12 Şubat 2007





Ben Kız Değil,
Oğlanım !



Bülent Ersoy Bankacı anne-baba, udi dedenin oğlu olarak doğuyor...Kadıköy Musiki Derneği asıl hayatına yön veren. Derneğin kurucusu Rıdvan Aytan ve Melahat Pars'tan dersler alıyor, devamı İstanbul Belediye Konservatuvarı'yla geliyor. 70'lerin başlarında cemiyette daha fazla vakit geçirmeye başlıyor. Şansı yaver gidince ilk plak anlaşması..

Müzeyyen Senar'la tanışma : "1974'te biri bana 'Size plağımı getirdim' dedi. 'Kızım, şöyle otur' dedim, 'Ben kız değil, oğlanım' dedi. 'Peki' dedim. Plağını koydu, 'İnşallah, bir gün bir şey olursun' dedim, gitti. Altı sene sonra Fahri bey dedi ki, 'Birini dinleteceğim sana, beğenirsen Maksim'e alacağım.' Dede Efendi filan okudu, 'Harika' dedim ve bunun üzerine Bülent, Maksim'de söylemeye başladı. Güzel okuyordu, ama aynı bendi. Sonra baktım, bağırıyor, yırtıyor kendini, sesini bir şeyler yapıyor, ben olmaktan çıkmış."




5 yorum:

DeLiCeVaT dedi ki...

şimdi nereden çıktı bülent ersoy ve efemineliği diye düşünürken, aklıma birkaç yıl önce nette rastladığım bir site geldi www.anadoluayilari.com...

ama site kapanmış, ben de şu yazıyı buldum... http://www.milliyet.com.tr/2003/10/05/sanat/san09.html

aslında hiçbir canlının cinsel tercihler bana dokunmadığı sürece ilgilenmem ama efemine ve "ayı" olma seçimi ilginç gelir bana. erkek yönlerini koruyarak erkeklere ilgi duymaları bence eşcinsel tanımına daha uygun yapıyor onları... saçmalamış da olabilirim, fikri olmadan zikri olmak böyle bir şey olmalı:) ama ilgimi çekmişti bu hareketten haberdar olduğumda eşcinsel tercihleri...

DeLiCeVaT dedi ki...

bu arada eklemeden geçemiyeceğim, bkz. angels in america'daki al pacino tiplemesi!

gaykedi dedi ki...

Ayı hareketinin 80'lerin sonunda ABD'de ortaya çıktı bilgisi "bu hareketin orgutlenmeye baslamasi" olarak dusunursek dogru bir bilgi..yoksa killi göbekli genelde olgun ve çok erkeksi tiplerden hoslanan gene ayni tip gayler tarihin her doneminde onemli oranda var olmuslardir...

"angels in america'daki al pacino tiplemesi" ne kadar bear bilemiyorum ama unutulmaz bir rol olduğu kesin...bear escinseli kafasinda canlandirmak isteyen arkadaslarima en iyi ornek rahmetli Erol Taş'tır * :)

* yanlis anlasilmasin Erol Taş gaydir demiyorum sadece kaba ve erkeksi bir tip olarak "bear" tipine iyi bir ornek ...

DeLiCeVaT dedi ki...

eheh yahu erol taşı okuyunca irkildim birden gözümde canlandırmaya çalışınca, hayır gay olsam vazgeçerdim kesin:)

diagonel dedi ki...

bülent ersoy un durumu bilindik eşcinsellikten farklı bir tutumdur


kendiside sürekli söylüyor ben eşcinsel değil kadınım diyeee

kendini kadın olarak gördüğü içinde ameliyat olmuştur bedenini ruhuna uydurmak adı altında
ama eşcinsellikte farklı durumlar vardır
efemine yada değil bir eşcinsel erkek başka bir erkekten !!! yine eşcisel olsun olmasın hoşlanabilir

ölçütler değişiktir satbilleştirmek neredeyse imkansız çünki kişinin fazlaolması beraberinde alternatiflerinide gitiriyorr