19 Nisan 2007






Cinselliğin
Karanlık Suları !



Nette, yıllar önce İf İstanbul film festivalinde izlediğim 1996 yapımı A Summer Dress (Une Robe D'été) "Yazlık Elbise" isminde bol ödüllü* bir kısa filme rasladım...Yönetmen François Ozon' un insan cinselliğinin ve biseksüalitenin karanlık sularında gezinen bu ilginç filmi +18 yaş için ona göre izleyin.

Bu arada biseksüeller için Woody Allen' in bir sözü aklıma geldi, gece bara çıktıkların da partner bulma şansları % 50 daha fazla demişti. Kimseyi kırmak istemem ama benim tanıdığım bütün biseksüeller oldukça dengesiz ve sex düşkünüydü nedense.

Buna üniversite okuyacağım diye yurtdışına gidip dayıma koca bir servete mal olan ve karı kız oğlan peşinde koşmaktan okuyamayıp dönen çatlak erkek kuzenim de dahildir. Haa bir de Gay olduğunu kabul edemeyip biseksüelim diye gezenler var ki ortalıkta, o konuya hiç girmiyorum.








Son senelerde Fransa'nın en ilgi çeken genç yönetmenlerinden Ozon'un bu kısa filminin konusu kısaca şöyle " Erkek arkadaşıyla tatil yapan Frederic plajda bir kadın ile karşılaşır ve bu olay onun gençliğinin belirsiz cinselliğini daha da karmaşık hale getirir" bu 15 dakikalık filmi izlemeniz için işte link; 

http://speedy.sh/9WNa7/a-summer-dress-k-sa-film.avi

* Festivals of Mamers (Great Prize), Semaine de la critique in Cannes, Pantin (Public Prize), Short-films Prize 96, Grenoble (Great Prize), Dunkerque, Locarno (Leopard de Demain Award), Genève (Great Prize), British short film, Montpellier, Brest (Great Prize), Dublin (Best short film director), Aix-en-Provence, Vélizy, Tampere, Turin. Nominated to the Césars 97. Quality Prize (CNC).

20 yorum:

Noni dedi ki...

Tek kelime anlamadım ama kafasının karıştığı besbelli :)

Icha dedi ki...

Woody Allen'ı da bi sevmem ki sorma..! Ağzı var konuşmuş işte..
Şu filmi merak ettim ama..
..

TalismanDiyette dedi ki...

Ozon un kısa filmleri çok iyiymiş, hatta bir kısa filmde göz çukuru ile oral seks yapan kör bir kadın varmış. Bırrrrrr..

ugur dedi ki...

ya Bang Bang...
Bu arada "The collected shorts of françois ozon x 2000" vcd ve dvd olarak çok rahat bulabilirsin piyasada.
erkekler kadınlarla,
travestiler, gaylerle
gayler, biseksüellerle -ya da tam tersi- barışmadan kimse özgür olmayacak bence.
bu arada ben explorerla verdiğin linkte sorun yaşıyorum mozilla sorunsuz açıyor linki.

pRncfRn dedi ki...

Gayet berbattı.
Kediş seni kınıyorum ve vaktimi geri istiyorum!
Avrupalı eşcinsel yönetmenlerden sağlam şeyler çıkmıyor, adamların homofobi gibi derdi olmadığı için direkt olaya -sexe- dalıyorlar. Ki onu da sanat yapıcam diye diye sıkıcı bir hale getirip işte böyle -afedersiniz- sıçıyorlar. Ozon filmleri diğer eşcinsel yönetmenlere göre iyidir aslında ama kötünün iyisi işte.
Ayrıca neden eşcinsel yönetmenlerin bu kadar biseksüeliteyi işlediklerini hala anlamış değilim. Ferzan Özpetek'in filmlerinin de farkı yoktur örneğin. Cahil Periler'in kısa bir özeti gibi izledim, Cahil Periler'i izlediğim için de pişman olmuştum zaten!

gaykedi dedi ki...

"PrncfRn" Cahil Periler'i izlediği için pişman olan tek tanıdığım sensin, çok ciddiyim :)

pRncfRn dedi ki...

Neyse ki benim bildiğim Cahil Periler'i izleyip beğenmeyen ve pişman olan tek ben değilim.
Gerçi tek ben olsam da sorun değil, çünkü kimse ben değil. Yalnız şu güzel; benim gibi düşünen farklı eşcinseller de var! :)

TalismanDiyette dedi ki...

Aaaa Cahil Periler çok iyi filmdir yahuu. Orda hoşa gitmeyen ne bulunabilir merak ettim şimdi..

NaKHaR dedi ki...

ben bu boktan şeyi hiç beğenmedim madem ki adam kendini tanımıyor... boş ver gitsin... gaykedfi bana söylemişti bunu post olarak sen gir diye... bana çok iğrenç geldiği için reddettim... ama yok uslanmayacak benim yaramaz kedim :)

sonra aklın fikrin sekste deyince kızıyor bana :)

pRncfRn dedi ki...

Hah evet! yalnız değilim!

Cahil Periler'de beni en çok iten şey, birinin eşcinsel olup bunu kabul edememesi ve kabul ettiği anda dahi hala karısıyla bazı şeylere devam etmesiydi. Ayrıca oradaki eşcinsel karakter adeta yuva yıkan bir eşcinsel gibi gösterilmişti. Allahım hele son 15 dk!! Asıl eşcinsel oğlanın, ölen sevgilisinin karısıyla öpüşmesi midemi bulandırmıştı resmen!

Elif dedi ki...

Ben (tabii ne dediklerini anlamiyorum ama), burada kafasi karisik birini goremedim. Benim gordugum, utopik bir ortamda, isteyenin isteyenle birlikte oldugu, sonra gulumseyip guzel anilarla kendi yoluna gittigi, bir cesit cennet gibi birsey! Sonunda kiza oyle mutlu veda etmeseydi baska turlu anlardim ama ben boyle gordum. Tabii ne dediklerini de anlasam!!!! :oP

Bir de massallah, o bastaki dansa ve sarisinin vucuduna bittim. :o)

www.elifsavas.com/blog

mischa dedi ki...

yaw ben şu turuncu saç rengini çok seviyorum.. oğlanın yüzü de çok iyiymiş..

gaykedi dedi ki...

mischa
al senin olsun :)

delikanlı dedi ki...

ben de bu kısa film hakkında yazı yazıcaktım bloğa tam,bi baktım kedi benden 1 yıl erken davranmış:)
link ölmüş ama senin!


35 filan olabilir mi:)

gaykedi dedi ki...

delikanlı
yaş konusunda tam 12'den vurmuşsun, link öldü farkındayım, sen çalışan bir link bulursan bana da iletiver bir zahmet değiştireyim ben de, 15 dk falan sürüyor filmin tamamı sanırım :p

delikanlı dedi ki...

http://rapidshare.com/files/136284847/a_summer_dress.part1.rar

http://rapidshare.com/files/136294264/a_summer_dress.part2.rar

burdakiler gayet kaliteli kendi bloom için upload etmiştim sana nasipmiş

delikanlı dedi ki...

eneeem goca adammışın ya la sen:)

gaykedi dedi ki...

delikanlı
yaş birazcık var ama ben kendimi hala çocuk gibi görüyorum, zaten yaşlanınca elton john gibi ton ton bir gay olmak istiyorum, tanrı ömür verirse tabi :p

linkler için sağol, istersen bu yazıyı bir de sen yaz, ben yazalı çok oldu çünkü, izlemeyenler sende görür izler derim ben....

delikanlı dedi ki...

benim gözümde hep ufak tatlı bi cocuk olarak kalacan kedi:)

gaykedi dedi ki...

delikanlı
teşekkürler, tanrı içimizde ki çocuğu aman hiç öldürmesin hepimizin :p