25 Şubat 2007





Lolita !


İran' da cinsel dürtülerini bastırmak isteyen erkeğin, devrim yasalarına göre ne yapacağından bahseden kısım tam bir traji-komedi.

Erkek, eğer bu duygularını bastıramıyorsa bir hayvanla cinsel ilişkiye girebilir. Yalnız, cinsel ilişkiye girdiği hayvanı (mesela tavuk ya da sığır) kendisi yiyemez, ailesine de yediremez, komşusuna da yediremez.

Komşusunun komşusuna vermeye cevaz vardır. Yani devrim erkeğin cinselliğini kontrol altına alarak kadınları koruduğu gibi, hayvanın etinin mundar olmaması için çözümü de ortaya koyuyor!...

Azar Nafisi'nin yazdığı "Tahran’da lolita okumak" adlı kitaptan.(Reading Lolita in Tehran)


13 yorum:

zihniorer dedi ki...

Sn. gaykedi,
"Kabahat sende değil, seni sevende" diye bir söz var ya,
sorun, sounun kaynağındadır.

"hayvanlarla ilişkiden sonra temizlenmeden namaza durmayın" gibi ya da bu anlama çok yakın bir hadis okumuştum bir yerde.
Çok görmeyelim:)

celerone dedi ki...

Ay ay ay,

sabah sabah. Ama işte hep bu iki yüzlü akıl yürütmeler değil mi başımızı dertten çıkaramama nedenimiz?

herackles dedi ki...

Yok artik!
Hayvanlarla iliskiye girilmesini makul gosteren bir hadis okumadim, duymadim.
Bu tarzda bir fetva veren varsa da aptalin tekidir.
Allah islah etsin demekten otesini soyleyemem...

miso dedi ki...

sevgili gaykedi
ben çok sağlıklı buldum bu iran'daki yaklaşımı. Bravo adamlara. cin gibiler valla. başka bir kıvırma yöntemi var mıydı?

zihniorer dedi ki...

İlk iletide, net bilemediğim, kaynağı buldum ve orda yazılı olan bilgiyi buraya tekrar alıyorum.
İşin aslı, İslam dinine her fraksiyon aynı bakmıyor tabi. Ama bazı konular var ki, ayete dayandığında, sözleri bıçak kesiyor ancak!

‘Ölü insan ile ya da hayvanla cinsi münasebette bulunan oruçlu kişinin kaza orucu tutması gerekir’
buradaki kaynak, aldığı bilgi kaynağını bu şekilde açıklıyor.

Eklemek isterim ki bu veriler, başta Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları olmak üzere temel İslam kaynaklarından alınmıştır.(Yazının sonunda kaynakçar verilmiştir.)

herackles dedi ki...

Burayı okuyacak arkadaşlara da bilgi olması açısında;

Zihni Bey,
Kaynak için teşekkürler.Ancak verdiğiniz kaynakla daha önce bir vesile ile tanışma şansım oldu.Birçok yerinde hatalar ve yanlışlar olan bir kaynak ve sadece "karşı fikir" amaçlı Hıristiyanlık merkezli bir kaynak.
Dolayısı ile bu konuda dikkate alınmasını yani İslamın hayvanlarla ilişkiye girmeyi "en azından" kabul ettiğini düşünmek abes olur.Ötesinde, "olmuşsa da temizlen canım" deyip konuya bu kadar hafif yaklaşması konusundan ise bahsetmiyorum bile...

gaykedi dedi ki...

Herackles bu ulkede bir kesim yolda yururken ayaği kayip duşse bunu yahudi mason ve hiristiyanlardan yada misyonerlerden biliyor, biliyorsun ! o sitenin Hıristiyanlık merkezli bir site olduguna emin misin...benim bildigim kadariyla orasi bizim ateist (ve materyalist agnostik deist...v.s) ait !

herackles dedi ki...

Konu sapmasın diye hemen ekleme yapayım...
Zira kaynağı açıkça belirtmektedir diyanet;

"Zina ve fuhşun her çeşidi ile buna götüren yollar İs-lâm’da ahlâka son derece aykırı, kötü bir yol, çirkin bir iş ve bir hayasızlık olarak nitelendirilir (el-En‘âm 6/151; el-A‘râf 7/133; el-İsrâ 17/32). Ayrıca, normal cin-sî tabiata aykırı düşen yollardan cinsî tatmin sağlanma-sı da İslâm’ın hiç tasvip etmediği bir davranış biçimi-dir. Erkeğin kendi eşine te-nasül organından değil de arka uzvundan yaklaşması, Hz. Peygamber tarafından “küçük livâta” olarak adlandırılır ve kesin olarak yasaklanır (Ebû Dâvûd, “Nikâh”, 45; Tirmizî, “Tahâret”, 102; İbn Mâce, “Nikâh”, 29). Öte yan-dan, hayvanla cinsî temas kurulması iğrenç görülmüş, bu fiil ağır bir suç ve günah sayılmıştır (Ebû Dâvûd, “Hudûd”, 30; Tirmizî, “Hudûd”, 23). ..."

(http://efetva.diyanet.gov.tr/fetva.htm)


Ve Zihni Bey,
Verdiğiniz sayfanın 6.paragrafında Lokman Suresi parantez içine alınarak "horozlar..." ile ilgili bir açıklama var.Ya ben yanlış anladım ya da onlar Kur'an-ı Kerim'i okumamışlar.


6.paragraf;
Muhammed’ in getirdiği buyruklara göre, Müslüman kişi, sabahleyin, horozların öttüğünü işitir iştmez, derhal Tanrı’ nın ‘fazl-ü kerem' inden( cömertliğinden ve lütfundan ) isteyerek yataktan kalkacaktır, çünkü horozlar melek gördükleri için örtmüşlerdir ve onu namaza çağırmaktadırlar. Fakat şunu da bilecektir ki, eğer bu arada eşeklerin anırmasını işitecek olursa, derhal Tanrı’ ya sığınması ve Muhammed’e salavat getirmesi gerekir, çünkü eşek, şeytan gördüğü için anırmıştır ve üstelükKur’an’ da eşek sesinin ‘ seslerin en çirkini' olduğu anlatılmıştır.
(K.31, Lokman Suresi, ayet 19.)

Lokman 19;
"Yürüyüşünde orta bir yol tut, sesinden de (yüksek perdeleri) eksilt. Çünkü, seslerin en çirkin olanı gerçekten eşeklerin sesidir."

Elmalılı Tefsiri;
19- "Yürüyüşünde tabii ol, sesini alçalt, çünkü seslerin en çirkini elbette eşeklerin sesidir."

Buna insaf denilmez de ne denir?
Bizler de demez miyiz "eşek gibi anırma" diye...
Hem sureler sadece 1 ayetinden mi anlaşılır? Otuz dört ayetlik Lokman Suresi neyi anlatır? (Hiç düşünmeden, 1 kelime üzerinden işlerine geldiği gibi anlatmışlar.)

Sırf yanlışlamak gayesiyle yazılmış şeylere itibar edemiyorum ne yazık ki.
Onun dışında, onlarca şey de tartışılabilir belki ama bu tarz ucuz saldırıları ciddiye almamalıyız...

zihniorer dedi ki...

herackles Bey,
Din öğretilerini sorgulamaya, incelemeye, anlamaya kalkıştığımız an, içinden çıkılacak hali kalmıyor. O kadar çelişkilerle dolu ki, bir konuda hem olumlu aynı anda olumsuz ayetler vardır.
Örnek:
10:99 (yunus suresi)- Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzünde kim varsa hepsi toptan iman ederlerdi. O halde insanları hep mümin olsunlar diye sen mi zorlayacaksın?
burada soru soroyor Allah. Ama buradan, dinde zorlama yoktur anlamı çıkarılıyor.
ve
18:29 - Ve de ki: O hak Rabbimizdendir. Artık dileyen iman etsin, dileyen inkâr etsin. Çünkü biz zalimler için öyle bir ateş hazırlamışız ki, duvarları, çepeçevre onları içine alacaktır. Eğer feryad edip yardım isteseler, erimiş maden gibi yüzleri haşlayan bir su ile cevap verilir. O ne kötü bir içecek ve ne kötü bir dayanma yeri!
bu tehdit (zorlama) değil de nedir?
ve
bir çok yerde "korkutmak" zorlamak değil midir?
ve
herşeyin mükemmel yaratıldığı söylenirken,

....Çünkü, seslerin en çirkin olanı gerçekten eşeklerin sesidir."
diye aşağılamak neyi ifade eder?

Kısacası, doğru ve yanlışların bir arada bulunduğu, sorgulayanların bu yanlışları farkedebildiği, iman edenlerin ise görmezlikten geldiği bir yığın bilgilerle doludur.

gaykedi dedi ki...

en saglam kaynak kabul edilen kitaplara bile sızmiş binlerce saçma sapan uyduruk hadis var ortalıkta...bu hadisler temizlenmeden islam dunyası milim ileri gidemez ! Bu konuda Yaşar Nuri Hocanin formulu şu; hadisleri inceliyor Kuran' a uygunsa kabul ediyor, Kuran' la çelisiyorsa kabul etmiyor !

seden dedi ki...

ve herşey çocukken oynadığımız kulaktan kulağa oyununa benziyor...''oku''diye başlayan kitabı okumadıkları yada okuyamadıkları için,yorumlayanın yorumunun yorumu yapılıyor.
seden

Adsız dedi ki...

şöyle söylemek lazım, islam dininin tek kaynağı kurandır. hadisler ise sadece zandır, ve zannın da dinde hiçbir surette geçerliliği yoktur. bu nedenle hadislerdeki hayvan muhabbetini ciddiye almayın

Adsız dedi ki...

şişme bebek orada yokmu ?