24 Nisan 2007


Lanetli Bir
Tek Başinalık !

Geçen gün Balıklı Rum Hastanesi geriatri servisine gittim. Halam bir süreliğine de olsa orada yatıyor. Beklediğimden kat kat temiz ve tertipli bir hastane, huzurevi buldum.

Halinden haklı olarak şikayetçi olan halamı teskin etmek için,”Bak, ne güzel tertemiz bir ortamdasın. Huzur içinde dinlen” dedim. Aldığım yanıt bir hayat dersiydi;

“Elbette sizi anlıyorum. Onca iş güç içinde bana bakamazsınız. Ama nihayetinde ben de burada bir mezardayım. Kendini bilmeyen onlarca insan arasına bırakılmak onca yıldan sonra çok zor geliyor.”



Koridorda oturan yaşlılara bakarken insanlarin hikayelerini anlatti.En üzücü olani 102 yaşinda bir nenenin hikayesi.Tüm çocuklari ölmüş, torunlari ise onu buraya yatirmişlar.

Oysa eskiden büyük aileler büyük evlerde hep bir arada yaşanirdi. Köylerde hâlâ öyle...Modern toplum çekirdek aileyi dahi parçaliyor. Etrafima bakiyorum hemen herkes yalniz yaşamaya başliyor.

Kutsanan yalnizliklarimiz gelecekte lanetli birer tek başinalik olup çikacak...
Serdar Akinan

6 yorum:

SHeiDA dedi ki...

Yaslilar icin evet yalnizlik oldukca agrili bir donem ama bizden daha sanslilar ki eski donemde yasadiklari icin uzun bir sure kalabalik yasamislar..o hissi tatmislar..oysa biz..ne aci..zuhal olcay'in parcasina duyarsiz kalmak mumkun degil..YALNIZLIGIM YASAMAK ZORUNDA OLDUGUM BERABERLIGIMSIN......

Adsız dedi ki...

Ilginc olan Serdar Akinan`in halasinin bir rum hastanesinde yatmasi.Herhalde bu hastanenin tibbi duzeydeki ileriliginden kaynaklanmiyordur bu.
Bence ilginc nokta burasi...

Kâzım Mızrak dedi ki...

@

Yüz yıl sonra yaşayan nesiller de.. "var ya, eskiden başkaydı." diye konuşacaklar kendi aralarında. Bu kelimeyi söylemesi, kimi zaman güzel olabiliyor.. hani, eski'miz bari iyiydi. öyle mutlu mesut günlerimiz olmuş, demek ki. bir vakit.. gibi.. .

pRncfRn dedi ki...

Bilmiyorum belki de küçüklüğümden beri yalnız yaşamaya alıştığım için bana pek koymuyor yalnızlık, onla yaşamayı öğrendim sanırım...

Adsız dedi ki...

Yalnızlık hayatta en korktuğum şeydi dönüp arkama bakıyorumda kendimi o kadar çok yalnızlaştırmışımki. Bilerek veya bilmeyerek. Aslında yalnızlığımın en büyük sebebi yaşadığım ait olduğum çevreye bile yabancılaşmış olmam. Gayim deyipte tek eşli olmayı seçmek sevdiğin zaman bir ömür değil bin ömür feda olsun diyebilmek ve karşındakinin değer verdiğin insanın bir gün karşına çıkıp, benim düşüncelerim değişti demesi ve bütün hayatının yıkılması ve yalnızlığa mahkum kalman. En azından yaşlılıklarında yalnızlığı tadanlar mutlu olmalı geçirdikleri güzel günleri düşünerek.

narsis7ekho dedi ki...

Ben bu gece yalniz cikiyorum...
Yok ben yalniz yasiyorum...
Bugun sinemaya yalnizligimla beraber gittim...

Bunlar luks, bunlar gercekten luks. Yalnizligim lanetli bir tek basinalik olmasi icinse gelecegi beklemek gerekmiyor, gun geliyor luksken katlaniyorum, iyiyim ben yalniz yalniz dedigimiz yalnizligimiz ah sidikli kontesimiz uzerimize oturan bir fil oluyor.

Bu bir secim, vaftiz ettigimizi aforoz da edebiliriz ancak sidikli kontesi seciyorsak sonrasinda sikayet etsek de faydasiz olacaginin farkina varmak gerek.