19 Aralık 2006





İçimizdeki Ben



"What the bleep do we know?" (ne biliyoruz ki) filmindeki Dr. Kuantum’la yemek yeme fırsatım oldu.
’Tanrı var mı?’ ya ’bence’ ekleyip, ’var’ dedi. İnsana, bir hücreler bütünü olarak bakınca, içinde herhangi bir yerde ’ben’ denen bir çekirdeğe rastlanamıyormuş.

Hani o, içimizde ben diye çağırdığımız şey var ya, o beyinde de kalpte de değil fiziken. Burda değil yani. Dışımızda demek bu ’ben’ denen. ’O zaman o ’ben’e, Tanrı diyorum ben’ dedi. Bence görsel olarak şöyle o zaman: Içimizdeki ben denen yer boş, hepimizdeki bu boşluktan bir ip geçiyor. Bu ip, bizi ve ’milyonlarca ben’imizi birbirine dikiyor. O iplik, ya da o iğne ya da bu dikişi yapan, Tanrı oluyor.


nerede okuduğumu not almamışım,özür!



7 yorum:

XXL dedi ki...

ya bir şey diyim mi?Senin takıntın var herhalde?Sen Allah'ı kitaplarda okuduklarında,filmler,resimlerde arıyorsun galiba..
Hani çocuklar Allah'a dua ederken başını gökyüzüne çevirirler ya işte yanlışlık burdan gelir kendi yüreğimizde bulmamız lazım o da iman ile sağlanır.Eğer imanı olmayan biri varsa onunda yüreği kilitlenmiştir ve Allah'a olan inancıda körelir..
Sen kendi hatalarını yapılan,yazılan,çizilen anti-tanrı şeylerle kapamayua çalışıyorsun..
Mesela şu fahişe-imam yazındaki gibi..
Kusura bakma ama yaşın ilerlemesi insanı olgunlaştırmazmış bunu sende gördüm..

güzide dedi ki...

Sayın XXl
Yazmadan duramadım. Herkeste bir din duygusu vardır illaki hem şuda varki Allah ne Mekke de ne Tekke de, Allah yürektedir. Mevlana'da, Yunus Emre de öyle demiyomu zaten "...bir ben var benden içeri..." diye. Bence söz konusu olan yazarın da demek istediği bu kişilerin yaklaşımı farklı ama hedef aynı. O halde bize düşermi bu yaklaşımları sınayıp onlara doğru ya da yanlış diye sıfat kondurmak. Yüreğin kilidini de yaradan vurur ama bizler görebilir imyiz sizce?

gaykedi dedi ki...

xxl...tanriyi aramama gerek yok zaten tanri inancim var, sadece okumayi dusunmeyi seviyorum ve ilgimi cekenleri paylasiyorum

XXL dedi ki...

Güzide katılyıorum sana ama Eğer Allah inancı olan biri zaten yaptığı ahlaksızlıkları maharetmiş gibi internette anlatmaz..
Bknz:Gay kedinin anla sex macereları,mastürbasyon maceraları vsvs..
AMan insanda allah korkusu olsun da..

gaykedi dedi ki...

hepimizin tanri inanci & algisi farkli..benimkisinden size ne XXL

diagonel dedi ki...

insanoğlunun farklı olması algılama ve anlamlandırmalarıda farklılaştırıyor...
BENce içimizdeki ben tanrının insanı imalatı sırasında ona üflediği ruh
bazen bu üfürme fazla kaçabiliyor ve yıllarca süren bir arayış başlıyor bulduğumuz anda zaten hem ben imizi hem tanrıyı bulmuş oluyoruz

Elif dedi ki...

Herkesin Tanrı inancı da, din inancı da, ahlakı da kendine... neden kişinin kendine özel olduğu aşikar olan bu tür konularda konuyu cidden kişinin kendine bırakıp saygı göstermek bu kadar zor? Bu blogda yazılanların ahlaksızlık olduğunu düşünen ve rahatsız olan sayın xxl, neden okuyorsunuz o zaman hala burayı??