04 Aralık 2006


Güzel Soru !


Gelin kendimiz için de küçük bir samimiyet testi yapalım. Müslümanlık, Hazreti İsa ve Hazreti Musa’yı da peygamber olarak kabul ediyor değil mi? Her iki dinin kutsal kitaplarını kabul ediyor değil mi? Peki, bir din adamımız veya siyasetçimiz, Papa’nın yaptığını yapabilir mi?

Mesela bir kiliseye girip "istavroz çıkarabilir miydi?" Hadi bu fazla kaçtı. Hiç olmazsa İsa tasviri karşısında ellerini birbirine yapıştırıp dua edebilir mi? Rakip partililer buna ne derdi? Bizler ne düşünürdük? Mesela, Diyanet İşleri Başkanı aynı jesti bir kilisede yapabilir miydi?...Ertuğrul Özkök

Tempo dergisini Diyanet, Başkanının eline fotomontajla haç verdiği için kınadı...Aklıma Yunus Emre' nin hayatını anlatan bir filmde burası da Tanrı' nın evi diyerek kilisede namaz kılması geldi...ilerliyor muyuz geriliyor muyuz bazen çözemiyorum....Gaykedi

5 yorum:

güzide dedi ki...

Yollar ayrı olsa bile varış noktamız aynı değil mi? Yaradan bir yollar ayrı sadece! Ve bu hedefe ulaşmak için çizdiğimiz harita farklı aslında ama her şeryin özü biziz yani insan! Ne güzel demiş Mısr-i Niyazi
"Derman arardım derdime
Derdim bana derman imiş
Buharan arardım aslıma
Aslım bana buhran imiş
Sağım solum gözler idim
Dost yüzü görsem deyi
Ol can içinde can imiş"
Fazla söze ne hacet değil mi?

wish dedi ki...

papanin cami de dua etmis olup olmamamsi ya da bir müslüman din adaminin ayni seyin kilisede de yapip yapmayacagi hic bir sey ifade etmiyor... bunlar sembolik seyler o yüzden ici bos tavirlar... asil olan insanlarin hareketleriyle yansitdiklari gercek düsünceleri... ben papanin yaptiginda samimiyet göremiyorum...zaten de gereksiz buluyorum; hiristiyanmis müslümanmis hic önemli degil; asil olan insalikdir!

diagonel dedi ki...

wish e atfen ;
sizin sembolik ve içi boş tavırlar olarak nitelediğiniz olaylar her ne kadar içinde riyada barındırsa aslında amaçları aynıdır farklı milletlerin birbirine zıtlaşmasının önlenmesi yeni faciaların din adıyla engellenmeye çalışılması ve insanlara empoze edilmeye çalışılan hangi cinsten dinden olursanız olun özünüzde insansınız mantığıdır bu noktada " sombolik ve boş tavırlar" öne çıkmaktadır tşk ler

asliberry dedi ki...

gaykedi, ben de kendimi fantastik bir romanın içinde gibi hissediyorum. bu dünyanın gerçek olabileceğine inanmıyorum çünkü.
ya da bir bilgisayar oyunu da olabiliriz.

herackles dedi ki...

vallahi seninle benzer anlarda, ortak yazılar yazıyoruz.gel biz "grup olalım grup" Ajdar'ın dediği gibi :)

konuyla ilgili yazımı yazdım da yayınlamadım.Şu romantizm kalksın bir üzerimizden...

Kısaca diyeyim ki, 59 yaşını bitirmek üzere olan Ertuğrul Özkök gittikçe bilgisizleşiyor, yazılarının kalitesini düşürüyor.
Yanlı yazdığından şüphem yok da, bu kadar nasıl kıvırıyor onu anlayamıyorum...

Bir de, varış noktası falan aynı değil.Kuran açıktan, "kafirler cehenneme, cici kızlar cennete" diyor.Saygı duyarız ki bu da müslümanlığın şanındandır ama yollar bir falan değil.Bu Kuran'ı inkar etmektir.Lakin dedim ya,

Ertuğrul amca böyle yazıyor; millet de bu tarz köşe yazarlarını, en baba din adamlarını okuyor.Biraz düşünsek, şu işin aslı kabak duruyor ortada...
Neyse, gerisini yazıdan okursun gaykedi...