19 Şubat 2007


Benim Tanrım !

Tanrı ile kul arasına girilmez, denir. Doğrudur. Benim tanrım, evren. Adını büyük harfle yazmak ve kulu olmak gerekmiyor böyle bir tanrının. Hepimizin, her şeyin evren dediğimiz ve sonsuzluğu insan aklına durgunluk veren o tarifsiz bütünün bir parçası olduğuna, ama her parçanın kendi içinde o bütünün özelliklerini taşıdığına inanıyorum.

Tıpkı insan vücudunun her zerresi DNA dediğimiz genetik haritayı nasıl içeriyorsa, bizler de evrenin parçaları olarak onun bütününün ve gücünün bir kalibresini içimizde taşıyoruz.Hallacı Mansur, “En el Hak!” derken, bunu söylemek istedi kuşkusuz. Ama bilim, henüz ne DNA’ya uzanmıştı, ne uzaya...Mine Kırıkkanat

13 yorum:

narsis7ekho dedi ki...

What the bleep do we know gibi bir ismi olan filmde de yaklasik olarak bu konuyu ariyorlardi (Bilimi kendilerine ALET EDEREK de olsa)

The observer diye tarif ettikleri bir sey vardi, bulamadiklari. Tanri denen kavramin o olduguna inaniyorlardi mezhepcene. Bu gozlemci sadece insanin icinde degil, evrende de olan bir sey diyorlardi.

Kuantum fizigini kendilerine boyle peskes cektiklerini ogrenince (ogrenmeden once pek begenmistim filmi, vallahi on numara demistim) tum havasi gitti sanirim ama

dedikleri sey mantikli gelmisti.


Tanri kavraminin bu son dinlerle kafamiza yerlestirilmeye calisilan sekline inanmiyorum, yok artik diyesim geliyor. Insan eli oldugu o kadar belli ki. Hatta daha da sinirlandirayim, erkek eli var yaratilisinda.

Ama emin degilim, termodinamik bu konuya nasil yaklasmis, kuantum fiziginde son gelismeler nedir, bilimin cesitli alanlari bu konuda ne gibi teoriler uretiyor bilmiyorum. Sadece -olabilir- bunu biliyorum.
Yani emin olmadigim icin, evrenin her parcasi ile urettigi ve birbirinden ayrilamaz bir guc olabilir ve bu degisik bir tanri olarak algilanabilir belki. Ama bu emin olmamanin cezasinin cehennem vs olmadigini biliyorum =)




===================
Bu arada, iyi ki varsiniz efendim. Surekli fikir beyan edesim geliyor, bu bir yana, gercekten de rastladigim icin pek memnun oldum size.

gaykedi dedi ki...

merhaba narsis7ekho;

Kozmik Bilinç...Reenkarnasyona inanan bir arkadaşımın Tanrıya verdiği isim...çok mu teknik bir isim...bende reenkarnasyona inanan biri olarak bu ismin çok ilginc ve iyi bir tanımlama oldugunu düsünüyorum...

jazzrail dedi ki...

hallac ı mansur su an elimde yakında okumayı planlıyorum.Simdi iyice merak ettim sen bahsedince.
ben de doğayı tanrım olarak kabul ettim uzun zaman önce.Bütün baglantılarım onunla ne de olsa.Gercekten diyalog halinde oldugum da o...

herackles dedi ki...

O zaman size "Bilgi Kitabı"na bakmanızı tavsiye ediyorum...

gaykedi dedi ki...

Bilimsel bir gözle incelendiginde "Bilgi Kitabi" nin Kuran' dan daha tutarli ya da tutarsiz olduğunu zannetmiyorum Heracles !

cimenyiyenfil dedi ki...

haddim değil belki ama bilgi kitabı kırkyama gibi görünüyor gözüme
tanrı içimizdedir sağlam bir geyik bence geyikte olsa doğruluk payı fevkaladenin fevkinde:D
yaratıcı kavramı uzak gelen arkadaşlarım var
tanrı yok amma bir enerji var muhabbeti yapan ve odunla kovalanması gereken arkadaşlarımda var
inanmak istemekle başlar
ben istedim hala da istiyorum
slm(barış) cümleten

herackles dedi ki...

Bunu; "Bilgi Kitabı'nı okumuş bir Gaykedi mi söylüyor, toplantılarına devam etmiş bir Gaykedi mi söylüyor yoksa sadece duyumsayan bir Gaykedi mi söylüyor?

gaykedi dedi ki...

"bilgi kitabi"yla kafa buldugunu dusunen bir Gaykedi soyluyor Heracles !

herackles dedi ki...

Olmadı.
Kafa bulmadığımı, en azından insanların inançlarıyla "dalga geçmeyeceğimi" bilmesi gereken bir Gaykedi söylemeliydi.

Bilgi Kitabı'nı okuduysan, gerekli insanlarla görüşme şansın olduysa, toplantılarına katıldıysan ve dahi sistemlerinin işleyişini biliyorsan ne demek istediğimi daha iyi anlamış olmalıydın.

Bilgi Kitabı'nı önermemin sebebi "Levh-i Mahfuz" dakinin son ve en modern yanısması olduğunu ve bilimle paralel düşündüğünü söylüyor olmasıydı.(Diğer 4 kitabı da kabul ediyor zaten.)

Ha, ben inandım mı?
-Hayır
Okudum mu?
-Evet
Toplantılarına gittim mi?
-Evet
Sistemlerini biliyor muyum?
-Bir katılımcıya anlatılan kadar
Bu kadar şeyden sonra dalga geçtim mi?
-Hayır, sadece mantıksız geldiğini söyledim.

Not: Benim adım heracles değil heracKles.Lütfen yani... :) :)

gaykedi dedi ki...

bana da takip edebildiğim kadariyla cok mantikli geldigini soyleyemeyecegim ama modern insanin dinsel ihtiyaclarina daha bir cevap verdiklerini dusunuyorum...ornegin çoğu dinle onlar arasinda bir secim yapmak zorunda kalsam kesin onlari secerim oradaki merakli insanlarla daha iyi anlasacagim kesin :)

herackles dedi ki...

Onlarla kaldığım süre içerisinde gördüğüm kadarıyla ev hanımlarının -modern- dini "gün" lerini andırıyordu yapılanma.
Atatürk ve Mevlana birlikteliğini kullanmaları ise "sarı kırmızı/ siyah beyaz vb." gibi bir uyumdan öteye duygu uyandırmadı bende...

Neyse,
meseleyi Bilgi Kitabı propagandasına (olumlu/olumsuz) çevirmeyeyim daha fazla...

Bir taş attım, ben bile çıkartamadım :)

lirik dedi ki...

İçinizdekiinanç boşluğunu böyle saçma sapan şeylerle doldurmayın

Adsız dedi ki...

YA HU !!madem alinti yapilacak niye iyice anlasilmadan cahilce yakistirmalarla atilip tutulur ki
hallacin sozunu bile dogru yazamayan insanlar mi onu anlayabilmisler hayret hayret yani