16 Nisan 2007





Azis !


Azis, şak şuka Tarık Mengüç ve yılan dansçımız Fatih Ürek karışımı Bulgar çingenesi bir müzisyen. Bulgaristan' da Türk Yunan Arap etkisinde bir tür pop-folk-fantezi müzik türü olan Chalga yapıyor. Chalga kelimesi Türkçe Çalgı kelimesinden geçmiş tahmin ettiğiniz gibi..

Anneannemden dinlediklerime göre bu ülkede iki tür çingene varmış, hiristiyan çingeneler ve müslüman çingeneler.. Hiristiyan çingenelerin daha terbiyeli ve eğitimli olduklarını anlatırdı hep, bizim çingeneler ise anlattıklarına göre daha cahil ve arsızlarmış...

Herneyse efendim bu başka gezegenden gelen ve ismine bakılırsa müslüman asıllı olan çingene kardeşimizin birbirinden dumur fotoğrafları için "buraya", Kral Tv de yayınlansa nasıl olur dediğimiz gerçek ötesi müzik klibi için "buraya", kesmedi bir tane daha diyenler için "buraya"
tıklayınız :)



31 yorum:

birikedimi7 dedi ki...

Azis'in aslında karısının olduğuna ve sırf popüler kültürü etkilemek amacıyla bu kılığa büründüğüne dair çok çeşitli rivayetler var..tıpkı Bülent Ersoy için de söylenmiş olduğu gibi..Bülent Ersoy'u bilmem ama Azis'in rivayetleri birebir konuşularak doğrulanmıştır efendim..:)

gaykedi dedi ki...

Böyle rivayetler eski yıllarda Zeki Müren için de çok yapılmıştı, yok çocuğu var nişanlandı falan filan, ama ben görünen köy kılavuz istemez diyorum, hiçbir normal erkek şöhret para için böyle davranmaz eminim :)

birikedimi7 dedi ki...

Azis bile Bülent Ersoy'un bunun için yaptığına inanıyor ve kendine onu örnek alıyor..Normal hayatında zaten böyle giyinmiyor..Ben onun yalancısıyım efendim :)

pRncfRn dedi ki...

oofh ofh
çok itici.

Noni dedi ki...

Makyaj iyi ama o sakal hiç olmamış bence... Bir de bakışı mı yoksa kaşları mı bu havayı veriyor bilemiycem ama eli maşalı bir tipe benziyor :)

Esther dedi ki...

hm geçen sene gördük bunu atinada... mariana popova'ya vokal yapıyormuş örövizyonda... bizde eurovision haftası atinadaydık... sokakta elini atsan örövizyon'da yarışan bir sanatçıya denk geliyordun.. ztn küçük şehir... azis çok hoş ve inanılmaz havalıydı..böyle ağzımız açık bakakalmıştık.. oldukça da iri ve doğal olarak daha çok çekiyo dikkatleri. inanın şu resimde daha sade o sokaktaki halinden :)

şimdi dikkat ettim diğer resimlerinde...nurcan yengeme de benziyormuş :) mhuuahua

diagonel dedi ki...

AAA KUZEN SEN DAHA YENİMİ KEŞFETTİN AZİS İİ AŞK OLSUN AYIP VALLA

BİZ AVDE ONUN CLİPLERİNİ AÇIP HEP BERABER AHENKLE HALAY ÇEKİYOZ
LOL...


ÖYLE BÖYLE EVLİ YADA DEĞİL
HERİF İDOL MÜ?
EVET İDOL
POPÜLERMİ?
EVET POPULER
GERİSİ BOŞ ...

İçimdeki Ayı dedi ki...

Şuan videolarını izlemeye pek halim olmadıgından sadece verilenlere baktım da (isim olarak) "Chernite ochi" bu ikili arasında yok. İzlenmesi ve ondan sonra düşünülmesi gerekli klipler kategorisinde bence.

ve Rivayetler rivayetler rivayetler...

Üşenmeyip nerde okudugumu hatırlamadıgım kayıt için bir wiki araması yapıyım.

(iki paragraf arasında wikiye gidilmiş kayıtlara bakılmıştır)

Evet wiki kayıtlarına baktımda bu ayı rivayeti başka bir kaynaklı rivayetmiş :) Hem adı üzerinde rivayet. Ancak wiki de o zaman vardı da okumadım yoksa yeni mi koyulduda farkettim dedirten bir iki şeye takıldım :)

İlki;
He began his political career in 2005 as a member of the Euroroma political party and ran in the general elections campaign in the summer of 2005, but didn't receive enough votes to become a member of Parliament.

İkincisi;
Azis was elected as the 21st greatest Bulgarian of all time (and was in fact the second ranking living person on the list, after football player Hristo Stoichkov, who was 12th).

ve Üçüncü;
Azis and his husband Kitaeca are housemates in the VIP Brother 2 house

üçüncüde geçen "his husband" sanırım bazı rivayetlere rivayet kaynaklıgı etmekte, ikincide geçen "second ranking living person" ifadesi ise diagonelin belirtmiş oldugu popülerligine işaret etmekte...

İlgilenenlere:
http://en.wikipedia.org/wiki/Azis

*guru* Banu dedi ki...

Bir süre önce youtube de keşfettiğim, önce garipsediğim sonrasında çok sevdiğim biridir kendisi... Sanırım
"Ne yapıyorsan sonuna kadar yapacaksın" felsefesini edinmiş ve takdirimi kazanmıştır... -Kırıcı olabilir kusura bakmayın ama- bizdeki sanatçı geçinen gaylar bunun 1/10 u olsa onlara da saygım olur... Bülent Ersoy u hiç bir kefeye koyamıyoru, kusura bakmayın... Kadın desem olmuyor , erkek desem tutmuyor, dönme desem; o bile olmuyor...

Tarık Mengüç ile akraba muhtemelen :))) Andırıyorlar da...

Klibi ilk seyrettiğimde (zabravi me idi sanırım) kadının biri sakal makyajı yaptı sanmıştım :)))

bir klipte uzun saçlı bir hatun ve esmer bosyci tipli var ya, hatunun kardeşi, diğerinin sevgilisi olduğuna dair duyumlar aldım...

Zabravi me http://www.youtube.com/watch?v=CofEwlhMYa4


Aaa yanılmıyorsam bir ara Bulgaristan'da başkanlığa da mı ne oynamıştı...

http://www.youtube.com/watch?v=AZ6pPc5LIlU bu klipte de bir çok değme hatuna taş çatlatır ;)

Müziği cover diye duymuştum, hatta bazı şarkılarını bizim "Prensler" de söylüyor (muş)...

Aslı dedi ki...

O değil de, Gaykedi fotonun ismini Fatih Urek koymuş :D

fendalinka dedi ki...

evet ya bende ona baktım fatih urek yazıo dosyada :)) adamda devasa yani.. klibini izledm gerçkten dumur oldum..

D-Chic dedi ki...

Aziz göçmenler arasında özellikle çok sevilen bir şarkıcı olduğunu söyleyebilirim.Müzik dünyasına girdiğinde para kazanamadığı için bu kılığa girdiğini biliyorum ama halinden de hoşnut olduğunu biliyorum.Ayrıca yeni çıkan sanatçılara da ciddi destek verdiğini de gördüm.Biraz paragöz biraz da ukala olmasının yanı sıra CD'si hiç fena değil..

Esther dedi ki...

ben sesini beğenmedim yalnız... aklıma beyaz tahta kalemleri, tahtaya sürtülünce cıkaran cızbbt sesi hatırlattı... rahatsız edici... bu arada bu drag queen (evet sanırım azis'e böyle diyebiliriz) ve dönmelerin bacaklarının neden güzel olduğunu çözdüm...

çünkü kahrolası erkeklerde selülit sorunu yok!!!!!!!!!!!!!! hmmmppfffffff

OYLUM dedi ki...

VALLA ŞARKISI ÇOK KÖTÜ AMA ONU BUNU BİLMEM MAKYAJINI KİM YAPIYORSA ÇOK BAŞARILI.O NE KADAR GÜZEL BİR GÖZ MAKYAJI ÖYLEE...

n a dedi ki...

http://www.hafif.org/yazi/bulgar-pop-folk-muzigi-chalga-1

dan da bu tür hakkında bilgi alabilirsiniz.

gaykedi dedi ki...

hakkında son bilgiler :)

asıl adı vasil troyanov boyanov olan, 7 mart 1978 islimiye doğumlu hristiyan romen kökenli bulgar turbo-folk müzik sanatçısı. crossdresser eğilimi olmasına rağmen bunu daha çok şov unsuru olarak kullanıyor (bak: huysuz virjin). albümleri; "celuvai me" (2003), "na golo" (2003), "kraliat" (2004), "together" desislava ile beraber (2004) ve "2005" (2005), ''diva'' (2006)

tüm balkanlarda hatta türkiye'de bilinen ve dinlenen bir şarkıcıdır , çok güzel sesi vardır, eşcinsellikte yaratıcılığın sınırlarını zorlayan klipleri vardır. korumasıyla evlenmiştir.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar azis evli ve bir kadınla böyle korumasıyla evli falan onlar hikaye şöyle birşey daha var azis ilk önce erkek hakiki taş fırın erkeği olarak kaset çıkarmış ve bu kaset tutulmamış oda böyle bir yola baş vurmuş diye bir duyum aldım..Ama ben azisin şarkılarını beğeniyorumm

Adsız dedi ki...

valla bilmiyorum her neyse.. ben hastasıyım.. bu yaz sırf sofidaki kulübüne gidicem onu görmek için.. o aramızda azis değil azize değil.. aziziiiiiii :))

Adsız dedi ki...

ben de şunu biliyorum ki azisin bir de karısı var hatta şu an hamile, resimleri de var beraber çekindikleri sanırım azisin şu anki kocası kuma :)

Adsız dedi ki...

Valla ben bilmiyorum bence Azis gerçekten eşcinsel bunun pek şan şöhretle alakası olduğunu sanmıyorum çünkü hem kliplerinde hemde normal fotoğrafların da da erkeklerle öpüştüğü nü gördüm

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BOŞUNA TARTIŞMAYA HİÇ GEREK YOK....GERÇEK ŞU:AZİS ILK KASETLERINDE TUTULMAYINCA BU KILIĞA GİRİP İLGİ ÇEKMEYİ DÜŞÜNÜYOR VE BUNU DA BAŞARIYOR.GİRDİĞİ KILIKLA DA POPÜLER OLMAYI BAŞARIYOR VE ŞU ANDA DA BIR POPSTAR..AÇIN BULGAR MÜZİK KANALLARINI İSTEK İSTEYENLERE BAKIN,BULGARİSTANDA EN ÇOK SATAN LİSTELERİNE BAKIN AZİSS AZİSS AZİSS. ADAM BİRÇOK KİŞİYİ EŞCİNSEL OLDUĞUNA İNANDIRDI VE BUNLAR KONUŞULADURSUN AZİS OYUNUNU ÇOK GÜZEL OYNUYOR VE BİR NUMARA OLMAYA DEVAM EDİYOR...

Adsız dedi ki...

bence azis dunyada tekk onu cok sevıyorum ben onu cok merak edıom yakından bende göçmenım ama bırgun onun gıbı olucam

Adsız dedi ki...

aga adam gay may ama malı götürüo on abakın

Adsız dedi ki...

onu çok seviom tam benlik odamın her yerinde onun resimleri var azisss

Adsız dedi ki...

ben de çok seviyorum kendisini hatta şarıkarına bayılıyorum dinlediğim başka müzik yok gibi ayrıca şunu da eklemek istiyorum azis ne çingene ne de müslüman o bi bulgar hristiyan işte. gerçek adı da azis değil

Adsız dedi ki...

Tarık mengüç kırması değil asıl tarık mengüç onu kendine örnek alıyo :)

Adsız dedi ki...

Bende sevgilim sayesinde tanıştım azi'le bencede kesinlikle popüler kültürü etkilemek amacı ile böyle olduğunu düşünüyorum çünkü adam&kadını' ın erkeğe yakışmayan bi sesi var yani hafif yumoş tarzda tiz olarak onun için böyle bişey düşünüp uyguladığını düşünüyorum..müzik tarzları hoşuma gidiyo zaten bizim kültürümüzden çalıp yapıyolar ama sesi güzel yalan yok:-)

Adsız dedi ki...

arkadaşlar azis gerçek bir eşcinsel ben çok iyi tanıyorum onu şuanda zenci bir erkekle evli zaten üstelik herşeyini ön planda yaşıyo aslında gizlediği hiç bişeyi yok ve çok süper bir insan

Adsız dedi ki...

abi adam süper kim ne derse desin burda olsa ona bir kere verirdim

Adsız dedi ki...

bence şarkıları harika

Adsız dedi ki...

İşte Azisin delikanlılık zamanından bir resim.
http://img214.imageshack.us/img214/6821/azis.jpg