25 Nisan 2007





Melekler
Adet Görmez !



Bir yandan kozmostaki tüm kadınlarla yatmak isteyen karşı cinsimiz, öte yandan evleneceği kadının ilk erkeği olmak ister. İnsanlığın en zor paradoksuna bir çözüm bulmak zorundadır kadın.

Karşı cinsimizin kendi imgesinde yarattığı- muhteşem kadının da yazık ki bizimle pek bir ilişkisi yoktur... Melekler adet görmezler. Şairin aşkı kesinlikle biz değiliz. Erkeğin içinde dolaşan kadın başkadır: O adet olmayan, doğurmayan, bıyıkları ve bacak kılları olmayan, yapılı bir patolojiye âşıktır.







Ülkemde kadının psikolojisi de bozuldu, fizyolojisi de. Estetik duygularımız bel, göğüs, boy ölçülerine göre dizayn edildi. Çünkü piyasada artık bu ölçüler satıyor. Kız çocuklarımız bile bu ölçülere sığdırılıp erkenden büyütülüyor, pazara sürülüyor, satılıyor...

Çok çok üzgünüm ama ülkemde küçücük kız çocuklarının hayatını "büyük adamlar, kocaman erkekler" çalıyor. Pazarımızın şimdilik en gözde malı, küçük ve masum kız çocuklarımız.


Bu metni benim için yanıtında şüphe olmayan bir soruyla bitirmeli: Erkek filozof ve şairlerin hayatlarının bir bölümünde kadın olmaları mümkün olsaydı, kadınlar hakkında söylenmiş o yığınla aşağılayıcı aforizmanın kaçı söylenebilecekti?..


Aysel Tuğluk


18 yorum:

miso dedi ki...

merhaba
karşı cinsimiz hepimizle birlikte yatmak istediği için bizi kendi cinslerinden bu kadar hırsla ve panikle korumaya çalışıyorlar sanırım. Bir de anlamadığım bir şey var: Bu bakireyle yatma olayı pek bir zorlu bir şey değil midir? Bu takıntının anlamı nedir? (Hiç anlayamayacağım sanırım)

gaykedi dedi ki...

bu takıntının sebebi diğer erkeklerlerle penis boyu ve seksüel perfonmansı bakımından karşılaştırılmak ve yetersiz görülmek korkusu olabilir :)

D-Chic dedi ki...

Yazını çok beğendim harika, miso'ya cevabın bencede çok doğru ama sonra da tecrübe ve değişiklik istiyorlar hem o hem bu nasıl olacak ama pardoonn!!??

BaL dedi ki...

"El değmemiş"i "dokunulmamış"ı istemek ve "mümkün olabildiğince çok kadınla" deneyim yaşamak gibi uçlarda geziniyor ortalama erkek beyni...

Erkek olarak kadını anlamak ne kadar güçse, kadın olarak erkeği anlamak da o kadar güçtür herhalde...

Bu yüzden cinsiyetleri anlamak yerine, zihniyetleri eğitmekte fayda var...

Sanırım en büyük görev de geleceğin annelerine düşüyor bu konuda...

pRncfRn dedi ki...

Kediş ne zaman Se Takuyan, X Bakıyan, Doç Dr. X Yanoğlu, Manik Depresif Uzmanı Q Haşlık, Kafayı Yemek Üzere Olan Alok Taburdan vazgeçip seni okuyacağız?? Şöyle bir baktım da bir gayin blogunda ondan çok başkaları konuşuyor. Kendini ifade etmesinden, kapılarını açmasından çok başkalarının fikirleri onun ifadesini kısıtlıyor ve bu dünyanın gereksiz sorunları kapılarını kapatıyor...
Beklemedeyim.

gaykedi dedi ki...

sevgili "prncfrn" yazdıkları mı zor beğenen biriyim, insanların ilgisini çekeçeğini düşündüğüm farklı, ve onlara bir şeyler vereceğine inandığım yazilarımı yayınlıyorum zaten, okey mi?

Açıkçası, çok ta önemli olmayan kişisel ayrıntılarımla ve sadece kendim yazmak adına yazılmış yazılarımla kimsenin değerli zamanını almak istemem :)

pRncfRn dedi ki...

İyi de bunun adı siyaset forumu ya da sorun odası değil ki bildiğin blog. Yani günlük. Sanırım bu yazıları farklı yerlerde de görebiliriz...

gaykedi dedi ki...

Tureng' e göre blog "internet kullanıcılarının kendi istedikleri şeyleri yazdıkları ve bunları diğer kullanıcılarla paylaştıkları günlük benzeri platform" bunu tamamen kişisel bir günlük sayfası gibi kullananlar olduğu gibi binlerce farklı çeşitte neredeyse blog sayısı kadar blog formatı var, herkes kafasına göre takılıyor ve işin güzel tarafı da bu tamamen...benim ya da bir başkasının ilgisini çeken şey senin çekmeyebilir, bu da ayrıca çok normal :)

Siyaset bana çok uzak bir konu değil ama bura da tamamen siyasete boğulduğu mu da zannetmiyorum ve unutma "iki kişinin olduğu her yer de siyaset vardır" :)

narsis7ekho dedi ki...

"Tum kiz arkadaslarim bir kez versin ama karim bakire olsun" psikolojisine hayran olmamak elde degil. Cozemedim ben buradaki mantigi, cozemiyorum dostlar =)

Sikilecek kiz, gezilecek kiz, eglenilecek kiz ve evlenilecek kiz siniflandirmalarina da...
Guleyim diyorsun gulerken bir sey rahatsiz ediyor, bu kadar da olmaz ama yok artik diyorsun.

~~~
Sansliyim, ya da ben benim ki, cevremdeki erkeklerin buyuk bir cogunlugu bekaret hakkinda olmasi gereken dusuncelere sahipler. Sadece erkek arkadaslardan bahsetmiyorum, pipisi olan arkadaslar yani...

Bu adamlar asla hymeni olmayan bir kadini oldurmeyecekler, birden cok erkekle sevismis bir kadini asagilamayacaklar, evet bunlarin hicbirini yapmayacaklar ama hepsinde gozlemledigim bir sey var:

Kiz arkadaslari bakire ise, gozleri parliyor.

Bu gozlerinin parlamasi durumunu ne ile aciklayabilecegimi bilemiyorum. Bekarete onem vermediklerini bildigim (soyleyen demiyorum, bildigim diyorum) insanlarin bu davranislarini (hepsini gozlemlemem mumkun degil tabi ama birkacini gordum ve gayet ampirik gozlemler uzerine konusuyorum) yillardir kendileri kabul etmese de dunyada donup duran sacma yargilarla mi aciklayacagiz, bir mulkiyet duygusu mudur bu hic olmamasi gereken, insanin artik genlerine mi islemistir hicbir fikrim yok.

~~~
Desperate Housewives'in bir bolumunde de adini bir turlu ezberleyemeyecegim kadinlarimizdan biri kocasina "Bakirelerin ne yapacaklari belli olmuyor sekerim" gibi bir sey soyluyordu ve adamin gozlerinde ayni parilti vardi, bakire! bakire! sinyali. Rol oldugunu biliyoruz tamam ama gerceklerle oldukca benzesiyordu kanimca =)

BaL dedi ki...

narsis7ekho,
sanırım o bahsettiğiniz pırıltı -bahsi geçen erkekler bekaret takıntısı olmayan erkekler ise- salt cinsel fantazilerle ilgili bir pırıltı... Kimisi ayaktan hoşlanır, kimisi başka şeyden... kimisine de bu heyecan verici gelir...
Konu sadece fantaziler olduğunda anlaşılır/zararsız - tabii bu fantaziler tecavüz ettirecek saplantılara dönmediği sürece...
"Namus/Evlenilecek Kız" mevzuundaki "bakire" arayışından farklı bir dürtü bu... anlaşılması daha basit.. Daha doğrusu Hepsinin anlaşılması basit de... "Fantazik" olanı "kabullenilebilir" :))

pRncfRn dedi ki...

peki kediş
uğranılmaya değer bir yer değil yani.
hoşçakal.

aSLı dedi ki...

Geçen gün evimi istila eden anneler bizi uyarıyor; "Sakın ha! Erkek arkadaşlarınıza dikkat edin! Ben tanıyorum bilmemkim hamile kaldı çocuk evlenmedi kızın hayatı bitti kafayı yedi bla bla.."
Ben içgüdüsel olarak hareket ettiklerine inanıyorum..
Ama bu kadar basit mi yani herşey..?
Erkekler bu kadar düşüncesiz mi?Hiçbir zaman inandıramıyorum kendimi.. Tıpkı zihinsel engelli birinin öyle olduğunu kabul edememek gibi..

birisi dedi ki...

"tanrım dünyanın tüm amlarını sikmek için neler vermezdim..yada boşver hepsini günde sadece 1 tane de yeter!" şeklinde bir söz vardı "OZ" adlı dizide. Hakatten bu dizi izleyen gayler var mı merak ediyorum. İçerisinde yoğun homoseksüel ilişkiler olmasına rağmen kendilerini öyle tanımlamayan bir çoğunluk var.

gaykedi dedi ki...

"prncfrn" uğranılmaya değer bir yer olup olmadığına sen karar vereceksin :)

Adsız dedi ki...

Aysel Tuğluk kimdi ki? hmmm...?

narsis7ekho dedi ki...

bal,

Dediginiz mantikli geldi efendim. Umarim gercekten de oyledir =p

Aman gerci bana ne, kadinlarimizi bu yuzden oldurmesinler de... Ne arzularlarsa arzulasinlar zararsizca =)

(¯`·._.·[ (Afilli Yazar) ]·._.·´¯) dedi ki...

Aysel Tuğluk şu DTP'li kadın milletvekil değil mi?

gaykedi dedi ki...

afilli, evet o.