10 Şubat 2007


Hair Dresser

Şimdi berberler eski İstanbul resimlerinde görüldüğü gibi, açık havada müşteriyi küçük bir hasır iskemleye oturtup, kafasını öne eğerek saçını kesmiyorlar. Çünkü berberler çoktan “kuaför” olmuştu, şimdi de “hair dresser” oldu.

Eskiden saçlar berberde değil evde yıkanırdı.Termosifon ocağının yakılması, arka arkaya hamama girip pancar gibi çıkan ve havlulara sarınarak çay içen aile bireyleri, her evin değişmez pazar ayiniydi.

Banyo günü dışarı çıkmamaya da özen gösterilirdi çünkü saç kurutma makineleri olmadığı için ıslak saçla soğuğa çıkmak tehlikeli sayılırdı. Hem banyolarda da bir kalıp sabun, bir kese ve liften başka bir şey bulunmazdı....Zülfü Livaneli

Bu yaziyi okuyunca, yillar önce yasli bir erkek berberi tanidigimizin, yaptigi sey geldi aklima...Tıraştan sonra saclarini yikatmak isteyen musterisini "siktir git ulan hamam iki sokak ötede" diyerek kovmasi, yillarca hep gulerek anlatilmisti eş dost arasinda :)

2 yorum:

Elif dedi ki...

Evet, o gunleri hatirladim! Annemler de banyodan sonra usutulecegine inanirlardi. Oysa ben ortaokuldan beri her sabah dus yapmaliyim! Annem sofbeni sondururdu ki dus yapamayayim. Ben de soguk suyun altina girer, sokaga cikardim. Kisin saclarim buz tutardi! Sonunda ikna oldular.

Merhaba! Yazilarinizi severek okuyorum.

Ece dedi ki...

Karpuz kabuğundan gemiler yapmak filmini izlemiş miydin?
Orada bir berber karakteri vardı ki evlere şenlik [ve zaten filmin yönetmeni Ahmet Kuruçay oynuyordu]

iyi geceler