24 Ocak 2007


Bilmediğim Bir Kaderim Var I

“Benim suçum TC vatandaşi olmak mi?” demişti Dink ve eklemişti: “Önümde benim bilmediğim bir kader var. Ne olduğunu hep beraber göreceğiz.” 2 Ekim’de Hrant Dink ile Agos’taki odasında yaptığımız röportaj... Nagehan Alçı (Akşam G.)

Siz soykırım yerine daha yumuşak ifadeler kullanıyorsunuz. Reuters’e ise “soykırım” kelimesini telaffuz ettiniz.

Ben her zaman konuya yumuşak yaklaşmak gerektigini söylerim ama karşimdaki “sizce bu soykırım mıydı?” diye net bir şekilde sorarsa kendi bildigimi inkar etmem.

Yani Reuters’a “evet bu bir soykırımdır” dediniz.

Evet, aynen böyle dedim. Benim algılamam böyle. Ben bunu her zaman söylerim zaten! Ama elimden geldiği kadar Türkiye içerisinde, özellikle Türklerle konuşurken o kelimeyi kullanmamaya azami gayret gösteriyorum. Biliyorum ki bu kelimenin muhatabı oldukları için üzülüyorlar.

1 yorum:

ottofüralles. dedi ki...

blogumdaki yazıyı,vakit ayırıp okumuşsun, hem vakit ayırdığın için hem de Hrant Dink'in ve tüm "öteki" yerine konulanların yaşadıklarına gösterdiğin duyarlılık için teşekkür ederim. Ayrıca gay olarak kişiliğini de bu kadar güzel bir şekilde yansıttığın ve önyargıları böyle özetlediğin için de teşekkür ederim.

blogunu takip ederim artık. ^_^