24 Ekim 2006






Gay
Asker !


Bir gay arkadaşımın çarşı izinlerinde tuttuğu günlüğü okuyunca, iyi ki askere gitmemişim diye kendime dua ediyorum...işte aşagıdaki de benim askere gitmeme maceram;

Askerlik şubesinde
psikolojik sorunlarım var askere gitmek istemiyorum deyince beni kasimpasa deniz hastanesine sevkettiler...Askeri psikiyatriste gay olduğumu söyleyince gayet makul karsıladi, ama askere gitmek istemiyorsan sex anında ilişkiye girerken fotoğraf getirmemi söyledi. Tabi o zaman yasım daha ufak cok gay arkadasım yok, ben böyle bir uygulama oldugunu bilmiyordum, doktoru sapık zannettim ve fotografları kendi tuhaf arsivi icin istedigini düsündüm. "yok ben böyle birsey yapamam" deyince. doktor olacak herif demez mi "ağzına alırken de olur". Şaşırdım kaldım, bu doktorun full sapık birisi olduğuna karar verip, tam adamına düştün gaykedi dedim!...

Meğerse adamın günahını almışım, gercekten öyle bir uygulama varmıs... beni ist 'gata'ya sevk etti bazi psikoloji testleri icin... ilk önce bir sene erteleme verdiler... sonraki sene bir sene erteleme daha.. ücüncü sene gittigimde, doktora her sene bir kac gün gel-git yapmaktan bıktıgımı, alacaklarsa askere almalarını yoksa beni çürüge cıkarması icin yalvardım. tamam bu sene son dedi ve o sene beni çürüğe cıkardılar. bazı arkadaslarım hemen ilk gidiste aldılar ama onlar ya fotoğraf verdiler ya da anal muayene yaşadılar ve çoğu ağlaya ağlaya içki içip yarı sarhoş kadın kılığına girip gittiler... ben tüm bunlara direndiğim icin üç sene sonunda zor aldım...



62 yorum:

deryik dedi ki...

ben geçen sene üniversitede yaptığım bi sunumda söylemiştim bu uygulamayı, inanmadılar bana. "yok artık daha neler" dediler. bi kısmı "aslında mantıklı, askerden kaçmadığı ne malum" dedi. zaten engelliyle eşcinsele "çürük" diyen bir orduyu da normal karşılayanlar vardı.

derin nefes aldım, verdim, aldım, verdim... geçti biraz.

Adsız dedi ki...

Aklıma yoklamaya gittiğim gün geldi yazdıklarını okuyunca...

Muayanenin son haftası yüzlerce yurdum delikanlısı arasında bir de eşcinsel arkadaş vardı askerlik şubesinde, büyük ihtimalle çürük raporu almak için gelmişti. Yontulmamış hayvanlarımızın ona karşı söylediği sözler, hareketlerini görünce gerçekten üzüldüm. Adam bütün gün boyunca kimseyle tek kelime etmeden, yediği laflar karşısında surat ifadesini değiştirmemeye çalışarak bir köşede saatlerce durdu. O bakışları, lafları, hakaretleri duydukça insanlık adına midem bulanmıştı... Olayın bir başka boyutu da oradaki hayvanların bu eşcinsel arkadaşı sadece "et parçası" olarak görebiliyorken, kendilerini "delikanlı" olarak adlandırmaları... adamlar angels in america'daki al pacino havasında: "i'm not gay,i'm a a man who fucks man".. Maçoluğumuzun her yerine işlemiş olan etkenlik edilgenlik meselesi gene...

Sonra oradaki askerlerle muhabbet ediyorduk,birisi bunlar(eşcinsel arkadaşı kastediyor) olmasa burası çekilmez dedi; başka biri askeriyede barınamayacaklarını anlattı... Herhalde bu kadar pisliğin olduğu bir yerde,gay asker olmak dayanılacak gibi bir şey değildir

quatorzieme dedi ki...

"Herhalde bu kadar pisliğin olduğu bir yerde,gay asker olmak dayanılacak gibi bir şey değildir"
kardeşim şu anda şırnakta komando olarak askerliğini yapmakta.ne böyle bir muhabbette bulunduğunu ne de tacize uğradığını söylüyor.yani sanırım bu kadar asker düşmanı olmak biraz yersiz.kendisine yalvarmıştım gitmemesi için ama bana söylediği şu oldu: "ben ne çürük bir adamım ne de herhangi bir heteroseksüelden daha zayıfım, sürekli eşit hakları savunuyorsak ben de hakkımı kullanacağım,vatanımı savunma hakkımı..." kendisi 7aydır asker ancak tek şikayetçi olduğu konu sevdiklerini özlemesi..asker değil de öğretmen olsa da eminim ki aynı olacaktı.. saygılarımla

Sky® dedi ki...

quatorzieme arkadasimin yorumunun altina imzami atarim. Mademki bizler oteki yada farkli bir tur degiliz neden askerlikten muafiyet umuyoruz yada curuk raporu alabilmek icin gerekli makamlara ozelimizi desifre ediyoruz. Kendimizi escinsel degilde vatandas olarak nitelendirip bu gorevi yerine getirmek daha onurluca olmaz mi ? quatorzieme arkadasin asker kardesinin alnindan operim..
saygilar

echza dedi ki...

iletinde anlayamadığım bir şey var gaykedi: Eşcinselleri askere almıyorlar mı yoksa isteyen eşcinsellerin askere gitmeme gibi bir şansı mı var?

gaykedi dedi ki...

isteyen gidiyor isteyen gitmiyor, tabi eşcinselsen orada rahat duracak ve çok göze batmayacaksın :)

Ercan dedi ki...

Ben eşcinsellerin askere gitmek istememesine bir anlam veremiyorum. Evet kabul ediyorum bir asker cocuğu olarak belki biraz yanlı düşünüyorum ama bizlerde bu vatanın evladıyız eşcinsel olmak bunun için bir bahane değil bence.Tabiki tüm görüşlere saygım var ancak eğer ki kendimizi topluma kabullendirmek istiyorsak her alanda bulunmalıyız diye düşünüyorum...

gaykedi dedi ki...

ercan; ordu eşcinsellere ezilmeyecekleri, aşağılanmayacakları bir ortam sunarsa zannederim daha çok eşcinsel askerlik yapacaktır.

Ercan dedi ki...

gaykedi; bakın bunu istemek için sivil hayatta ezilmiyor gizlenme ihtiyacı duymuyor olmak gerekir.şöyle düşünün orada da kimliğinizi açıklamadığınız sürece problem yok yukarıda dediğin üzere usluda durulursa orada 1 numerolu eleman olunur. yani ha ordu ha hükümet ha iç ha dış pek farkı yok.

gaykedi dedi ki...

@ercan

tabi birde asla saklayamayacak kadar kadınsı tipler ile bunu neden askerde saklayayım ki, saklayacağım, rahat edemeyeceğim yerde bulunmam ben diye düşünenler var (benim gibi), aslında dünyada gelimiş ülkelerin çoğunda orduda ve halk arasında eşcinsel düşmanlığının azalmasıyla askerliktede pek sorun olmamaya başladı eşcinsel olmak ama o ülkelerin çoğunda askerlik zaten profosyoneller tarafından yapılan bir meslek o da ayrı bir konu tabi.

Ercan dedi ki...

saygılar...

Adsız dedi ki...

bence,tabi ki askerlikte istege bagli olmali,isteyen gay olsun almasin askerlik yapabilmeli.

ama askelik yapmis bir gay olarak sunu soylemek isterim ki bir erkegin basina gelebilecek en kotu sey...

Adsız dedi ki...

Eşcinselliğini kabullenbdiğin için tebrik ettim öncelikle.. Ama tacizmiş , oymuş , buymuş diye vatani görevini ihmal etmen saçmalık ötesi kusura bakma da.. Bakarsan bak o ayrı.. Sen tacize uğrayacaksın diye gitme orada binlerce insan şehit olsun.. Bir de bunu bir güzel anlat.. Olmadı kardeşim hiç olmadı.. Ne diyim hepinizi vatanınıza hayırlı evlat yetiştirmeye çalışanlara yazık diyorum..
Hı asker seçmeli olmalı falan.. Geç onları.. Askerlik var mı var.. Böyle bir düzen var mı var.. O zaman gideceksin paşa paşa.. Cinselliğin için ona buna göğüs geriyorsan orada da vatani görevini yerine getirip düşmana göğüs gereceksin.. Büyük ihtimal cevap yazarsan görmem.. Öyle rast geldim bloguna.. Ama olmadı bunu bil..

Adsız dedi ki...

http://3sayfa.blogspot.com/2008/06/cudiden-nikah-masasna.html

gorcanabi dedi ki...

Askere o kadar cahil isnan geliyor ki orada eşcinsellerin ölüm tehlikesi bile olabilir kanımca. Ben eşcinsel olsam ya kimseye belli etmeden askere giderdim ya da çürük alırdım. Gereksiz kahramanlığın lüzumu yok bence. Toplumumuzda sarı saçlı insanlara "sarı" diye hitap ediliyor, henüz ona alışılmadı :)

Devrim dedi ki...

Asker ailesinden gelen biri olarak, aslinda ben de askerligin istege bagli olmasini dilerdim. Escinsel olsun olmasin, bu problem degil (tabii benim icin degil, ne yazikki o seviyede bir toplumda yasamiyoruz).
Bu bir meslek.
Ancak Turkiye'de egitim sistemi o kadar dusuk o kadar farkli ki, askerlige gelen cocuklarin cahilligini gormek onlarin bu askerlik isinin hayatta alacaklari tek egitim olduguna sahit olmak bu sistemi tamamiyle istege birakmayi engelliyor. Konusamayan, yazamayan genclerimiz var.
Ote yandan teror konusunda ne yazikki askerligin secmeli oldugu Avrupa ulkeleri gibi bir luksu yok Turkiye'nin.
Yani mantigim karsi askerlige, ama icinde oldugumuz durum devam diyor.

gaykedi dedi ki...

devrim
sanırım aşamalı olarak profosyonel orduya geçme hazırlıkları yapıyor genelkurmay, o zaman pek çok sorun kendiliğinden çözülmüş olacak.

Adsız dedi ki...

kimliği ve algıları saklayarak yaşamak özgürlüğe vurulmuş en büyük darbedir.
böyle darbeler altında yaşamaya çalışan bir eşcinsel ne için orduda olacak... vatan özgürlüğü, vatani görev?...
ya bireysel özgürlüklerimiz?...kendini özgürce ifade edemezken daha, hangi savunmanın içinde olmalı? eşcinselleri, seçimleri konusunda bıraktığımız savunmalar yeterince vatani görev bence.
onlar olagılarımızı genişletmek için kendi yaşamları ile mücadele ediyorlar. insanlık adına çok daha elzem bir görev....

gentlemengaga dedi ki...

gay olduğu için çürük raporu alan arkadaşlar sonradan hayatlarında bir sorun yarattımı.mesela iş başvurularında askerlik kağıdı istiyolar ya kağıtta gay olduğu için çürük falan yazıyomu.yada ilerde ünlü olursa mesela ortaya çıkarmı gay olduğu.yanıtlayan olursa çok sevinirim

gaykedi dedi ki...

gentlemengaga
"şurada" bütün sorularınızın cevabını bulabilirisiniz.

Adsız dedi ki...

benım arkadasım escınsel'di.askere gıttı.tas gıbı gerı dondu.bellı etmemıs :)

BaL dedi ki...

Bu yazıyı atlamışım; oysa çok ilginçmiş.

Erkeklere dair hiç bilmediğim bir dünyadan bilgi...

İçinde ne çok ikilem barındırıyor üstelik.

Bu tip bir uygulama eşcinselin kişilik hakkına saldırı ve aynı zamanda askere gitmemek isteyenleri ayrıt etmek için 'kendi içinde' bir yöntem.

Öte yandan askere gitmenin bir vatani görev olması ve aynı zamanda vicdanen askerlik görevinin seçiminin kişiye bırakılması gerekliliği.

Üstüne bir de mevcut uygulamayla askere gitmek isteyecek eşcinsellerin, henüz bu kavramı sindirememiş ilkel canlılarca taciz edileceği gerçeğiyle birlikte bir eşcinselin 'vatani görevi yerine getirme'isteğinin bir biçimde engellenmesi durumu... Hakkının alınması...

Ya da "gitmeyi çok istiyorsan sakla kimliğini" uygulamasına mecbur bırakılarak bir kez daha hak yenmesi...

Bu ne yahu?! Allah bilir gözden kaçırdığım başka ikilemleri de vardır!

Bu memleketin tek yönlü bir sorunu olabilemeyecek mi? :D

gaykedi dedi ki...

şu vicadani red hakkını t.c kabül etse eşcinseller eminim bir parça daha nefes alacaklar daha ruhlarına uygun koşullarda askerliklerini yapacaklar eminim ama şimdilik bu uzak bir hayal tabi :(

Adsız dedi ki...

eşcinsel olunduğunu doktorlar nasıl anlıyorlarki ben bunu bir türlü çözenemedim yardımcı olursanız sevinirim

gaykedi dedi ki...

şurada bütün sorularınızın cevabı var sanırım;

http://kaosgl.org/node/2032

Adsız dedi ki...

peki eşcinselsin ama bunu doktora bildirmedin görünüşünde normal erkek gibi sesinde giyinme tarzı erkekler gibi filan da aynı ama eşcinsel roporu almak istemiyorsun bu mumkün mu acaba?doktor benim eşcinsel olduğumu anlıyabilirmi?

gaykedi dedi ki...

adsız
bahsettiğin şartlarda anlayamaz.

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar ben gayım ama bunu ailem bilmiyor zaten öle hareketleriylede gay olduğunu belli eden biri değilim. ama çok yakın olanlar anlayabiliyor. ve bir ilişkide yaşadım bu benim askere gitmeme engel olurmu ? doğulu bir aileyiz biz eğer gidemessem bu benim için hiçte iyi olmaz :(

gaykedi dedi ki...

adsız
korkma, sen anlamalarını isteyip bunu belli etmedikten sonra, senin gibi birisinin eşcinsel olduğunu kimse anlayamaz

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben eşcinselim ve ilişkiye giriyorum askerede gitmek isitiyorum ilişkiye girdiğimi doktor anlaya bilirmi?

gaykedi dedi ki...

adsız
ilişkiye giriyorsan bile sen anlamalarını isteyip bunu belli etmedikten sonra, eşcinsel olduğunu kimse anlayamaz, bu kişi doktor bile olsa... tabi askerde rahat durman ya da çok dikkatli olman gerek, suç üstü durumları ya da dedikodu başını ağrıtabilir çünkü.

Adsız dedi ki...

teşekkür ederim

rasiel dedi ki...

erkekliği sadece heteroluk olarak algılayan, benim benliğime saygı duymayan bir kurum içerisinde bulunmak neden isteyeyim ki? bu tamamen sömürülmek olurdu. askere giderek ve erkekliğimi ne de seçmiş olmadığım bi toprak parçası üzerinde doğmuş olmamı ıspatlama ihtiyacı duyacak bir egoya sahip değilim.

amkoy.net dedi ki...

konuya açıklık getireceğine inanıyorum
http://www.atboku.com/2009/07/fenomen-209escinseller-neden-askere.html

homeless dedi ki...

merhaba kedi
bende bu aslerlik sorununu gectigimiz subat ayinda hallettim
ve biraz sansliydim sanirim seninkinden daha kolay oldu
bu islemler sirasinda cok cok cok fazla stress yasadim hatta sakallarim dokuldu geceleri uyuyamadim
ve kendimi bu konuda yardima ihtiyaci olan herkese yardim etmeye yol gostermeye adadim
sadece bir mail yeterli
:)

gaykedi dedi ki...

homeless
hadi çok geçmiş olsun, darısı tüm pembe tezkereceilerin başına :p

ucuz atlatmışsın şu yazıyı gördün mü ne çok eziyet çekenler var bu işlemeler sırasında :(

http://u.nu/4fb23

homeless dedi ki...

cok tesekkur ederim
haklisin avrupa birligi surecinde size uygulanan uygulamayi kaldirmislardi
ama hala fotograf video gibi belgeler istedikleri oluyor
kulaktan dolma hicbiseye inanmadan haklarimiz oldugunu bilerek gitmek gerekli oraya...
Turkiye Cumhuriyeti sinirlari icinde Yasal olarak tek kabul gordugumuz yer orasi... komik aslinda

only dedi ki...

Benimde bu işlemler için fotografa ihtiyacım var ama kimle bu konu ile konustuysam sanırım korktular ve yardımcı olmadılar birde biz eşcinsellerin duyarlıgı oldugu söylenir hani nerde..?Bir hafta oLdu haLa bana yardımcı oLucak birini buLamadım..

Adsız dedi ki...

ercan nasıl gizlesinki eşcinsel kendini orduda.ben askerliğimi yaptım.250 kişilik bir koğuş düşünüyorum.benim haricimdeki 249 kişisi bayan.hadi ben şimdi ilişki yaşamıyım.yada tersini düşün.eşcinsel askerler için tsk ya bir geri hizmet oluşturmalı.Kendi koğuşları, yemekhaneleri olan.Yada böyle saçma sapan uygulamalara son verip insanları rencide etmemeli.

travesti dedi ki...

ercan sana katılıorum adam gibi durduktan sonra hiç bir sorun olmaz bencede

nihansu dedi ki...

Böyle bir uygulama olduğunu bilmiyordum.

Adsız dedi ki...

hadi ilgileri kendi üstüme çekeyim. bence uygulamalar aslında doğru. türkiyede yaşıyorsak eğer askerden kaçmak için eşcinsel olduğunu beyan edecek çok insan vardır. ancaaak eşcinsellere uygulanan baskılardan söz etmişsiniz onlar çok yanlış tabiki. ama asker ortamında özellikle türkiyede çok zor kardeşim eşcinsel olup askere gitmek. gitmemek ise yasalarla belirlenmiş bi haktır burda uydurmayın madem tam özgürlük o zaman gidiceksiniz diye. yanımdaki insanların bana ters davranmayacağının garantisini verin tamam giderim. ama taciz etmeye kadar gider onun yolu türkiyede yaşamaktan bahsediyoruz burada. eğer şöyle homofobinin 1000 kişinin 1inde olduğu bi yerde olsak neyse.

yunus dedi ki...

ya arkadaşlar öyle bi noktadan tutup çekiyorsunuz ki sanki askere giden heteroseksüeller için her şey süt liman, her şey en optimist durumda.

orası asker ocağı kardeşim, seni disipline-hizaya sokmak gibi bir amacı olan kurum. eşcinsel olmayanların da yeri geldiğinde aşağılandığı bir ortam. o hetero arkadaşlar bir kere nöbet kaçırsınlar da görün bakın o zaman onlara ne kadar hoşgörü gösteriliyor.

asker, heteroseksüel ama vicdani retçi adamlara göstermediği töleransı eşcinsellere gösteriyor. önünüze 'askere gitmemek' gibi bir seçenek sunuyor. siz de bu seçeneği kullanarak hem pembe popolarınızın rahatını bozmuyorsunuz, hem de seçeneğin gerektirdiği yaptırımları eleştiriyorsunuz.

madem çok tahammül edilmez bir durum, o halde gidin kardeşim siz de askere. konuşmanıza yürümenize yansımadığı sürece de kimse anlamaz merak etmeyin. 'kabullenilmediğim bir yerde rahat olamayacağımı düşündüğüm için askere gitmiyorum :((' hahayt! cümle erkekler kendilerini rahat hissettikleri için ordalar zaten. orası kreş çünkü.

Adsız dedi ki...

Psiklojim Bozuldu Ben 15-16 Yaşlarındayken İzledigim Porno Filimlerinen Etkilenip Makadıma bazı şeyler soktum Bunu aradabir yaptım zevk aldıgım İçin degil Meraktı sadece Ama Askerde Anus Muaynesi gibi şeyleri bilmiyordum Bazı sitelerede Anüse bakıldıgını ve ona gore alındıgını oKUDUM VE BEYNİMDEN VURULDUM.çünkü Hiç br erkekle İlişkiye giremsemde Gay Olmasamda Hiç Bir Erkekten etkilenmeme ragmen sırf gencligin getirdigi Bir meraktan dolayı boyle birşey yaptım Ve bunun İçin askere alınmassam ölürum Sormak istedigim ben askere gitmek istiyorum geceleri aklıma geldikçe uyaymıyorum Beni askere alırlarmı.Veya Muayne esnasında Nereye bakıyorlar Geişlige falanmı Çok korkuyorum Askere Gitmeme az kaldı.Dış Gorunusude herhangibir anormallikte yok .

gaykedi dedi ki...

Korkmana gerek yok, boşu boşuna kuruntu yapmışsın, eğer muayene sırasında gay olduğunu söylersen anal muayene yapmak istebilirler sadece, yıllar önce yaptığın çocukça bir şeyden de anlaşılmaz zaten, anüs çok esnek ve kendini çabuk toparlayan bir organdır.

Adsız dedi ki...

Gaykedi Yaptıgın bilgilendirmeden dolayı Teşekkür ederim.içimi Rahatlattın VE galiba Escinsel olarak Gitmemek İçinde uzun bir ugraş gerekiyormuş Benim İçin SIkıntı yokmus Ben zaten gitmek istiyorum ve escinsel degilim Çok Sagol

Adsız dedi ki...

Gaykedi Birşey sormak istiyorum anal muaynede Nasıl anlaşılıyor sormak istedigim diyelim İlişki girdim bir kaçkez gireme ragmen anlaşılırmı yoksa Bun bir belli zamanımı var diyelim her hafta giriyorum o şekildemi anlaşılır.Birde sizce anal muayneyle Kısının escinsel olup olmadıgı %100 Ortaya cıkarmı.İlişkiden sonra Anüsün kendini Toparlaması nekadar sürer?Simdiden teşekkürler

gaykedi dedi ki...

günde bir kaç kişiyle yatmazsa uyku tutmayan birisi ve daima büyük penis arayan bir manyak değilsen anlaşılması imkansız.

Adsız dedi ki...

Madem Anal Muayne var Anlaşılıyor neden Resim istiyorlar.Anal Muynede kesin olarak ortaya cıkmıyor herhaldeki boyle bir ugulama var Yanlısmıyım?

gaykedi dedi ki...

anal muayene ile bir şeyin pek anlaşıldığı yok, burada amaç eşcinsel olmayan erkeklerin kabül etmeyeceği bilimum şeyleri isteyerek onları sahte rapor almaktan vazgeçirmek.

Adsız dedi ki...

tamam guzel gay'lerin öteki olmadıgı için askeri gitmesi gerektigi fikrinde hem fikiriz.lakin bir eşcinsel'i 100 tane libidosu tavan yapmış delikanlının arasına atmak barutların yanında ateşle oynamaya benzer.o arkadaşın cinsel anlamda olmasada duygusal anlamda birseyler yasamayacagı ne malum.bence konusulması bıle abes.ornekler var.ıstersenız amerıkan sıstemı olsun.kımın elı kımın...bellı degıl.burda bıle goruyoruz boyle yaptırımlara ragmen.detaya gırmenın alemı yok.sımdılık gereksız.mıde bulandırıcı

Adsız dedi ki...

gaykedi

cok onemli bir sorum var. rica ederim cevapla:
1) sen istemedikce anal muayene yapmıyorlar mi? yani yoksa arada herkese yapıyorlar mı?

2) birde hafta 2-3 kez arkadan yapan biri, 2 yil hic yapmazsa bu anlasilabilir mi?

gerci sen istemedikce bakmiyorlarsa sorun degil ama, cunku ben gittmek istiyorum askere.

ltf 2 sorumada ayrintli cvp ver cok korkuyorum

tsk ederim

gaykedi dedi ki...

ben eşcinselim diyenlere yapıyorlardı, sanırım artık pek yapmıyorlar, cunku bu saçmalıklar (+ gay sex yaparken çekilmiş foto istemek falan) dunya basınına haber oldu, gunde en az bir kaç kişiyle yatan bir seks budalası ya da sex işçisi değilsen anlaşılması asla mümkün olmayan bir şey, çünkü anüs çok esnek bir organ, kısacası anal muayene ile bir şeyin anlaşıldığı yok, burada amaç eşcinsel olmayan erkeklerin kabül etmeyeceği bilimum şeyleri isteyerek onları sahte rapor almaktan vazgeçirmek, yani rahat olmalısın, korkmanı gerektirecek hiçbir şey yok.

homeless dedi ki...

evet cok stresli gozukuyor
benim sikintidan sakallarim sokulmustu nlucak ne biticek diye
ama bittiginde evet bu kadar da kasmaya gerek yokmus diyorsun
ama tabii o surec icinde kimse kendine bu durumla ilgili soz geciremiyor
ne kadar rahatsan o kadar kolay bu isler

bol sans

Adsız dedi ki...

peki anlamadıgım şu, neden herseye ragmen gayler askere gıtmeye bu denlı ısteklı? hetetoroseksuel erkekler bıle, askerlıkten kacmak ıcın "gay" denılmesını one suruyorken...onca gay neden askere gıtmek ıstıyor? cevresının gay durumundan haberdar olmamasının yolu, askerlıkten mı gecıyor?

Adsız dedi ki...

İnsanlar o kadar acımasızki.....Hiç düşünmeden bir insan başka birini kolaylıkla hakaretlere boğabiliyor..Ama kimse hakaretlere maruz kalanın içinde ne var diye sormuyor...kimse bunu düşünmüyor...hemde bunu gözünün içine baka baka yapıyor..Bu ortam ve şartlar dahilinde ben bu ülkenin insanndan nefret ederim ve doğal olarakta korumak istemem.....Askerlik konusundada birşey diyeceğim...Ülkemizde kalıplaşmış birşey var askere gitmeyen adam olamaz...bu kalıp kırılmadıkça hiçbirşey çözülemeyeceğini düşünüyorum Eşcinseller açısından...Ancak bende kendimi bir ortamda rahat hissetmeliyim değilmi..eşcinsel biri hareketlerine davranışlarına duygusal olarak kendisini erkek gibihissetmediği için diğerlerinden farklı davranır dikkat çeker..bu da tabi hor görülür.....sonrada eşcinselin psikolojisi alt üst...Bu değişmez hep böyle olucak..Benim fikrim bu....

Neşe Y. dedi ki...

Merhabalar,
Yazınızı pembe tezkerenin bahsini duyup da ne olduğunu araştırırken buldum. Bir arkadaşımın kocasının İran'dan yakın bir arkadaşı ülkeden çıkabilmek için gay olmadığı halde öyle olduğunu iddia etmiş; belgelerin hazırlanmasında rol alan almayan birçok kişinin sigara dumanı arasında ilişkiye girmek zorunda kalmıştı. Neyse ki şimdi Türkiye'de fakat uzun süre psikolojik yardım aldı. Vicdani ret de konuşulmaya başlanmışken umarım ülkem "insan" kelimesinin anlamını daha derinden kavramaya başlayacak. Zira ben bir kadın olarak askerliğin mecbur tutulup gay olsun olmasın insanların hayatlarından aylar çalınmasına karşıyım, o sürede çok şey başarılabilinir. Hep erkek olmanın çok zor olduğunu düşünmüşümdür, sizin için bu ülkede çok daha zor maalesef... :(

dgknlengr dedi ki...

bende bi durumumu belirtmek isterim 19 yaşımdayım 20den gün alıyorum 92 doğumluyum 1buçuk yıl önce babamı kaybettim ve annem ve ablamla baş başa kaldım bu zor bir süreçti benim için çünkü derslerime adapte olamadım bu yüzden açıköğretime yazıldım.belirtiyim aynı zamanda gizli bi eşcinselim ve orta okul yıllarımdan beri tiyatro eğitimi alıyorum ve tek hayalim güzel sanatlar fakültesini bitirmek önümüzdeki eğitim yılı buna hazırlanıcaktım dersane güzel sanatlar kursu vs. yaşım gereği son şansım çünkü güzel sanatlar fakültesi 21 yaşına girdiğin an almıyorlar.bu arada 6 ay önce bodrumda çalışırken benden 1 yaş küçük biriyle tanıştım öyle böyle çok geçmeden 1 hafta içerisinde birbirmizi anladık ve ve ilk defa öpüştük o gün çıkmaya başladık onun doğum gününde sözlendik 6aydır beraberiz ve inanın bana onun sevdiği kadar bende onu çok seviyorum ilk sevgilim erkek olarak ...bugün askerlik şubesine tecil haklarımı öğrenmeye gittiğimde bana tecil hakkım olmadıgını açık bir şekilde beyan ettiler bi süredir kafamda bu proje vardı ama gerek duymamıştım bu güne kadar.şimdi size anlatıyorum yıllardır bu eğitimi alıp bu eğitimimin karşılığını alıcağım son senemde askere gitmek zorunda kalıcam ve bir daha güzel sanatlar fakültesinde okuyamıcam ve sevgilimden beni hayata bağlıyan insandan herşeyimden koskoca bir yıl ayrı kalıcam ve bunun yanında bi çok korku beni beklermi beklemezmi başka birisi çıkarmı onun kafasını karıştırıcak birsey olurmu (bu arada bu yaz bir otelde çalışma planımız vardı işimiz hazırdı koca bi yaz beraber aynı odada kalıcaktık) bu planımda suya düşebilir tabikide aynı zamanda bi yerden oyunculuk teklifi aldım buda extra güzel bi gelişmeydi benim için ve en önemlisi ne kadar eşcinsel olsamda arkamda bırakıcağım bir garip annem ve bir evlilik çağında ablam var başlarına ne gelir korkusu var aklımda pembe teskereyi son çare olarak düşünüyorum ama endişelerim var gelicekle ilgili aileme haber gidermi çünkü bu onları yıkar ve rapordaki yazıcaklar sonucunda iş bulamama korkusu...biraz fazla uzun belki ama o kadar çaresizim ki kimseye anlatamıyorum denicem umarım yapabilirim madem sadece orduda yasalız bu hakkımı kullanmaya karar verdim umarım yukarıdaki arkadaş gibi biraz şanslı olurum çünkü şimdiden utanıyorum yanlış anlamayın bizden değil gay olmaktan değil böyle onur kırıcı bişeye maruz kalmaktan..umarım hepimiz bi gün sokaktaki diğer insanlar gibi oluruz erkek arkadsımızın elini tutup gezebilirz öpebilriz sevgilisi olan bunu yaşamıştır onun dudaklarını hissedebilmek için bir 4 duvara nasıl ihtiyac duyduğunu...dediğim gibi durum bu sevgilerle 20sindeli gizli eşcinsel

gaykedi dedi ki...

tebligat adresi olarak ailenin evini verirsen pembe tezkereyi alınca sana bir rapor gönderiyorlar, ailen açıp okursa anlayabilir, devlet işinde çalışmayacaksan askere gay olduğun gitmemen pek sorun olmuyor bildiğim kadarıyla + şurada çoğu sorularının cevabı var sanırım; http://kaosgl.org/node/2032

ayrıca yakın zamanda sevgilimde gay raporu aldı ve blogunda tüm süreci yazdı, bir oku belki işine yarar.

http://gayganzemin.blogspot.com/2011/05/normal-0-21-false-false-false_20.html

http://gayganzemin.blogspot.com/2011/05/muaf-olmak-adina-ii-22-subat-2011.html

http://gayganzemin.blogspot.com/2011/05/normal-0-21-false-false-false_24.html

http://gayganzemin.blogspot.com/2011/05/normal-0-21-false-false-false_26.html

Adsız dedi ki...

bırısı sorumu cevaplarsa sevınırım . Ben bır escınselım 1 sene once anal ılıskı yasadım. Aılem escınsel oldugumu bılmemelı gerekırse askerlıkte yaparım. Ben soylemedıgım surece muayenede falan benım escınsel oldugumu ogrenebılırlermı ? Ogrenırlerse sonucunda aılem bunu ogrenırmı? Kafama takıldı lutfen bırı cevap versın

Movistar dedi ki...

O değilde arkadaşım şimdi şöyle bi durum var.
Ben eşçinsel değilim ve karşı cinse ilgi duyuyorum.Beni sadece kızların olduğu bir askerliğe gonderseler 25 sene askerlik yaparım :)
Sen neden ilgi duyduğun cinslerle boyle bir durum düşünmedinki.
benim kızlarla askerlik yapmam atın kendini arpa ambarında bulması gibiyse seninde hoşlandığın yüzlerce erkekle askerlik yapman aynı durum olmalı diye üşünüyorum

Adsız dedi ki...

Merhaba benim tecilim 1 ocakta bitiyor hareketlerinden de belli ediyorum ne yapacagimi bilmiyorum ailem öğrenir mi peki pembe tezkere alinca CoK korkuyorum