01 Aralık 2006


Koca Papa(z) I


"Papa 1966'da da Türkiye'ye gelmişti. Ben o zaman başbakandım. Papa, Efes'e gitmek istemiş. Ben de o zaman dışişleri bakanı olan İhsan Sabri Çağlayangil'e dedim ki, 'al Papa'yı İzmir'e, oradan da Efes'e götür'..Sabri Bey, Papa'yı İzmir'e götürmüş, oradan da arabayla Efes'e gidiyorlar. Arabanın arkasında sağda Papa, solda da İhsan Sabri Bey oturuyor.Papa özel kıyafeti içinde. Vatandaşı selamlayarak gidiyorlar.

Bazen vatandaşlar durduruyor arabayı. Böyle bir anda bir kadın arabaya yanaşmış, İhsan Bey'e demiş ki: - Koca Papaz hanginiz? İhsan Bey de: - Yahu, kadın demiş, benim papaza benzeyen bir tarafım var mı? İşte Koca Papaz bu, diye Papa'yı göstermiş, sonra sormuş: - Niye soruyorsun Koca Papaz'ı? Ne yapacaksın? "Hiç" demiş kadın: - Kızım hasta da okutacaktım." (Demirel bu anısını bir tv kanalında anlatmış, Ben de Fikret Bila' dan okudum)

3 yorum:

efulin dedi ki...

güzel; eski bir anı
hatırlattığın için teşekkürler

atlla dedi ki...

Benim garip ülkem değil mi ? Etnik yapımız çok büyük .

wolkanca dedi ki...

Bir papaydı geldi geçti peh peh peh
roma oğlu paapaaaa hey hey hehe heeeeyy
istanbul trafiğinin içine etti
papa kim papaz kim
kim kim kim kim
roma oğlu papaaaaa bey istanublun içine etti heyyy!

Kiziroğlu mustafa bey türküsünden esinlendim!