07 Kasım 2006


Mutlu Bir Beraberlik İçin II

Sanırım benzer deneyimleri yaşayan çiftlerin bakış açıları da çok farklı değil: Mutluluğun, partnerimizin bizim arzuladığımız doğrultuda değişiminden geçtiğini sanmak; onu farklı yanlarıyla sevememek, kendi "doğrularımızı" dayatmak. Yaşamimizda karşilaştigimiz hoşumuza gitmeyen şeylerin sorumlusu olarak kendimizi görmüyorsak durumumuz vahim demektir. Çaresizlik ve acizlik duygusunu sik sik yaşamamiz kaçinilmazdir. Doyumlu ve mutlu bir hayat yaşamamiz başkalarinin insafina kalmiştir.Ama atladigimiz bir şey var: partnerimizi mutsuz eden bir degişim bizi mutlu edemez.

Sadece kendi mutlulugumuza odaklanmiş bencilce bir yaklaşim olsa olsa mutsuzlugumuzu garanti eder.Partnerimizin bizden önce de bir hayati oldugunu ve onu o hayati içinde taniyip sevdigimizi hatirlamaliyiz. Birlikteligimizin, bize, onun etek boyuna karişma hakki kazandirmadigini bilmek durumundayiz. Birakalim bir yetişkinin giyimine müdahaleyi, ergen çocugumuzun giydiklerine bile karişmaya hakkimiz yoktur. Gelişkin bir birey başkalarinin seçimlerine saygi gösterir. Farkli düşünse bile sorulmadigi sürece fikrini söylemez.Başkalarinin fikirlerini sorgulamak kendi yanlişlarimizi bize göstermez. Kendimizi ancak kendi "doğrularımızı" sorgulayarak geliştirebiliriz...Saim Koç

2 yorum:

gluetooth dedi ki...

slm kedi ben de birkaç hafta önce keşfettim bu siteyi, sevgilimle tanışmamdan itibaren yaşadıklarımı yazıyorum bloguma eğer okumak istersen beklerim

maviay dedi ki...

sevgili gluetooth.merhaba ben maviay.sevgilinin kim olduğunu merak ediyorum.dertleşmek istersen ben buradayım.bloğunu okumak istiyorum.sevgiler...