13 Kasım 2006


Philadelphia' ya gidince ilk nereye gidilir? ilk iş faytonla küçük bir şehir turu attım. Faytoncu beni faytonuna binmeden önce bir imtihan etti: "Philadelphia ne anlama gelir biliyor musunuz?" "Birader beldesi" cevabıma da çok hayret etti. (Bu isim incilden alınmıştır) Ben de kendisine orjinal Philadelphia' nın nerede olduğunu sordum; adamcağız "orjinal" bir Phladelphia'yı hiç duymamıştı. "Batı Türkiye'de Alaşehir* orjinal Philadelphia'dır" dedim. İlk hristiyan merkezlerinden olduğundan İncil'de adı geçer ve bu şehrin adı da oradan alınmıştır.(Ama bunu bizzat pek çok Alaşehirlinin bile bildiğini sanmadığımı söyleyip kendisini biraz rahatlattım)....Celal Şengör
* Manisa

Her ne kadar Celal Şengör Fazla Cumhuriyetçi & ordu sever denilerek eleştirilse bile, ülkemizin en önemli beyinlerinden birtanesi olduğuna şüphe yok, geçenler de bir yerler de kendisinin ülkenin en önemli özel kütüphanelerinden bir tanesine sahip olduğunu okumuştum, öyle ki İngiltere Kraliyet kütüphanesinde olan çok önemli ve eski bir atlastan dünya da başka sadece onda varmış...Gaykedi

1 yorum:

Batuhan dedi ki...

sana verdiğim cevap sayfam da gel oku !