25 Kasım 2006





Quetzal



Doğu' nun Zümrüdüanka kuşu varsa, Latin Amerika' nın kutsal kuşuda Quetzal' dır. Güvercin büyüklüğünde olan bu kuş, bir metreyi bulan parlak yeşil renkli kuyruğuyla ünlüdür. Efsaneye göre son Maya kralı işgalciler tarafından katledilmekle kalmaz, kalbi göğüs kafesinden sökülür. İşte o an Quetzal gelir ve kralın sökülen kalbinin yerine konar. Kızıldereliler erkek Quetzal kuşunun göğsündeki kırmızılığın bu yüzden olduğuna inanırlar...! Quetzal yağmur ormanlarının yüksek yerlerinde yaşıyor. En önemli özelliği özgürlüğüne olan düşkünlüğü...Öyle ki, bir Quetzal yakalanıp kafese konlunca çok yaşamıyor, kısa sürede ölüyor...



4 yorum:

c3mal dedi ki...

Amerika'nın keşfi ile katliamları yapılan Mayalar gibi bir çok medeniyet o yüzyüılda son bulmuş,Maya kralının ölümünü geçen okumuştum.Aslında ölümü değil öldürülmesi..
Anka kuşumuzun yerini tutar mı bu kuş bilinmez amma Mayalar gbi Amerika kıtasında yaşayan medeniyetlerin özgürlüklerine düşkün oluşu gibi bu kuşta özgürlüğüne düşkün..
Belki de Maya kralı ile özdeşleştirilmiştir..
Özgürlüğü elinden alınan Mayaların öldürülmesi gibi.
Kral yakalanır , özgürlüğü elinden alınmış olur ve kral öldürülür..
Kuşda öle,kafese konunca ölüomuş..

Aslı dedi ki...

Quetzacotl diye bir tanrı vardı galiba Budizm'de.

Gulay dedi ki...

merhaba Gaykedi,

sitemi ziyaret edip yorum birakmissiniz.Sizi ordan tanidim.

Ilk kez bir gay ile bukadar yakinen konustugumu yazilarindan onu tanidigimi soylemeliyim.

Sitenizi dolastim, baktim.Sevgilinizin sitesine de baktim.Yazilarinizi okuyup sizi bir az da olsa anlamaya calistim.

Aslinda bayagi inancli biri oldugunuzu dusunmeye baslamistim ki bir yazinizda biz ailece Allahi da biraz severiz kedileri de diye yazmissiniz.!

Bizim dinimizde cok buyuk bir hosgoru vardir belki bilirsiniz ancak tovbe edenlere ve geri donenlere...

Yazilariniza eklediginiz escinsel erkek resimlerini de cok itici buldugumu soylemeliyim.Sizi anlamaya calissam da feminin bir makyaj yapmis erkek bana cok itici geliyor.

Sizin icin ancak mutlu olmanizi ve Allah a daha yakin olabilmenizi diliyebiliyorum

gulay www.hayatsevinceguzel.com

gaykedi dedi ki...

sevgili Gülay "bahsettiğin" şiir bana ait değil "Arkadas Z.Özger"e ait, aşıri makyajli gay resimleri bana çok eğlenceli ve sevimli geliyor, onlari bu yüzden kullaniyorum, zaten hepsi boş resimler değil farkindaysan kullandığım çoğu resim sanatsal fotograf sitelerinden alınmıştır, aynı zamanda estetik de bence ne dersin ? tevbe konusuna gelince, bana günahkar mi demek istiyorsun tam anlamadım ? hayatımda çok az günah işlemişimdir zannediyorum, çünkü kimseye en ufak bir zararım olmamıştır buna kalp kırmak dahil ondan ötesinin Tanrıyla benim aramda olduğunu düşünüyorum...görüşmek üzere sevgiyle kal...