24 Ocak 2007


Bilmediğim Bir Kaderim Var III

Kim yaptı?

Çok fazla sayıda Kürt de vardı. 1915’te yaşananlar sadece Türk meselesi degildir. En az Türk kadar Kürt meselesi ve ayni zamanda Avrupa meselesidir de. Zaten o tarihte Türk kavrami yoktu. Osmanli vardi.

Yani bu Türk değil, Osmanlı meselesi diyorsunuz. Peki Avrupa nasıl devreye giriyor?


Onların bu soykırımda çok büyük rolü var. Ben Avrupalılar’a “Ermenilerin başina gelenlerden siz sorumlusunuz. Bunun bedelini henüz ödemediniz” diye bangır bangır bağırıyorum. Ama benim derdim, kimin yaşattığı ile ilgili değil, halkımın ne yaşadığı ile ilgili.

Avrupa’nın suçu varsa son dönemde AB’nin konuya gösterdiği hassasiyet bir vicdan muhasebesi mi?

Hayır, asla değil! Bunun adı doldur, boşalt politikasıdır. Önergeyi yayınlayıp sonra geri çekiyorlar. Bu da Türkiye’deki milliyetçilik refleksini güçlendiriyor. Zaten bunu bilerek yapıyorlar.

Süreci uzatmaya mı çalışıyorlar?

Evet. Ben şunu söylüyorum: “Atalarımızın yaşadıklarını Avrupa ve ABD politikada meze olarak kullanıyor. Ben buna çok üzülüyorum. Bu konunu gerçek sahibi toplum, devletler değil. Bu yüzden devletler aradan çekilsin!”

Hiç yorum yok: