06 Şubat 2007


Şeytan ve Ağaç !


Geçen gun basinda cikan "Hintli aktris ağaçla evlendi" * haberini bilmem gördunuz mu? bunu okuyan Turk' lerin çoğu eminim yahu ne aptal dinler ve inançlar adetler var diye dusunmus icinden gulmustur....sozum anasindan babasindan gördugu , içine dogdugu toplumun dinini sorgulamadan kabul edenleredir;

Bilimsel yada baska bir dinden bakinca İslam cok farkli mi goruluyor zannediyorsunuz? mesela dunyanin, Muslumanlarin her sene seytan taslarken binlercesinin birbirini ezerek oldurmesi konusunda ne dusundugunu hic merak ettiniz mi...Turk' e Turk propagandasi gibi muslumana musluman propagandasi yapmaktan ne zaman vazgeçeceksiniz....bir fikrayla bitireyim yazimi...

Amerikalı işadamı, bir Çinli’ye, alay ederek sormuş;

- Ölüleriniz, mezarlarina koydugunuz pirinçleri ne zaman yiyecek?

Çinli başini kaldirmadan, cevap vermiş;

- Sizin ölüleriniz, koydugunuz çiçekleri kokladigi zaman...

* HİNTLİ film yıldızı Aishwarya Rai, geleneksel Hindu seremonisi eşliğinde bir ağaçla evlendi. Telegraph gazetesinin haberine göre, Hintli aktör Abhishek Bachchan ile nişanlı olan Rai'nin "manglik" burcundan olduğu ve nişanlısıyla arasındaki astrolojik uyumsuzluğu gidermek için ağaç evliliği yaptığı iddia ediliyor. Eski Hindu inanışlarına göre manglik burcundan olan kadınların, "kumbh vivah" adı verilen seremoni eşliğinde, Hindu tanrılarından Vishnu'yu temsil eden bir ağaçla evlenmesi gerekiyor, yoksa evlilik olumsuz sonuçlara gebe oluyor.

3 yorum:

Noni dedi ki...

Herkesin inancı kendinedir bence, bu kimseyi ilgilendirmediği gibi bununla kimsenin alay etmeye de hakkı olduğunu sanmıyorum. Fıkrayı çok beğendim, çok uzun olduğunu bilsem de ben de sevdiğim bir yazıyı paylaşmadan yapamıycam:

Adamın biri her zaman yaptığı gibi saç ve sakal tıraşı olmak için berbere gitti.Onunla ilgilenen berberle güzel bir sohbete başladılar.Değişik konular üzerinde konuştular. Birden Allah ile ilgili konu
açıldı...
Berber: " Bak adamım, ben senin söylediğin gibi Allah'ın varlığına inanmıyorum."
Adam: " Peki neden böyle diyorsun?"
Berber: " Bunu açıklamak çok kolay. Bunu görmek için dışarıya çıkmalısın. Lütfen bana söyler misin, eğer Allah var olsaydı, bu kadar çok sorunlu, sıkıntılı, hasta insan olur muydu, terk edilmiş çocuklar olur muydu? Allah olsaydı, kimse acı çektirmez, birbirini üzmezdi. Allah
olsaydı, bunların olmasına izin vereceğini sanmıyorum..."
Adam bir an durdu ve düşündü, ama gereksiz bir tartışmaya girmek istemediği için cevap vermedi. Berber işini bitirdikten sonra adam dışarıya çıktı. Tam o anda
caddede uzun saçlı ve sakallı bir adam gördü. Adam bu kadar dağınık göründüğüne göre belli ki tıraş olmayalı uzun süre geçmişti. Adam berberin dükkanına geri döndü.
Adam: " Biliyor musun ne var, bence berber diye bir şey yok"
Berber: " Bu nasıl olabilir ki? Ben buradayım ve bir berberim."
Adam: "Hayır, yok. çünkü olsaydı, caddede yürüyen uzun saçlı ve sakallı adamlar olmazdı."
Berber: " Hımmm... Berber diye bir şey var ama o insanlar bana gelmiyorsa, ben ne yapabilirim ki?"
Adam: "Kesinlikle doğru! Püf noktası bu! Allah var, ve insanlar ona gitmiyorsa, bu gitmeyenlerin tercihi. İşte dünyada bu kadar çok acı ve keder olmasının nedeni!"

herackles dedi ki...

Protestan hikayelerine benziyor :)

ottofüralles. dedi ki...

haber dili bile stereotipçi zihniyetin vahametini gösteriyor. "evlilik",modernleşmeden sonra,yapılan bir kontrat niteliğindeki hukuki ve "manevi"(!) bir bağ olarak algılanıyor.Ancak bu Batı kültüründe böyle. Evliliğin dayatılan cismi ve boğucu mantıksallığı,modernist gelenek midir Hint geleneğine göre yapılan evliliği yargılama yetkisi olan? Hiç sanmıyorum. Bir ağaçla evlenmeyi "gülünç" veya "mantıksız" olarak düşünmek ve düşündürmekten önce, böyle bir bağın kurulmasındaki derin maneviyatı görmek gerekir diye düşünüyorum.