01 Nisan 2007


Ben Kızım !

Almanya' da yaşayan 14 yaşındaki Kim'in pembe odasının demirbaşları moda dergileri, bebekler, makyaj malzemeleri... İlk bakışta yaşıtı çıtır kızlardan farkı yok sanki, ya da eksiği diyelim, ama fazlası...Gerçek adı Tim olan Kim, cinsiyet değiştirmek için 12 yaşında hormon tedavisine başlayan ve heyecanla ameliyat olacağı günü bekleyen, evet, 'dünyanın en genç transseksüeli'.

Çocukluğunda 'entari' giydirilmiş, saçı uzatılmış, kızlaştırılmış oğlanlar, hele ki bizim kültürde, hele ki birkaç erkek çocuktan sonra 'kız özlemiyle yanan' ailelerde bilmediğimiz şey değil. Ama burada başka bir yoğunluk var: Çok içeriden, çok içten, erkenden, doğuştan gelen çok kuvvetli bir baskı.

Kim, daha iki yaşındayken Barbie'lerle oynuyor, "Ben kızım" diye ısrar ediyor. Aile önce 'geçer' diye önemsemiyor ama her saç tıraşından sonra büyük travma yaşanıyor. Hadi bunu da atlattık, ama Kim makasla odasına kapanıp radikal sünnet eylemlerine girişiyor. Tek istediği, o fazlalığı kesip atmak. Aile Kim'e destek olmaya, yardım etmeye karar veriyor. Şimdi ameliyat için 18 yaş bekleniyor. Vaziyetin ciddiyetini anlamayanlar için: Kim bu operasyon için beş yaşından beri para biriktiriyor... Nur Çintay A.

Bu yazı bana kendi eşcinsel eğilimlerimin daha ilkokulda farkında olmamı hatırlattı, büyük oranda genetik şeyler var eşcinsellikte, yani Tanrı' ya inanıyorsanız eşcinselleri Tanrı öyle yarattı...Yoksa kimse durup dururken daha zor bir hayatı seçip eşcinsel olmak istemez...

13 yorum:

Adsız dedi ki...

İnsanlar bize önümüze bir sandık konulmuşta hadi seç bakalım heteroseksüel mi olacaksın yoksa eşcinsel mi denmiş gibi yaklaşıyorlar, oysa yok öyle bir sandık onlarda biliyorlar.
sadece inançları sarsılmasın istiyorlar. Gramer ile pratiğin çelişmesinin içlerinde yaratacağı boşluğa hazır değiller hepsi bu.
Not: Kim' in Tim olması daha kabullenir olurdu değil mi?

Esther dedi ki...

Tim gibi olanlar veya senin gibi olanlar olduğu kadar bunu tercih meselesi yapanlarda var... çilekli dondurmayı seversiniz ama sürekli yerseniz sıkılırsınız, diğer lezzetleri de zaman zaman denemelisiniz gibi açıklamalar yaparak biseksüel ilişki yaşayanlar var...

Ya da sırf özentiden eşcinsel ilişki yaşayanlar...

To be gay or not to be gay! dedi ki...

Ben de ilk çocukluk hatıralarımda bile anımsıyorum eşcinselliğimi. O zamanlar ne olduğunu bilmiyordum, anlayamıyordum. Kendimi bu konuda çok suçlu hissetmiştim. Ben hasta idim, yanlış bir yolda idim. Buna bir çare bulmalıydım. Dört elle dine sarıldım. Ortam da buna çok müsaitti. Ama olmadı! Derdime çare olmadı, bir şeyler eksik kaldı. Işıltılı dünyadan kendimi geri çekemedim. Ve suçluluk duymayı, kendime hasta gözü ile bakmayı bırakmaya çalıştım. Bilmiyorum başardım mı? Ama bana öyle geliyor ki ne Musa'ya ne İsa'ya yaranabildim. Yine de Allah'la dinle hiç kavgam olmadı. Kimseyi suçlamadım! Benimle alay edenleri, arkadaşlar arası yapılan rencide edici ibne muhabbetleri hep es geçtim. Kimi zaman gülerek kimi zaman ağlayarak... Hele hele beni yaradanı hiç suçlamadım, suçlayamazdım. O'nunla bizim aramız daima iyi idi. Bir dostun bir dosta duyduğu sevgiyi duydum O'na karşı. Annesinden yediği tokadın acısıyla, yine annesinin eteğine yapışan çocuklar gibiydim. Yine de başımı yastığa her koyduğumda; bir yalana mı inanıyorum, kendimi mi kandırıyorum demeden duramadım.

gaykedi dedi ki...

cinsel tercih tanımlaması bana çok inandırıcı gelmiyor sanki, kimse cinselliğini tercih etmez ki neyse odur, dediğim gibi cinsel kimlik bir varoluş gerçeğidir, sadece içine doğulur bence...

yoksa bir insan ben eşcinsel olayım, biseksüel olayım yada heteroseksüel olayım dese bile ki çoğu eşcinsel bunu dener asla başaramaz :)

himajesty dedi ki...

yzıların çok güzel
sana nasıl ulaşabilirim?

gaykedi dedi ki...

blogumda ki yazılar genelde bana ait değildir, genelde kısa alıntılar yapıyorum okuduklarımdan, gene de beğendiğinize sevindim "Himajesty" bana oe@ttnet.net.tr adresinden ulaşabilirsiniz...

diagonel dedi ki...

gaykadi dün seninle konuştuk evet cinsellik bir tercih meselesi ise ben tercih hakkımı kullanıp hetero sexuel olacağım ....


komik yaaa

heteroseksuel olmak zor değil
bastır parayı geçir bir dizi operasyon al sana fıtık gibi 90-60 90- bir heterosun ama en kadınından ....

var oluşa bir mazaret değildir cinsel kimlik sonradan edinilen bir şey de değil ...neysen o sun ötesi yok...

fendalinka dedi ki...

bende tercihen olanlara inanıyorum.. mesela bizim restaurantta çıkan 23 yaşında biri vardı dayısının tecavuz ettiğini iddia ediyordu..

ha tercihen olmayanlarda vardır ama diğerleride gözardı edilemez..

gaykedi dedi ki...

şu tecavüz meselesi çok yanlış bilinen bir konudur...tacize uğrayan heteroseksüel kalan insan sayısı çok daha fazladır...çocuklukta uğranan tecavüz yada taciz kimseyi eşcinsel yapmaz, sadece eğer eşcinselse ve başına daha önce bu talihsiz olay geldiyse çoğu kişi bunun nedenini bu olaya bağlar psikolojik olarak bir tür günah keçisi yaratma olayı!

Esther dedi ki...

Ben genede seçmeyenler kadar seçenlerde olduğu konusunda ısrarcıyım... ben mi dik kafalıyım yoksa?

diagonel dedi ki...

seçim değildir arkadaşlar kimse durup duruken zor olanı yok sayılanı seçmez

hoş eğer öyle olsaydı neden eşcinselliği seceyimki ata erkil bir toplum sabit görevler varken neden zor yolda düşe kalka itile kakıla yok sayılarak yaşam mücadelesi vermeye çalışayım bir düşünün ??

kaldıki yukarıdaki saydıklarım milyonda bir oranında yumuşatılmış ve indirgenmiş hali...

Esther dedi ki...

Ya diaoganel tamam sen böylesin gaykedi böyle nakhar böyle... sizin gibi pek çok dostumda var ama aksi davranan pek çok dostumda var... Çok özür diliyorum ama sırf anal seksten zevk aldıkları için erkeklerle birlikte olan erkekler var bu dünyada... Ya da gaylerin daha çoğunlukta olduğu ortamlarda gay olmasa bile özenip gaymiş gibi davranan ya da gay olan pek çok insan var...

"Eşcinsel olup zor bir yaşam sürmezdim öyle olsaydım" diyorsunuz ya... sırf bu zorluğu merak eden ve mazoşistçe zevk alabilirim ben böyle yaşayayım diyenlerde var...İnsanlar tarafından hor görülmekten hoşlananlar yani...

diagonel dedi ki...

iste o noktada klinik destek devreye giriyor eşcinsel olmak bir yaşam şeklidir ama öyle davranmak tedavi gerektiren bir tür sapkınlıktır evet bir rahatsızlıktır...
kendini bilmezliktir...