24 Aralık 2006


Windows Teletubies I


Hayatta hiç bu kadar kararsız kaldığımı hatırlamıyorum ...neredeyse on yaşında, bugüne kadar tık demeden çalışan Teletubies' lerle beraber çıkan Windows 98 kullanan emektar Toshiba bilgisayarım sizlere ömür...bu yazıyı güc bela yazıyorum....

Artık göçmek onunda hakkı ama ben 19 inç ekranlı 64 bit 4 GHZ civarı bir hızda, 256 yada 512 ekran kartlı bir AMD masaüstü mü alsam?...yoksa; 10-12 inç ekranlı 128 mb ekran kartlı ve benim 3 kiloluk Toshiba' dan sonra tüy gibi gelecek 1,5 kg ağırlığında bir dizüstü mü alsam?...

11 yorum:

Ayse dedi ki...

Başın sağolsun! :) İnsan gerçekten garip bir bağ kuruyor bu aletlerle!! Apple'lar çok şahane. Eğer bilgisayarı genel olarak eğence amaçlı kullanacaksan, şu mac book'lar çok güzel. Pahalı ama bence değer. Beyaz bi vaio aldım ben, memnunum. Onu da tavsiye edebilirim.

fendalinka dedi ki...

dizüstü ;)

locker dedi ki...

Öncelilke eski emektarından dolayı geçmiş olsun diyeyim, masaüstü bilgisayarın özellikleri iyi geliyor kulağa ancak laptop kullanmaya alışmışsan masa üstü bilgisayar kullanmak işkence gibi gelebilir. Bir de yanında taşıyorsan sürekli eksikliğini hissedersin, ama masaüstü bilgisayarın da özellikleri çok şahane, ay benim de kafam karıştı, sen iyisi mi ikisini de al :) "biraz" pahalıya gelir ama sonunda selamete erersin :P Yok yok teknolojiye yatırım yapmak akıl karı değil bu devirde, sen ucuzunu al, 4-5 sene sonra yenilersin, ama şimdi kaliteli de alırsan şu andaki emektar gibi 10 sene kadar da kullanabilirsin. Lakin o da biraz şansla alakalı gibi geliyor, belki de arızalanır o kadar uzun kullanamazsın. Of zor işmiş gerçekten karar vermesi, sen iyisi mi bu commenti hiç okumamış kabul et kendini :)

wolkanca dedi ki...

ben dizüstü al derim.
yüksek hızlada işlemciyi kullanma gereksinimin yoksa eğer bilgisayar ile internette sörf, blog yazma vs. bu gibi şeyle yapacaksan yani örneğin grafik programları photosop, corel, falan filan bunları ne bilim program yazmıyorsan vs. masa üstü almana gerek yok dizüstü al.

aldığında haber ver bize :)

miso dedi ki...

Eşim diyor kiii (iyi dinle bak, ben sordum o söyledi:)) Eğer bilgisayarını taşıyıp duruyorsa tabi ki laptop alsın, ama oyun filan oynayacaksa diğeri süper. Bu biraz elmayla artmutu karşılaştırmak gibi olmuş (kendisi bilir biraz, ben elçiyim, elçiye zeval olmaz) Hangisini alacaksan şimdiden güle güle kullan. (Bu arada biz yeni 19 inç wide ekran aldık, büyüleyici valla)

teyzenteyfik dedi ki...

bu alisveris isleri cok kafa karistiriyor. Ben de su siralar böyle bir durumdayim. Acaba karizmatik bir Leica fotograf makinasi mi alsam (asik olabilir insan ona) yoksa mantikli davranip, ayni paraya cok cok üstün özelliklere sahip bir canon mu alsam diye. zor is zor...:)

(notebook keyfi ayri derim ben ;)

gaykedi dedi ki...

arkadaşlar tavsiyeleriniz icin tesekkurler, ama kafamı daha da karıştırdınız :)

Mrfood dedi ki...

Eğer elektronik ile ya da bilgisayar programcılığı ile çok fazla haşır neşir değilseniz, dizüstünü öneririm. Ha derseniz ki; ben sabah akşam paralel, seri portları kullanmadan bilgisayarın anlamı kalmaz; o zaman masaüstü tercih etmelisiniz ki bu durumda daha fazla verim alırsınız.

Kolay gelsin :)

Milad dedi ki...

selam kedi! ben 24 yashinda iranli bir azeri turkum.
benimde bir blogum var
daha cok escinsel konularinda yaziyorum
kendimde bir gayim
yaklasik 4 yildir yaziyorum
yeni bir yere tashindim
guzel yaziyorsun
bye

herackles dedi ki...

Alacaksın da 64 bit ne yapacaksın? Hangi programları çalıştıracaksın?
Eğer hayalinde; "Ulan şu yaşıma geldim, aynı anda dvd yazarken müzik dinleyip de bir güzel Silent Hill'in son sürümünü oynayamdım" diye bi şeyler varsa Toshiba tosununu al derim.

Bizler yani dizüstü ile masaüstünden önce tanışanlar performans yalanını çok yutar.Aldığımda 2,8 P4 ile kral olan bu makina (ki hala kraldır, nazar değmesin) 1 kere fifa görmüş ve silinmiş.2 kere de maya 2.0 görmüştür.Hepsini başarıyla çalıştırmış, geriye kalan ömrünü Office vb. programlarla geçirmiştir.

Benim sana tavsiyem,
git kendine G4 işlemcili bir MacBook al da pil ömrü uzun, tasarımı güzel, çökmeyen ve dertsiz tasasız hafif bir makinan olsun.Önce korkuyor insan "O program nasıl çalışır, bak şu da çalışmıyormuş" diye ya kim kullanıyor ki onları...
G4 diyorum çünkü teknoloji eskidi ve ucuzladı.Düşündüklerine vereceğin KDV'li parayla orta halli bir masaüstü ve bir de üzerine dizüstü yapar, paşalar gibi geçinir gidersin :)
En kötü, yine ben olsaydım, Mac Pentiumlu, olmadı 1,5Kiloyu geçmeyen(pil vb. dahil) bir dizüstü alırdım!
Ama 1,5 kilo dediklerine inanma, pil kablosunu, çantasını, falanını filanını koluna tak ve bak :)
Vaio 800gr kıyma kadar bir ürüne sahipti.(Bak nasıl etkiliyorum, ikisi de aynı kilo ama kıyma ile kıyaslayınca gözüne hafif gözüküyor :) :)

Şunları sor kendine;

1) Bilgisayarımı ne kadar "mobilize" olarak kullanıyorum?

2) Pil ömrüne ne kadar ihtiyacım var?

3) Kullanmak zorunda olduğum "en baba program" için minimum sistem özellikleri nelerdir? (Keyfi olarak yükleyip sileceklerini düşünme!)

4) Harici mi yoksa dahili mi DVD-yazıcı lazım? Ayda kaç Cd-DVD yazıyorum? Mesela, elimde bayram şekeri boyutlarında 2Gb bir Toshiba USB bellek olsa, yine de dahili writer ister miyim?
İstemezsen kilo iyice düşer ve 150YTL'ye harici bir DVD-writer alır, evinde paşalar gibi yazarsın.

5) Ne kadar güçlü kollarım var? :)
Çünkü alacağın bilgisayar, O Toshiba olan, orta boy bir karpuz kıvamında olacaktır pili, kabloları ve çantası ile...

Cevaplarını bize de yaz, seni daha yakından tanımış olalım :) :)

Bu arada o; şöyle artar performansın, şu bunla birleşirse böyle kaplanlar olursun diyen tanıtıcıları da salla gitsin...
Hepsi hikaye! Gidip bilgisayar dergilerini de okuma hiç.Onların testleri ile işin olsa buraya sormazdın zaten :)

Sen bu soruların cevapları ile tasarımı içine sinen makinaya parayı bastır, al evine keyfini yaşa :)

Macbook performansı;
http://www.youtube.com/watch?v=52-dPj5iFno

Bir de şunu gör.İki işlemci ve canavar bir makina.Bir de hafif.Pili de 4 saat "rahat" gidiyor.
http://www.youtube.com/watch?v=SQ206flrcpE

Ben bilmem, gerisini beyim bilir :)

Son söz; bu işlerde şans da vardır.Gider aynı yerden aynı ürünü alırsınız; sen 1 senede 5 defa gidersin teknik servise ama arkadaşın belki de ömrü hayatında gitmez.O yüzden keyfince takıl! 3-4 sene sonra seninkisi de nokia 5110 kıvamına gelecek nasıl olsa :)

*guru* Banu dedi ki...

herşeyi anladım da, resimde gözünde niye siyah bant var? (sanırım sensin ;))
Sansürlük bir şey mi yaptın?

bu arada ne alırsan al hayırlısı olsun :)iş görsün de back top - lap top farketmez bence...