27 Aralık 2006


Cennet & Cehennem

Oğlumun bir sorusu dönüp duruyor kafamda:

- Baba, sen cehennemdeki alevlerin rengini biliyor musun?

- Bilmiyorum, dedim.

- Öğretmen söyledi, simsiyahmış. Bu alevlerin leblebi kadarı bütün dünyayı delip geçecek kadar kuvvetliymiş. Karacaahmet Mezarlığı'nda, yıllarca önce gömüldükleri halde, yüzlerine jilet atsan kan çıkacak kadar bozulmamış ölüler varmış. Bunlar veli imişler, onun için cesetleri bozulmamış. "Toprağın cinsi yüzünden bozulmamışlardır" demek kafirlikmiş. Cennette herkesin evinin damı, işlediği sevap kadar örtülecekmiş. Üst üste 70 kat elbise de giysen, bir gram ağırlık duymayacakmışsın. Sen bunlara ne diyorsun?

Siz olsanız ne dersiniz?

Ortaokulun 2'nci sınıfında bu çocuk

43 yıl önce yazılmış bir yazı... 29 Nisan 1963 tarihli Milliyet'ten ve "Taş" kitabından...Çetin Altan

4 yorum:

betus dedi ki...

Benim kardeşime de öğretmeni; cinlerden, cennetten, cehennemden, Papanın şerefsiz olduğundan bahsetmişti.Sinir olmuştum.Hem çocuğu korkutmasına hem de küfür etmesine. Ben şöyle demiştim; "öyle şeyler söylediğinde dinleme sen onu tamam mı".Kardeşim daha 4. sınıfta...Diyecek başka hiçbirşey bulamamam da ayrı bir sinir bozukluğu sebebi.Öğretmen açık fikirli,aydın çocuklar yetiştirmelidir çünkü...Çok isteyip de öğretmen olamamış biri olarak içim acımıştı...

asliberry dedi ki...

a o kitabı ben de okumak istiyorum.

ben olsam Yaman'a; "oğlum bunların hepsi hayal ürünü" derdim.

kelimebitkisi dedi ki...

bütün bunları bi din öğretmeni anlatmış olabilir bence. çünkü vakti zamanında bizim hocamız da cennet-cehennem kavramını aşılamak için bize böle şeyler anlatırdı.
hatırlıyorumda, din hocama;
"bence hristiyanlar cehenneme gitmicekler. çünkü onlardaki dindar insanlarda allaha inanıyolar ve öğretildiğince ibadetlerini yerine getiriyolar. onlarda kendi kitaplarının sölediğini yapıyo sonuçta. niye sırf müslüman deiller diye cehenneme gitsinler ki?" demiştim.bana "sen yobaz mısın?" kzım demişti. adam amma da kavga etmiştik.
hala daha görüşümün yanlış olduğunu düşünmüyorum. ama bana mantıklı sebepler sunmaktansa bu şekilde üzerime kükremesi çok sinirimi bozmuştu...

DeLiCeVaT dedi ki...

ortaokulda kelimebitkisi'nin dediği şeylerin aynısını söylemiştim din hocasına, o da olabilir demişti:) sonuçta bütün dinlerde böyle mitler yaratılıp gerçek diye inanılıyor... en basit örneği, dünyadaki en kalabalık inanç grubu- hıristiyanlar- hala ölümünden 350yıl sonra kendilerinin tanrı yaptığı adamın tanrılığına inanıyorlar, sorgulamadan... sorun böyle zırvaların o yaşlarda kalıcı hasar bırakıyor olması.. neyse ne zamandır yazamıyordum, kolay gelsin