05 Ocak 2007


Özal

1979'da Amerika'da 12 yasinda bir kız çocugu Brenda Spencer babasinin ona doğum gununde hediye ettiği silahla pazartesi sabah okula gitmeden önce pencereden saga sola ates ederek iki kisiyi öldürdü. Sonra kendisini kisa ve net olarak bir cümleyle savundu: 'pazartesi günlerini sevmiyorum.'

Bob Geldof' un Amerika'dayken gazetede bu haberi okuyup yazdigi 'i don't like mondays' sarkisiyla ölümsüzlesen bu cümleyi simdi Özal' ın Turkiye de bireysel silahlanmayı kolaylastirmasiyla hatirliyorum...galiba kucuk Amerika ya da Teksas olduk yakinda ögrencilerin bol cinayetli okul baskinlari da baslar :(

Bu konuda supermarketlerin de silah satılan Amerika örnek alınacak bir ulke degil hem silah merakıyla hem idam cezasıyla...Bu lanet konuda daha cok Avrupa' yı ornek almalıyız, özellikle de cocuklar icin oyuncak silahları bile ulkelerine sokmayan iskandinavları....Gaykedi

6 yorum:

locker dedi ki...

Bireysel silahlanmya karşı bir link gelmişti bana geçenlerde, ilgilenen arkadaşlar için

http://www.umut.org.tr/bsilahsizlanma/katilimformu.asp

Ezgi dedi ki...

At, avrat, silah...namus namus namus... yıllardır süregelen kısır döngü, şehirde yaşayanına maganda, köydekine namus bekçisi der oldular bir de.

güzide dedi ki...

Ah Gaykedi ne kadar da haklısın! Şiddet o kadar içimize sindiki:( Klasik kahve de ki amcalar gibi bizde n'olcak bu gençlerin hali, nereye gidiyoruz diye sohbetler etmeye başladık yurt köşelerinde. En büyük potansiyel gücümüz gençler en büyük potansiyel iç yaramız halşne dönüşüyor! İmdattttttt!!!

Aslı dedi ki...

Haklısın. Ben de bıktım usandım bu haberlerden. Oğluma asla asla silah almayacağım. Geçenlerde doğum gününde gelen kılıcı bile pakedinden çıkarmadım ne yapsam acaba diye düşünüyorum.

Ülkemizdeki en büyük rezilliklerden biri bu silahlara bağlılık zaten. Çok önemli önlemler alınıp yasalar çıkarılmalı, birileri dur demeli artık.

kelimebitkisi dedi ki...

ßiz Türkler;
hangi doğruyu kendimize örnek aldık ki?...

DeLiCeVaT dedi ki...

micheal moore'un "bowling for colombine"ı bu konuyu çok güzel hicvediyordu. hatırlatayım dedim izlemeyenler için hala: http://www.imdb.com/title/tt0310793/