12 Nisan 2007





Düzüşme !


Memlekette feci sekilde kokuşmus bir şeyler var. Şimdi tabi bu lafi 1500 sene önce Platon da söylüyormuş, 500 sene önce Hamlet de söylüyordu, otuz yildir da ben söylüyorum. Hayatimiz kokuşuyor, güzel bir söz degil ama böyle. İnsanlarin seyrettigi televizyon dizileri kötü, okudugu kitaplar kötü, ama benim şikâyetim bunlarin kötü oldugunu söyleyen insanlardan.

Sürekli şikâyet edene entel diyoruz. Ne kadar çok sikâyet ederseniz o kadar entelektüel oluyorsunuz. Oysa, Entelektüel mutlu bir adamdir, burada mutlu demek memnun anlaminda degil. Mutludur, yaşanan çirkinlikleri görür fakat bunlari kabul etmez. Çirkinlikleri nasil düzeltebilecegini düşünür, yolunu yordamini bulur.

Kokuşmusluk, önce kendimizle olan ilişkimizde basliyor..Kendimizi çok fazla değerli gördügümüzü sanmiyorum. İşin beteri kendimizi adam yerine de koymuyoruz. Yemek yemiyor artik çagimiz insani, tıkınıyor. Yemegin tıkınmaya döndügü, sevişmenin düzüşmeye döndügü bir çagda yasiyoruz. Bütün bunlar yozlaşmis bir hayati gösteriyor, çünkü ortada zevk yok. Zevkin hançerlendigi bir yasam var...

Felsefe Prof. Dr. Ahmet İnam



3 yorum:

Noni dedi ki...

Çok doğru söylemiş, bugünkü moral bozukluğum da kesinlikle bu yozlaşmadan kaynaklanıyor zaten...

Kâzım Mızrak dedi ki...

@ Gaykedi

Meselenin nereye intikal edeceğini, yazıyı sonuna kadar okurken, merakla bekledim.. sağolsun, bam teline dokunulmuş kanaatimce ) Yazar ile aynı kanaatteyiz.. diyorum.

Saygılarımla,

* * *

Blogların bu tarafını pek takip edemiyorum, etmiyorum. Bugün yolum düştü.. iyi olduğunuzu ümit ederim..

19 Nisanda bir yazı hazırlamış olduğunuza göre, buralardasınızdır muhtemelen.. ve hâlâ yaşıyorsunzdur bir ihtimal )

* * *

Size bir teşekkür borcum vardı.. konuyu unutmuş olmanıza şaşmam. Aylar önce bloğumla ilgili teknik bir problem hakkında uyarıda bulunmuştunuz )

Uyarınızı dikkate aldığımın farkına varmışsınızıdır.. size bir cevap yazdım, İstanbul'da olduğum bir zamandı. Hotmail.. ısrarla hatâ verdi.. öyle kaldı, iletiyi gönderemedim.

Bunca zaman geçmiş olmasına rağmen, bu hadiseyi bilmeye hakkınız vardı diye düşünmekteyim ;)

* * *

Herackles.. veda etmiş bloğunda. üzüntümü paylaşmak isterim, keşkesi yok bu işin.. bize de bir gün yol görünecek.. şu sözünü, beğendim:

"Dışarıda hava çok güzel, siz de gelsenize benimle..." okumakla beraber, kendisine tebessüm ettim.. acizâne.. .

Bağlantı adresini verdiği müzik dinletisi de dinlemeye değerdi.. hakkında huzûr, neşe, mutluluk temenni ediyorum.

Selâm, ve duâ ile efendim.. .

SHeiDA dedi ki...

artik eskiyi anne babalarimiz degil bizim jenerasyon bile arar oldu..yozlasmanin sebebi yozlasanlarin kompleksleri,doyumsuzluklari,gormemislik ve cahillikleri,mutlaka ac kaldiklari birseylerinin olmasi...dourulmamis milletiz hala ve hic doymayacagiz..modernize olmaya baslayan ve hep ''pretend'' olan ulkede yeniliklere hangi insanimiz ayak uydursun ki yozlasma bitsinn..nerdeee..dua edelim burda kalsin sinirlar..