07 Ekim 2006






Mizah Fırlamadır*


"Nasrettin Hoca'nın avratı bir gün, evi hali olmuş da, amına bakmış, ayıtmış ki: 'Benüm devletüm ve sa'adetüm, am! Senin ucundan bunca devletlere uğradım; dahı kim bile ne devletlere uğrayam!' derken Hoca nagah işidi gelmiş. Görse hal böyle; tez taşra gelmiş; sikin açmış da: 'Beni dürlü dürlü belalara uğradan hep sensin! Dahı kim bile ne belalara uğradasın!deyü ağlarken avratı içerden işidür de taşra gelür. Görse hoca sikin, taşağın açup ha durmaz, ağlar. 'A koca! N'oldun?' demiş. Hoca da ayıtmış: Behey Emcüğün Sikdüğüm! Ben senin amunun düğününe varmadım. Sen benüm sikümün Yasına Neye Gelirsin' demiş." (Pertev Naili Boratav**, Nasreddin Hoca)...Gündelik Hayatımızın Tarihi, Kudret Emiroğlu, Dost Yayınları 620 sayfa


* Mizah Fırlamadır! Bu yüzden muhafazakarların mizah dergisi çıkarma denemeleri hep başarısızlıkla sonuçlanmıştır bu ülkede, ve bütün dinlerde gülmeye mesafeli yaklaşılır...

** Pertev Naili Boratav; Türk masallari ve folkloru konusunda arastirmalar yapmis, uzun sure Fransa ve Almanya' da yasamis arastirmacimiz. Hayatinin büyük kismini Türkiye'nin disindaki cografyalarda geçirmis olmasinin bir zorunluluk olusu, kıymetini bilemememiz çok üzücüdür. Nasrettin Hoca üzerine yaptigi arastirmalarin sonucunda ortaya cikan kitabi Yapi Kredi yayinlarinin basmayi reddetmesi üzerine Edebiyatcilar dernegi tarafindan yayinlanmistir. Nasrettin Hoca'nin kisiliginin, cografya ve kulturle bir tarihsel cakisma icinde nasil oluştuğunu? Pertev hoca, yüzlerce elyazmasini tarayarak ortaya çıkarmıştır.


3 yorum:

seloris dedi ki...

bune böyle şaşırdım doğrusu bu yazıyı yayınlamana

gaykedi dedi ki...

seloris sitenden kan damlıyor...ne demek yaa Kürtleri öldürelim keselim !

seloris dedi ki...

haklısın ama kan kanla karşılık vermessn daha çok kanımız akar o insanlar amaçlarına ulaşır ve amaçlarına ulaştıklarında en başta sizin gibi farklılıkları olan insanların hayatları zindan olur bu karamsarlık değil gerçeği görmektir. hiç bir kürt üzülmüyor nedense akan türk kanlarına bu kan bir gün senin çevrendeki insanlarada bulaşırsa ozaman anlarsın beni özür dileyerek anlamanı rica ediyorum