28 Nisan 2007


Baykal Titanik !

CHP'nin seçimle iktidara gelme olasılığı cehenneme kâr yağması olasılığından küçüktür.CHP halktan kopuktur. Ortanın solunda değil, sağın sağındadır. Türkiye gençtir. CHP ihtiyardır. Türkiye değişmek istiyor. CHP aynı kalmak istiyor.

Deniz Baykal ve köhnemiş politbürosunun CHP'yi götürebileceği en uç nokta, olduğu yerdir. Türkiye'de ilk çok partili seçimi yapıp demokrasiye kapıyı açmış olan parti bugün demokrasiyi bloke ediyor.




CHP parti değil, feodal bir beyliktir. Baykal kongre delegelerini seçiyor, onlar Baykal'ı genel başkan seçiyorlar, genel başkan kendini seçenler arasından hoşuna gidenleri milletvekili yapıyor, milletvekilleri her çağrıldıklarında kuzu kuzu toplanıp onu alkışlıyorlar.

Baykal tek müşterisi kendi eşi olan bakkal gibidir. İflas etti ama haberi yok. Baykal Titanik, önümüzdeki seçimler buzdağıdır.
Metin Münir

Bu seçimlerde de Chp dışında
solda barajı aşması mümkün görünen partinin olmaması ne acı, kime oy vereceğiz Tanrı aşkına bir bilen var mı? Gaykedi

17 yorum:

zihni dedi ki...

CHP ile ilgili yazılanlara büyük oranda katılıyorum. Ancak, diğer sağ partilerin durumu bu çizilen profilden daha iyi değildir.
CHP sosyal demokrat bir parti olması nedeniyle, taahhüt ettiği ve kendini demokratlık kiritetleriyle sorgulanmaya sunduğu bir gerçektir.
Diğer sağ partilerin ne böyle bir taahhüdü, ne de demokratlıkla bir iddiası vardır. Hele şu günkü iktidar partisi! Demokrasinin köküne karşı olduğunu biliyorum. Demokrasinin açıklarını kullanarak, bunlar için şeriat kapısını aralayabilecek bir araç olduğunu biliyorum.
Diğer sağ partiler ise, sadece makam edinme saplantısını, yoksul halka pahalıya ödetme ahlaksızlığını normalmiş gibi, pişkinlikle karşılayabilmekteler.
Partileri sorgularken, adalet kavramını ihmal etmeMEmiz gerektiğine dikkat çekiyorum.
CHP böyleyse, (ki doğrudur) Onu yok ederek, alternatifini ararken, aynı şablonu diğerlerinin de üzerine koymazsak, yağmurdan kaçarken her zaman doluya tutulmaktan kurtulamayız.
Özellikle gay ve lezbiyenler için, en doğru adresin (yine insan hakları kapsamında) ÖDP olduğunu söyleyebilirim:) Çünkü, yaklaşık olarak bütün partilerin programlarını okudum.
Türk halkını, kapasitesi ve kalitesi düşük siyasi partilerden kurtarmanın (kurtulmanın) tek yolu vardır: onların "ÖCÜ" olarak lanse ettiği partiler içerisinden, en iyi niyetlisini tanımak ve ona oy vermektir. “Var mı böyle birisi” diye sorarsanız, en az beş tane sayabilirim. Çaba sarfedip, lütfen araştırın biraz. Ön yargısız olarak, hangi siyasi proje, toplumun hangi kesimini kurtarmayı hedef alıyor.
İnsan-doğa arasındaki ilişkileri en sağlıklı projelendiren siyaset, SOSYALİZMdir diye düşünüyorum. İlkede anlaşabildiğimiz an, hangi sosyalizm? sorusunun cevabını da kolayca bulabiliriz.

gaykedi dedi ki...

Özellikle ÖDP' nin eşcinsel haklarına en önem veren parti olduğunu biliyorum Zihni Bey..Ama sistem o kadar abuk işliyor ki, baraj meselesi yüzünden oy verirken barajı aşıp aşamayacaklarını da tahmin etmek zorunda hissediyoruz kendimizi, çünkü oyun boşa gitme ve baraj nedeniyle hiç istemediğimiz bir partiye kayma tehlikesi var :(

Elif dedi ki...

:o( Bilmiyorum.... :o( Eger erken secim olursa, Temmuz'da olursa ben de Turkiye'de olacagim, oy verebilecegim. (Neden buradan oy kullanamadigimi anlamiyorum! Ama zaten oyumu nasil kullanacagimi bilemiyorum ki.) Baykal ile CHP bir yere gelemeyecek. Ama solda kim var meclise girebilecek, AKP'yi durdurabilecek? :o(

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

Sevgili Elif, ne yazık ki sol da Chp' den başka barajı aşıp meclise girecek parti gözükmüyor :(

SHeiDA dedi ki...

Iyi de erken secim hangi yaraya merhem olabilir ki..yine akp acik arayla mecliste olursa?????(ki muhtemel)...askeri darbe mi paklamali hukumeti...bilmem kac yil geri mi gitmeli..hic iyimser cerceve cizemiyorum belki aci ama..

Esther dedi ki...

ben "dsp" ye vermek istiyorum.. ama ne yazık ki chp ye vereceğim.. yeniden oylar bölünsün istemiyorum.çünkü biliyorum ki bir bütünlük falan sağlanamıyor solda. bu yüzden şansı en fazla olan chp. ilk kez oy kullanacağım bu yıl ve istemediğim bir partiye vereceğim ilk oyumu... sırf akp yeniden seçilmesin diye... :(

ben artık oy vermeye "düşmanı olduğum partinin karşısında olanın kazanması ve düşmanımı alt etmesi" olarak bakıyorum :(

"düşmanımın düşmanı benim dostumdur" mantığı

Kaan dedi ki...

Veeee evet bir Türkiye klasiği daha yaşanıyor. Gecenin bir vakti Genel Kurmay Başkanlığından bir bildiri geldi. Hemde cumhurbaşkanlığı seçimlerinin 1. turunun sonuçlandığı akşam. Buna "muhtıra" diyebiliriz diyen tv yorumcularıda var. Hem seçim zamanı hem de seçim ihtilafının Anayasa Mahkemesine gittiği bir aşamada nasıl bir etki yapacak bakalım. Ama ülkemizdeki demokrasi bu kadar. Şimdi "yaşa var ol paşam" diye çığlıklar atarak demokrasiyi savunacak bir sürü "taklitçi demokrasi yandaşları" dolaşacak ortada. Ama hepimiz biliyoruz ki demokrasinin yaşayarak, tecrübelerle ilerleyeceğinin bilincinde olamayanlar bu kendi yarattıkları "öngörü demokrasisi"yle Türkiye'yi ilelebet yönetemeyecekler.
----------------------
birde şöyle birşeyler var:

chp=ulusal sol
dsp=milliyetçi sol
ödp=evrensel sol

Katılıyorum ödp'den başka seçenek yok. Ama çokta umutlanmayalım, yeni ve gerçek bir solun oy alabilmesi barajı geçip geçmemesiyle alakalı değildir bence. Asıl olan ülkede yıllardır chp zihniyetinin sol olduğuna inanmış dünyadan kopuk bir kitle var. Bu zihniyetin tasfiye olması lazım.

musa dedi ki...

Malesef bizdeki demokrasi kültürü "partinin başındakine göre oy" ver ile sınırlı. Belki bu nedenle, parti içindeki demokrasi de tek kişilik bir monarşiye dönüşmüş durumda.
Mesela bir önceki seçimdeki yenilgiden sonra Bahçeli -olması gerekeni yapmış- ve MHP başkanlığından istifa etmişti. Fakat böylesine mantıklı bir eylem bile parti içi "başkana yalakalık" anlayışına takılmış, çok geçmeden görevine geri gelmişti.
CHP deki durum da bundan hiç te farklı degil. Geçen seçimde ben de barajı ancak onlar geçebilir düşüncesi ile CHP ye oy vermiştim. Bu seçimde ne yaparım bilmiyorum.

Bay PİPO dedi ki...

bay isimsiz... nedir bu Akp korkusu? eğer maksat türkiyede temsil noktasında sıkıntı var, bu yüzden bu parti mecliste halkın sadece küçük bir kısmını temsil ettiği halde egemenmiş gibi davranıyor, buna hakkı yok düşüncesi üzerinden AKP yi gayrimeşru bir zemine yerleştirmekse, bundan önceki hükümetler de aynı gayrimeşru zeminde siyaset yapadururlarken neden hiç kimse gıkını çıkarmadı diye sormak lazım. Yok eğer laiklik noktasında bir sıkıntı varsa, bu sıkıntının da yersiz olduğu ortada. sıkıntı laiklik konusunda değil, dini ölçülerde bir hayat süren-yani kesinlikle bireysel hak ve hürriyetinin meşruiyeti içerisinde özel hayatını şekillendiren bir bireyin-siyasette ya da devletin önemli bir kademesinde yer almasının istenmemesidir. aslında bu noktada müdahale laiklik adına değil, insan hak ve hürriyetlerinin içerisinde yer alan kişisel bir yaşam biçimini bir tehdit olarak algılamaktan ötürü temel hak ve hürriyetleri engelleme adınadır. Bugün militarist yaklaşımı görev başına çağıran zihniyet de maalesef CHP zangoçluğudur. Askerimiz neden, AKP hükümeti devleti yabancı sermayenin kollarına atan politikaları yüzünden,kıbrıs konusunda izlediği yanlış tutumundan ötürü değil de, laiklik üzerinden yıpratıyor? her ne kadar askerin her iki konudaki açıklamaları da gayrimeşru bir zamin üzerinde yürüse de, en azından, içte demokratik açılımlarla çözümlenebilecek bir sürece müdahale etmekten daha olgun bir tavır olacaktır dıştan gelebilecek tehditlere karşı durmak. nihayetinde devletin iç huzurunu sağlayan örgütlü eli sopalı ve silahlı kuvvetine POLİS, dış düşmanları caydırmak için bulundurulan kuvvete de ASKER-ORDU deniyor bildiğim kadarıyla. Ama yine bildiğim kadarıyla bu ordu denen şey türkiyede sürekli dış düşman yerine, içte birkaç başbakan, siyasetçi avlamayı hobi haline getirmiş. Büyük ve şanlı ordumuz(ki gerçekten öyleydi bir zamanlar) şanına bir başbakanı asarak gölge düşürürken, Bir bölücübaşının imralındaki misafirhanesinde ağırlanmasına gıkını çıkarmıyor. bir tek kelime bile sarf etmiyor bunun için. çünkü saygı değer kurumumuz,yargıya karışacak, siyaseti yıpratacakmış. bunlara ancak acıyarak gülünür.

edi.ben dedi ki...

kime oy vereceğiz? oyum boşa gider mi? düşündüğüm parti zaten barajı geçemez, e o zaman ben de şuna vereyim bari... ne hale düştük. demokrasiymiş... çok partiymiş. sadece -miş...
akp'ye karşı şuna verelim...miş.
abartmadan demek isterim ki; beş para etmeyen bir partiye daha doğrusu bir lidere oy vermek zorunda hissettiğimden, başka bir çıkar yol göremediğimden ki nedenlerine hepimiz değindik, ben de chp'ye vereceğim oyumu. ha başa gelir mi gelmez mi, gelse ne değişir o ayrı bir konu ama şu anda seçime girecek partiler arasında başka alternatifim yok. dsp zeki sezer gibi, liderlik vasfından çok uzak birine teslim edilmiş durumda. ödp bana türk insanını ve yaşantılarını düşündükçe, ütopik geliyor zaten. yani eskaza başa gelse dedikleri dediklerinde kalacak olan bir parti. doğu perinçek en doğal bulduğum, en dobra konuşan ve şu anda en dürüst denebilecek bir parti başkanı ama ne yazık ki onun da sadece bilim insanı olarak var olmaya devam edebilecek vasıflarda görüyorum. ana-yol denildi. olmaz a oldu diyelim, hadi akp'ye bir alternatifmiş gibi hayal edelim... erkan mumcu mu benden oy alacak yani? görüşünün ne olduğu belirsiz, herşeyiyle tutarsız, herşeyiyle yapmacık, nasıl parti başkanı olabildiğine hala şaştığım o tribün insanı? ya da mehmet ağar mı? ne olduğu, neler yaptığı, kim olduğu -tabiri caizse- kabak gibi ortada olan, ama buna rağmen "adamdan" sayılan o anadolu ağası?
işimiz zor gerçekten... gözünüzün önünde bir canlandırın... iki dakika hayal edin... düşünün. seçime girecek ve milleti yani bizi temsil edip, bize hizmet edecek, geleceğimizi belirleyecek insanları... cem uzan, mehmet ağar, erkan mumcu, deniz baykal, r. tayyip erdoğan, zeki sezer ve diğerleri... off ne acı di mi? kim gelirse gelsin başa, olan yine bizlere olacak. ve nasılsa içlerinden birinin poposu o koltuğa oturacak ve ceplerini dolduracak!!!

zihni dedi ki...

Ordu, adı üzerinde "kaba güç" kurumudur. Politik çıkışları ne kadar anti-demokratik ise, muhatap aldığı Akp de aynı derecede anti-demokratik bir anlayışa (özünde) sahiptir. RTE kendi söylediği şu sözü kayıtlardadır:"demokrasi bizim için bir amaç değil, araçtır".
Bunu açık söylemesine de gerek yoktur. AKP ve diğer uzantılarının taktiksel çizgilerinin ucu şeriat sistemine dayanır.
Yani sonuç olarak, tekrar edecek olursak, ordu ne kadar demokratikse, AKP de o kadar demokratiktir. Değiştim demeleri takiyyeden başka şey değildir. Çünkü, hükümetler bir düşüncenin öncü kuvvetidir. Ardından diğer kurumların ivme kazanmasına çığır açar. Direk kendisi uygulamaz. Sadece asıl düşüncesinin alt yapısını kurar. Bunu yaparken, demokrasinin gediklerinden yararlanır.
Özel dersaneler, tarikat yuvaları, yeşil sermaye, arada bir taksime cami yaptırma gibi nabız yoklama girişimleri, taraftarlarına çok çocuk yapma öğretileri, vakıfların faliyetleri, internet camiasında bu düşünce uzantılarının dinden ve bilim karşıtlığından başka tartıştıkları konu pek görülmemiştir.….vs bunlara verilecek örneklerdir.

Demokrasi adına bir vizyona sahip olmayan siyasi partilerin, yapılan bu şantaj karşısında haklı çıkmaları çok zordur. Yapacakları ancak, asıl demokrat ve sosyalistleri, bu olay karşısında kışkırtarak durumu kurtarma çabasına girerler.
İran’da aynı taktikten, şeriatçıların sosyalistlere attıkları kazık unutulmadı.

Adsız dedi ki...

CHPyi eleştimek o kadar basit oldu ki.
Millet bir şeye layık değil.Olmadığının da en büyük göstergesi yıllardır soyulmaktan memnun olması.CHP öyle, CHP böyle..İyi de bu CHP en son ne zaman iktidar oldu? Bir söylesenize ne zaman başbakanlığa, ekonomi bakanlığına, tarım bakanlığına, milli eğitim bakanlığına sahip oldu?
Peki ya DYP, RP-FP-AKP, ANAP, DSP,MHP???

Biraz da insaf edin allah aşkına.Kabul, öyle hatalı böyle hatalı da hiç iktidar olmamış bir parti ve neden sevmediğini bilmeyen bir anti-baykal grubu... Ben partiliyim, gider gelirim ve bilirim baykalın nasıl olduğunu... Metin minür ne bilir? Burada yazanlar kaç defa gitmiştir, kaç defa mitinge katılmıştır? Hangi genel kurullarda bulunmuşlardır?
Baykalın hangi yazıları eleştirilmeye açıktır?

Yapmayın allah aşkına... Alternatifi yok diyorsunuz da memlekette ne var ki zaten? ÖDP mi alternatif olacak? DSP denilen memleket düşmanı mı? neyse... uzar gider bu... siz biraz okuyun, araştırın... ben de dinlenip geleyim...

Sevgiler & saygılar

tolga dedi ki...

Amerika'da yaklasik 300 milyon insandan 70 milyonu oy kullanmak icin kayitli degil. Geri kalanlarin ise sadece % 54'u oy kullaniyor. Ve yuzde birlik farklarla ve milyon dolarlik tekellerin acik destekleriyle gelen 2 partili sistem icin veriyorlar oylarini.

Bence eger isteklerimize cevap istiyorsak hukumet disi politika yapmak zorundayiz. Demokrasiyi oy sandiklarinda 5 yilda bir tekrarlanan bir oyun olarak gerceklemek yerine kendi alanlarimizda yapabilme yetisi icin cabalamaliyiz. Yoksa kendi kendimize aglayip sizlanacagiz.

Goddess Artemis dedi ki...

Ben, T.B.M.M. Başkanı'nın açıkça ifade ettiği gibi "dindar bir Cumhurbaşkanı" İSTEMİYORUM; memleketi alenen satan Hükümet İSTEMİYORUM; kifayetsiz muhterislerden oluşan bir Muhalefet de İSTEMİYORUM! Ama aynı zamanda Askeri Darbe de İSTEMİYORUM!

İşte bugün bu yüzden döküldük yollara:

Oradaydım... Oradaydık... Ve Hep Orada Olacağız!

Exxon Valdez dedi ki...

Şart mı barajı aşacak bir partiye oy vermek? Sırf barajı aşacak diye seçim yapmak, sonraki yıllarda vicdan azabı olarak dönüyor bünyeye: "bunlara oy verdim ulan..." gibisinden.

CHP'yi bir sol parti olarak almamak, CHP'nin de yararına aslında. Sağdan bir dalga yakalayabilecekken, solda girdap yapıp duruyor. Ama nedense hala CHP havarileri "bizden başka sol yok" demekte.

Ben ana muhalefetteyken '82 anayasasının değişmesi için tek bir harekette bulunmamış, cumhurbaşkanını en baştan halk seçsin dememiş, sonra da anti- görünüşleriyle taban tutturmaya çalışan bir sol parti düşünemiyorum.

Böyle partiye oy verip de mecliste beni utandıracaklarına, Ödp'ye oy veririm alanlarda beni gururlandırırlar.

D-Chic dedi ki...

Tanrım CHP-Baykal mı, bu adam iyice coşttu, onu Broadway sahnesindeki herhangi bir gösteriyi seyreder gibi seyretmeye başladım.Artık ciddi ciddi kusacam bu adamdan öööööö yaniii yeter artık, mümkünse kaybolsun ortalıktan.Oyumuzu kime vereceğimizi bende kara kara düşünüyorum ama sanırım Uzan'a verecem gibi ... ve büyük bir kitle ona kaydığını görüyorum.., ne kadar zavallı durumdayız değil mi!!??

Esther dedi ki...

Gene verin Uzana ona buna da oylar bölünsün AKP iktidara gelsin... 5 yıl oldu hala açılmadı mı bu gözler yahu... türkiyede iğrenç yükseklikte bir baraj var.... ve ne yazık ki, baraja giremeyecek adaylara oy vermeye devam ediyor insanlar... kavak yellerini kovalayın başınızda esen