul etmezler.Yıkıcı ve yokedicidir.(hrant dink ve malatya)Kültürel eksiklikten kaynaklanan yoksunluğu ve şövenizmi iyice kabartarak olmadığın bir havaya girmeni sağlar. Ayrıca, neden bu milliyetçi olduğunu söyleyen aklı evvel nam-ı diğer (sevmezler ama bal gibi öyledirler) faşolar vatansever kelimesini hiç kullanmazlar,örneğin türk telekom satılırken falan hiç sesleri çıkmaz,üstelik teolojiyle çok da güzel dansederler hiç düşündünüz mü? Bence araştırın.Bugün ülkemiz için en büyük tehlikeli milliyetçilik akımıdır.
oylum