31 Ocak 2007





Şu Hepimiz ......
Meselesi I


Askerlik yapmis ve sunnet olmus tek kadin sanatcimiz Bülent Ersoy' da dahil olmuş "Ermeniyiz" tartişmasina;

Pop Star Alaturka programı...Bülent Ersoy yarışmacılardan birini fırçalıyor. Fırçalarken sivri dilini ırkçılık kavanozuna batırıp çıkarıyor: "Öyle bir söyledi ki, Ermeni üstüme geliyor zannettim" diyor.Sonra da Dink'in cenazesinde atılan "Hepimiz Ermeniyiz" sloganını eleştiriyor. Eleştiri cümlesi şu: "Ben elhamdülillah Müslümanım! Bedenim teneşire de gelse 'Ermeniyim' demem."


Can Dundar




12 yorum:

herackles dedi ki...

Bu eleştirilerin ana sebebi "hepimiz ermeniyiz, hepimiz kürdüz; yaşasın halkların kardeşliği" gibi saçma bir sloganı ağzına dolamış; fırsatçı ve kendi sözleri ile çelişmiş, ahlak yoksunu Türk soludur! (bence)

gaykedi dedi ki...

"yaşasın halkların kardeşliği" bazı asırı sol orgutlerin agzinda pelesenk olmussa da genede icerik olarak guzel bir slogan degil mi? bu arada "fırsatçı ve ahlak yoksunu" Türk solundan çok insanların milli ve dini duygularını kullanan turk sağıdır! Herackles bence :)

TalismanDiyette dedi ki...

Ne sağ ne sol diyorum ben, yani ne körlemesine solcuyum derim ne de körlemesine sağcı. her iki tarafın da ele gelmez, tutarsız kendiyle çelişen yanları var. Taraf olmak istemiyorum ben, Hrant Dink de taraf değildi, kendi özgün fikirleri vardı, ne körce Ermeni Diasporası gibi nefretine tutunmuştu, ne de körce asimile olup kimliğini kaybetmişti. İnsanları kalıplara sokmayı bırakmalıyız artık. Ve bazı şeyleri sadece bazı grupların tekelinde sanmamalıyız, insancıllık solun tekelinde değil, tasavvuf sağın tekelinde değil vb. Ben hem solcu, hem ülkesini seven ya da hem sağcı hem Hrant Dink e üzülen insanlar çoğalsın istiyorum. saflar bu denli sıklaşmasın, bu denli ayrılık olmasın. Çocuklar gibi dalaşmayalım, büyüyelim istiyorum.
Sevgiler Gaykedi, güzel yazıları buraya taşıdığın için teşekkür ederim.

betus dedi ki...

Bunun ne sağcılık ne de solculukla ilgisi var.Yanisi insan olmak ya da olamamak işte bütün mesele bu...

miso dedi ki...

Bütün bir ideolojiyi "ahlak yoksunu" şeklinde değerlendirmek doğru mu herackles? kendi düşüncemiz ne olursa olsun, bence hiç bir kesime böyle bir şeyi layık görmemeliyiz. Şaşırdım doğrusu, böyle bir şey yazmanı hiç beklemiyordum :(
Gaykedi, Danimarka kralına ve birlikte hareket edebilen, en azından etmeye niyetlenen diğer kişilere de sonsuz saygı duydum.

gaykedi dedi ki...

"Tartışmaya Bülent Ersoy’un dahil olması da toplumsal körlüğün boyutları açısından ibret vericiydi. Başta kendisi azınlık olduğu için bütün diğer azınlıkların haklarının öncüsü, savunucusu olması beklenirken ısrarlı uyarılara, tepkilere rağmen sözünden dönmemesi başka nasıl açıklanabilir? " yazmiş bugun "Oray Eğin"

herackles dedi ki...

Ahlak yoksunu olanın hangi taraf olduğunu belirttim Sevgili Miso Hanım, yoksa kendi kendime "ahlak yoksunuyum" demedim :)

Taraf olmak ya da olmamak değil konu, ne olduğunu analiz etmeye çalışmak ve soruna kimlerin ne kadar katkısı olduğuna bakabilmek.

"Hepimiz Ermeniyiz" lafı sorun olmazdı ama bu lafı "Türkiye'nin refleksi" olarak göstermek biraz ayıp oluyor.
Evet, bunu bizler de destekliyor olabiliriz ki kullanılış amacı bellidir.Saçma sapan fikirler yürütecek değilim; "Ermeni değilim ben!" gibi.

Ama bu sevgili "sol örgütlenmelerin" ahlaktan yoksun olmasını --hem Nihal Atsız ile ilgili (birazdan) yazacağım yazımdan--- hem de bu olayı kendilerine yontmaları çabasından çıkartıyorum.

Şimdi -Hepimiz Ermeniyiz, Hepimiz Kürdüz" demek tahrik etmekten başka ne anlam taşır? Hem de bunu söyleyen ÖDP,TKP ve HADEP ise?!
Yani; "Düşmanımın düşmanı dostumdur." tavrı...

Ahlak yoksunluğu da budur; bir ölünün arkasından hem de onun fikri olup olmadığını düşünmeden slogan atarak rant sağlamak, ortamın "buğu"sundan istifade etmeye çalışmaktır.
Zaten her zaman aynı sloganları atarlar ama bunu Hırant Dink ile birleştirmeleri ahlaklılık değil...

Ahlaksız Türk solu olan da bu kesim; tekrar ediyorum "kendi kendime" küfretmedim :)

(Özellikle virgüllere dikkat etmeye çalışıyorum ki ortaya;
-Çalış, baban gibi eşek olma.
-Çalış baban gibi, eşek olma.

benzeri anlam karmaşaları çıkmasın diye)

miso dedi ki...

Herackles merhaba
Sanırım ben biraz fazla alıngan davrandım. Ama bir an gerçekten de sandığım şeyi söylüyorsun zannettim ve çok üzüldüm. Açıklaman için teşekkürler.
Gaykedi, burayı bu şekilde işgal ettiğim için özür :(

Ece dedi ki...

Ben Bülent ablayı izledim o gece..
Ve sinirden öldüm..
Prim yapmak ve alkış almak için saçmaladı durdu..
Hrant Dink in anısına saygı duyulup artık bu konunun ağızlara sakız olmasına bir dur denmeli diye düşünüyorum...

To be gay or not to be gay! dedi ki...

Konu ile alakası olmayacak ama sizlerle paylaşmak istedim, bana şöyle bir mail geldi:

DEGERLI DOSTLAR,
BEYOGLUNUN UNLU TRAVESTILERINDEN CANSU OLARAK BILINEN ÖKKEŞ,
TINERCILER TARAFINDAN ISTIKLAL CADDESININ ARKA SOKAKLARINDA
OLDURULDU. YARIN OGLE NAMAZINDAN SONRA CENAZESI KALDIRILACAKTIR.
ANISINI TAZE TUTABILMEK ICIN, SIZLERI YARIN OGLE NAMAZI ONCESI BEYOGLU CAMIINDE BULUSARAK "HEPIMIZ CANSUYUZ, HEPIMIZ IBNEYIZ" DIYE BAGIRMAYA DAVET EDIYORUZ.

TURKIYE TRAVESTILER DERNEGI BASKANLIĞI

ugur dedi ki...

Söz bitti bende, bir İNSAN öldürüldü, ve ilk görüntülerde o insanın ablasını izledim ben acının dili ne kadar aynıydı tüm yaratılmaya çalışılan ötekine rağmen,o çaresizlik ne kadar aynıydı, hiçbirşey yapamayacağını bilmek ve yanına bile gidememek kaldırımda yatan kardeşinin...
Ve bir cenaze töreni ki yüzbinler biraraya gelip bir tepkiyi koyuyor ortaya ama geriye ne kalıyor Hepimiz Ermeniyiz cümlesi.
Hrant Dink öldürüldü belki ama o bir babaydı, bir eşti, birçoklarına bir dosttu ve onlar hala hayatta ve kendi acımızdan başkasına saygı duymadığımız çıktı ortaya.
İnsan olmadan erkek,kadın müslüman hristiyan,yahudi olmaya çalıştıkça da değişen hiçbirşey olmayacak dünyada bence...

gaykedi dedi ki...

bugunku hurriyetten......

BİR DANİMARKA EFSANESİ

Hele savunma için efsanelere sığınmaya hiç ihtiyacımız yok. "Tarihte de mağdur azınlıkla dayanışma için böyle jestlerde bulunulmuştur" kontenjanından gündeme düşen Danimarka örneği tamamen kent efsanesinden ibaret. Danimarka tarihi, "Kral X. Christian, Yahudilerin eşit bireyler olduğunu göstermek adına koluna sarı Davut yıldızı takmıştır" diye bir vaka yazmıyor.

Efsaneye göre işgalci Alman komutan, Kral X. Christian’dan Yahudilerin diğer vatandaşlardan ayırt edilmesi için sarı yıldız takmalarını ister. Efsanenin bundan sonrası iki versiyona ayrılır. Birincisine göre kral, "O halde ben de sarı kol bandı takarım" diye meydan okuyunca Alman bu talebinden vazgeçer. İkinci ve daha popüler olan versiyona göre ise kral her sabah yaptığı at gezintisine sarı kol bandı takarak çıkar. Onu gören Danimarkalılar da Davut yıldızı takınca, Yahudileri ayırt edemeyeceklerini anlayan Almanlar uygulamadan vazgeçerler.

Aslında Almanlar, Danimarkalı Yahudilerin sarı yıldızla damgalanması talebinde bulunmamış, 9 Nisan 1940’ta başlayan işgalden üç yıl sonra tehcire yeltenince de Danimarkalıların ustalıklı bir operasyonuyla karşılaşmışlardı. Danimarkalılar, İsveç’le gizlice bir anlaşma yapıp sayıları yedi bini bulan Yahudileri bu ülkeye kaçırmışlardı. Naziler tarafından ele geçirilip Çekoslovakya’daki bir kampa gönderilen 500 Yahudi’nin yüzde 90’ı da kurtulup Danimarka’ya dönmeyi başarmıştı. Ayşe ÖZEK KARASU