29 Ocak 2007


Karne ve Yönlendirme !

Geçen yıl bir Amerikalı bilişim uzmanıyla konuşurken, şu gözlemini seslendirmişti bana: -Çocuklar ders notlarını evlerine getirdikleri zaman, ana ve babalar hemen zayıf olan notlara takılırlar. Kırık not alınan derslerin takviyesi için özel öğretmenler tutulur. Oysa önemli olan öğrencinin iyi not aldığı ve başarılı olduğu derslerdir.

Aileler, evlatlarının başarılı olduğu derslere de ağırlık verseler, uygarlığa katkıda bulunacak sanatçılar, bilim adamları, sporcular çıkabilir öğrencilerin arasından. İstanbul Hukuk Fakültesi’nin efsaneleşmiş hocalarindan Prof. Schwartz da “Ben sınavda öğrencilerimin bilmediği değil bildiği konuları bulmaya çalışırım” dermiş ya....Mehmet Barlas

2 yorum:

Türkan Ka dedi ki...

bence de bu en doğru yaklaşım olur.Özellikle bu konu meslek seçimi için çok önemli ve bu seçimde ailenin yönlendirmesi çok önemli.

asliberry dedi ki...

Ya dün akşam haberlerde karnelerindeki notları düzelttirmek için kırtasiyede sıra bekleyen öğrencileri gördüm, içim burkuldu, ağlamamak için kendimi zor tuttum. Polis baskın düzenlemiş, kırtasiye sahibiyle birlikte yavrucaklarda karakola götürülmüş, kızlar ağlıyor.
Lanet olsun, çocukları ve ebeveynleri bu hale düşüren eğitim sistemine, lanet olsun tüm mecburiyetlere.