16 Aralık 2006


Fahişe & İmam


Yaşar Nuri Hoca' nın da yanında yetiştiği Cansız Hoca' dan yaşanmış bir hikaye;

Cansız Hoca Diyanet' in bölge müfettişi. Trabzon' un vakti zamanında çok ünlü bir fahişesi ölüyor, camiye getiriyorlar, imam diyor ki " Ben bunun cenaze namazını kılmam" . Cemaat itiraz ediyor, "Olur mu hocam öldükten sonra fahişeliğin önemi mi kalır?" diye.

Hoca nuh diyor peygamber demiyor. Cansız Hoca' ya başvuruyorlar. Cansız Hoca atlayıp geliyor, cami hocasına "Kılacaksın namazı" diyor, diğeri olmaz deyince, "Üsttekinin namazını kılıyorsun da, alttakinin namazını neden kılmıyorsun" diyerek imama çıkışıyor. İmam bu söz üzerine mevtanın namazını kıldırıyor...Ömer Asan "Temel kimdir" kitabının editörü...

Evet toplum olarak altta kalanları, fahişeleri travestileri aşağılıyoruz da, üstlerine şehvetle çıkan insanlara ne yapıyoruz?

7 yorum:

herackles dedi ki...

İçim rahat...

http://herackles.blogspot.com/2006/12/devletin-orospu-politikas.html

fendalinka dedi ki...

hem senin yazını hem de herackles'in yazısını okudum.. gay tartışmaları eleştirilebilinir çünkü gayler hayattaki yerlerini haklarını önemsiyordur.. ama eskortluğun eleştirilmesi saçmadır.. çünkü hiçbir eskort çıkıpta bu bana göre doğrudur demez.. hayat onları o şekilde sürüklemiştir ve kötü olduğunu kabullenerek devam ederler.. hiç bir eskort yada hayat kadınının evet bu iyi bir meslek diyeceğini veya kendi içinde bundan çokta rahatsız olmadığını sanmıyorum..

herşey bi yana..
altta kalanın canı çıksında..
bir savunma bir hak değildir..
üsttekilir altta olanlara duyarlı olmadıkça da bu düzelmez..

RinTinTin dedi ki...

bence tek tek insanların kafasını ,bakış açısını,normlarını değiştirmeye çalışmaktansa bu sistemi dayatan altyapıya dinamit koymak gerekiyor.bu içler acısı durum da bir devrim istiyor yani.vaziyet nedir?ezilmişlerin ezilmişlik halleri meşrulaştırılıyor, sağlamlaştırılıyor ve sonra da sistem bundan kendisi sorumlu değilmiş gibi olanlara uzaktan bakmayı yeğliyor.kapitalist düzenin yarımakkıllılığı işte bu,hırsızlığı ortaya çıkartan nedeni ele almaz-çünkü bunun çözümü kendisini lağvetmesidir- hırsızlara okkalı hapis cezaları vadeder,,fahişeliğin kökeni üzerinde durmaz,çünkü onları kendisi doğurmuştur,piçidir onlar kendisinin,,fahişeliğin sakıncalarından,genel ahlak,gelenek-görenek,türk aile yapısına(rtükte çalıştım bi aralar sanki ben:)) aykırılığını ele alır.düşenlere gelen bir tokatın da sahibi olur kendisi.
aay sinirim kalktı!edeyim içine sistemin..
bağışlayın hödüğüm bu konularda biraz

herackles dedi ki...

Sevgili fendalinka,
Hiç bir eskort ile konuştun mu?Ya da kaç eskortla yaptığın konuşma onlar hakkında "kesin" yargılara ulaşmanı sağlıyor?

Aman, sakın sana saldırıyorum hissi doğmasın.Kesinlikle yapmam, hele böyle müstesna bir yerde hiç yapmam! (ne demekse, başka yerde yapabilirimin bir değişiği mi :)

Lakin sonra da bana hak vermiş oluyorsun herhalde... Biraz karışık duygular var sanırım, kime giydirdiğini "net" bir şekilde anlayamadım :)

Neyse, demem o ki seks ticareti bakımından bakıldığında konu bir yere; gay,lezbiyen vb. farklı cinsel tercihleri olan insanların hakları itibariyle bakıldığında başka bir yere gider.

--
-------

Ve sevgili rintintin,
"ezilmişlerin ezilmişlik halleri meşrulaştırılıyor, sağlamlaştırılıyor ve sonra da sistem bundan kendisi sorumlu değilmiş gibi olanlara uzaktan bakmayı yeğliyor"

İyi de kim bu sistem.Telekom'da kaydı var mıdır?
Karışık işler, hem de çok karışık!...

fendalinka dedi ki...

tabikide gayler yada eskortlar hakkında net fikirlere sahip olabilecek anket sayısına sahip bir şekilde diyalog kurmadım.. ama senin olduğu gibi benimde kendime göre fikirlerim var..

gay olmanın elde olmadığını ama eskort olmanın biraz da elde olduğunu.. hiçbirşeyin türk filmlerinde olduğu gibi zorla yaptırılmadığını düşünüyorum..
eskortluk belki de cahillikten belki para hırsından, eğlenceli gibi görülünebiliyor olmasından yanlış yansıtılmasından olabilir. bunlar dış etkenler ama iç etkenleride göz ardı edemem.. razı olmuşluğu..

o yuzden çokta bir hak aranmasını tasvip etmiyorum..

ha benim edip etmemem hiçbirşey değiştirmez ama fikir belirtiyorum izninle..

RinTinTin dedi ki...

sistem ezilmeişleri sıkıntıya sokan her bir organ.mesela polis diyelim,,e-5 travestilerine ya da arka sokak ibnelerine karşı tutumu nedir hiç duydun mu?sence özellikle onlarla ilgili bir konuda şikayette bulunan herkesi polis dikkate alıyor,zor durumdakilerin yardımına hemen koşuveriyor mu,ya da koşup bir cop da onlar mı sallıyorlar?bu sadece bir uzantı.etrafımız çevrilmiş durumda,öyle ki ayıklamak bile meşakkatli bir iş oluyor.karışık olduğu konusunda haklısın

Neverland dedi ki...

ben biraz eski kafaliyim;para karsiligi kendini satmayi hic bir sekilde kabul etmiyorum.Eger bu durumu kabulleniyorsa ve bu sekilde yasamaya devam ediyorsa artik bu onun tercihidir!Arz ve talep meselesi yani..Ama tecavüz eden, zorlayan, satan, kapatanlarin da Allah belasini versin!!.hele cocuklara tecavüz edenlerin gercekten idam edilmelerini taraftariyim.Birde hapisanede besliyoruz o serefsizleri!!Bak gerildim yine!
Bugün bir fikra okudum, ve sana nikinin sonundaki kediye itafen göndermek istiyorum (belki daha önceden okumussundur)olsun bidaha oku ;-)

Soğuk bir mart gecesinde genç erkek kediler dışarı çıkmak için süsleniyorlar. Tam bu sırada, henüz çok küçük erkek kedi büyüklerinden birinin kolunu çekiyor.
- "Abi nereye gidiyorsunuz? Bende geleyim mi?"
- "Hayır,biz dişi kedilerle sevişmeye gidiyoruz. Sen gelemezsin"
Küçük kedi 2. ve 3. günde şansını denemiş ama hep olumsuz cevap.
- "Hayır,biz dişi kedilerle sevişmeye gidiyoruz"
Küçük kedi yine bir akşam üzeri dışarıya çıkmaya hazırlanan
ağabeylerine yaklaşmış
- "Abi bende gelebilir miyim" diye sormuş. Babacan bir kedi;
- "Hadi gel lan, sende öğren" demiş.
Küçük erkek kedi ve ağabeyleri çok soğuk ve karlı bir mart gecesinde sokaklarda dolaşmaya başlamışlar ve hemen bir plan yapılmış. Bir evin çatısına çıkıp bekleyecekler ve dişi kediler geçerken asagi atliyacaklar. Aynen plandaki gibi çatıya çıkmışlar başlamışlar beklemeye, kar yağıyor ve hava çok soğuk, aradan gecen 2 saatten sonra yoldan gelip geçen yok. Ağabeylerinin yanında bekleyen küçük erkek kedi iyice üşümüş ve titrek bir sesle abisinin
koluna dürtmüş;
- "Abicim ben bir on dakika daha sevişir sonra giderim" !!!