03 Eylül 2006


Mızrak Bey' in ask konusundaki düsünceleri ;

'' Ben nihayetinde insanların birbirlerine duyduğu aşkı eleştirir bir konumda buldum kendimi; zira fani olan düyanın aşkları da yalandır.Tasavvuf ilmine yöneldim, aşkı orada da inceldim; esas baki olan aşkın orada yaşandığını öğrendim. (Allah aşkı) bu bakımdan insanoğlu her bir düzeni kendi lehinde harcamakla beraber, yaşaması gereken ilahi aşkı da yanlış yönlendirmeler ile bir kadında ya da erkekde yaşıyor.Bir aldanmaca, kanmacadır!!!Aşk denilirken hormonların rolünü de ihmal etmeden değerlendirmeliyiz.

Androjen hormonu salgılamayan bir erkeğe aşık olan kadın görmedim ben, ya da östrojen hormonundan yoksun bir kadına duygu selimi akıtmayı asla düşünebileceğimi sanmıyorum.Aşk burada kendisine hayat buluyor, bu hormonları yaratıcı insanlara neden vermiştir ki acaba.Kimisine az kimisine fazla veriyor; az olan mülayim, çok olan azgın oluyor. Bu bir gerçektir!
Şimdi, aşkın edebiyat kitaplarını yırtıp atalım çöpe; biyoloji ve kimya ne diyor ona bakalım diyorum '' yanıtım aşağıda

4 yorum:

aza dedi ki...

merhaba:) yazmadan edemedim gercek aşk bir yerden sonra ilahi aşka dönüşüyor mucnun leylasını çölde ararken ilahi aşkı buluyor...herşey bir yana aşk ulaşılamayandır bir nebze belkide çok fazla hayranlık duymak yada keşfedemediğin aklının ermediğidir biyolojik olarakta istek ve basınçtır ama çokta sorgulamamk gerekiyor duyguyu sadece kişi yaşar ve kimin ne kadar az yada fazla yaşadığını bilemeyiz hatta kavram ların doğruluğunu sevgilerimle...

ediz böyle buyurdu dedi ki...

aşk kimine göre inanılmaz bir yaşam , kimine göre bir yalan
herkez aşkı yaşamalı istediğince özgür,hür, koşulsuz

self-intimacy dedi ki...

Aşk o'nun yanında aptal gibi hissetmektir. Herşeyi O'nun en iyi bildiğine inanmak. SOnra o seninle aşk yaşamak değil de arkadaş kalmak isteyince, kendi varlığının O'nun tarafından "aşık olunmayacak kadar değersiz" olduğu fikrine kapılıp uyuşturucu kullanmaktır. Bütün staj imkanlarını bu süre içinde kaçırmak, hayattan kendini soyutlamak, ot çekip çekip, "evet.. anlıyorum" demektir. O hala seni istemiyorsa ve arkadaşlıktan bahsediyorsa en yakın arkadaşıyla çıkmaktır. O senin canını yakmak için dalga geçer gibi grup yapalım dediğinde bile hala ona aşık olmaktır. AŞK "o" senin incinen gururunu tamir edene kadar süren birşeydir. Ne zaman sana aşık olduğunu söylerse ondan ayrılmaktır.O günü beklemektir.

Adsız dedi ki...

mizrak bey cok iyi aciklamis..hakkaten tebrikler