08 Eylül 2006





Kürt
Sorunu !


Bu güne kadar hem Kürt sorunu, hem sağ-sol olayları konusunda ülkemizin yaşadıgı en sorunlu günleri yasadim..kücükken kürt kelmesinin bir küfür gibi kullanıldıgını hatırlıyorum, bir yanlışlık,kabalık, cirkinlik yapıldıgı zaman söylenen kürt müsün lan sen lafı kulağımda yer etmiş, ama biz bunu hep yapıyoruz, bizler ermeni, yahudi, gavur hatta mesela, karı gibi diyerek kadınları bile küfür olarak kullanmadık mi, ben bir gay'im halen, escinsel anlamlı kelimeleri küfür, hakaret olarak kullanmıyor muyuz..

aslında ülke olarak kabül etmemiz gerekirki sorunumuz ne kadın-erkek,ne kürt-türk önce bütün bunlar bir insan hakları sorunudur...90 Yıllarıydı sanırım Rahmetli Özal Kürtce üzerindeki yasakları yazılı basında kaldırınca bir kesim gene karşı çıkıp etrafa cılgınca korku yaymıstı, yok bölünecegiz yok, devleti ele geçirecekler !..aynı şey kürtce radyo tv konusundada oldu, Türkiye sanki hamur tutkalından yapılmış öyle hemencik dağılıverecek bir ülke...










90 lara kadar bu ülkede Kürt kelimesi tabuydu ve pek agiza alinmazdi, sanki o kelimeyi yok sayarak kürt sorununuda yok sayacaktık...ben gay oldugum icin askere gitmeme hakkımı kullandım, ama yapan arkadaslarımla konusmalarımda onların şaşkın itiraflarını dinledim...Hic Türkce bilmeyen nineleri, ilkokula başlamış halen türkçe konuşamayan çoçukların hikayelerini anlattılar, şaşkınlardı, biz bunları hiç bilmiyorduk,kimse anlatmamıştı diyorlardı.....

ailecek 80 senedir yaşadığımız semt istanbulun eski bir semti, semtimiz sakinleri sonradan göcmenlere sanki ilçelerini ele geciriyorlar güzüyle korkuyla bakıyor, evet 20-30 sene önce ilçemiz bu kadar kozmopolit degildi, ama o insanlara kızmaya hakkımız var mı, çünkü senin benim beyenmedigim ağır işleri yapıyorlar, kapıcılık, insaat işciligi gibi...sende niye geliyorlar diye kızıyorsun bu ırkçı Almanların Almanya' da ki Türklere kızmasına benzemiyor mu ?










Komşum geçen sene asker kardeşini teslim etmek icin diyarbakıra gitti, orada evli bir garsonla muhabbet etmiş, adam 2 iş birden yapıyormuş ve iki maaşının toplamı, arkadaşımın burada işe yeni giren bir ofisboya verdigi kadar, ora da bambaşka bir dünya var dedi, anlatti üzülerek...Sevgili Yılmaz Erdoğan' ın şiddet konusunda ki mektubu hakkinda insan tabi ki eleştirebilir ama milliyetçi sitelerde yazılan hakaretleri bir görseniz, mideniz kalkar...

Annem aşure yapmıştı geçen sene, konu komşuya dağıtırken evimizin önünde tek başına kaldırım tamir eden orta yaşlı bir kürt görmüş, bana ona da aşüre götürürmüsün dedi, ılık ılık annecigimin nefis portakallı aşüresinden kocaman bir kase götürdüm, tabagi almak icin beklerken biraz muhabbet ettik, bana memleketteki cocuklarindan bahsetti ve tabi biraz kürt sorununa girdik, ona dedimki siz sizin psikopatlara sahip çıkın, bizde bizim delilere sahip cıkalım dedim, gülüştük....ve tam tabağı alacağım dibinde cok az bıraktı, bu da kuşların hakkı dedi ve duvarın üstüne boşalttı...gelince anneme de anlattım, bu yaptığı hareket o kadar hoşuma gittiki anlatamam...birbirimizden öğreneceğimiz cok şey var, en başta da bir arada yaşamayı öğrenmek.....


22 yorum:

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Dediklerine tamamiyle katılıyorum.Ama en hoşuma giden ne oldu biliymusun o kürt adamın aşuresini kuşlarla paylaşması:)Yüreğine ve koluna sağlık.Oturup ne güzel uzun uzun yazmışsın.Ama giden gittiğiyle kalıyo ne yazıkki.

[ m k y ] dedi ki...

bir arada aşamı değil öğrenmek, savunamıyoruz bile ya...

Erkan dedi ki...

Selam Gaykedi. Ben Tears-of-phallus un arkadaşıyım. Senin blogunu da onun sitesinde yazdığın yorumlardan gördüm. Ben de bir gayim. Ama gayliği yaşadığım söylenemez. Sadece kafamda yaşıyorum. Kürt hadisesini öylesine güzel açıklamışsın ki gözlerim doldu. Evet makul ve bir arada yaşamdan yana olan Kürtler kendi içlerindeki delileri bizlerde kendi içimizdekileri durdurmalıyız. Ya da diyorum sevginin eğitimi verilemez mi? Biliyorum kulağa saçma geliyor ama devlet ona buna proje üretip duracağına insanlarımın nasıl daha sevgi dolu olmasını sağlayabilirim diye kafa yoramaz mı? Belki cidden çok güzel sonuçları olur bunun.
Bu arada babanız harika bir insan anladığım kadarıyla ve aynı zaman da anneniz. Ben inançlı bir insanım. Annenizin size dediği "seni böyle yarattığı için Allaha kızma" sözü çok hoşuma gitti. Sevdiğiniz insanla size sevgi dolu mutlu günler dilerim.

gaykedi dedi ki...

@erkan

ahh keşke sevginin eğitimini verebilsek ah keşke :(

bu arada umarım eşcinselliğini zamanla daha rahat yaşarsın, biliyorsun en zor kısmı kendi kendini kabül etmek, bazı şeyleri kendine itiraf etmek...tanrı yardımcın olsun...sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

aslında bende kürtlere kötü gözle bakanlardanım.ama yazdıkların o kadar doğruki,hak wermemek elde deil.paylaştıın için teşekkürler,byy :)

gaykedi dedi ki...

@isimsiz

umarım bu olaylara biraz daha soğuk kanlı bakmana vesile olabilmişimdir :p

Adsız dedi ki...

bloğunu incelerken, bu başlığı gördüğümde sewindim.bir başkaldırı, bir kendisine dayatılanı açık yüreklilikle reddeden birisinin '' kürt sorunu '' na nasıl baktığını göreceğim için heyecanlandımda..ancak bir hayal kırıklığı yaşadım..birincisi çok yüzeysel yaklaşmışsın ( ki hoşgörülebilir çünkü bilmiyorsundur detayları ) ikincisi anlattığın aşure öyküsünde bir incitme war..( bakın kürtler kuşlarada yiyecek bırakıyor,iyi insanlar gibi )

kürt sorunu nun temeli inkar we imha dır.we malesef kesin çözümü yoktur..olması gereken ise '' yaşanabilir ortam'' dır. bundan kasıtta seninde belirttiğin gibi - birlikte yaşamayı öğrenmek- tir.birlikte yaşayabilmektir..tabi kendi kimliklerimizle, bir kürt olarak, bir türk olarak birlikte yaşamak...

gaykedi dedi ki...

ilk sizin tarafınızdan incitme olarak görüldü, kimseyi incitmek isteyerek yazılmadı o yazı, yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum tarafınızdan, bu yazımdan sadece "bakın kürtler kuşlarada yiyecek bırakıyor,iyi insanlar gibi" bir anlam çıkarmanız benim için üzücü, sadece hepimizin yüreğideki sevgiyi, iyiliği, insanı vurgulamak istedim.

Adsız dedi ki...

tekrar merhaba,
cewabınızı okuduktan sonra alınganlık yapmış olabileceğimi düşündüm..kusura bakmayın..samimiyetinize inanıyorum

gaykedi dedi ki...

iyi niyetimden emin olabilirsiniz, bizde bugün "şurada" farklı bir şekilde konuşuyorduk bu konuyu bir kız arkadaşımla.

Adsız dedi ki...

:)))))))
bu kadar olur..sana esmeray dan bahsetsemmi diye düşündüm, sonra wazgeçtim..kürt, trawesti, stand up sanatçısı..cadı bohçası nı izleyemedim, umarım fırsat bulabilirim..diyarbakır daki gösterisinde salon hınca hınç dolmuştu..gösterisini yarı türkçe yarı kürtçe yapmıştı..umarım bu tip örnekler artarak dewam eder..

gaykedi dedi ki...

bencede artar umarım, sanat yüreklerimizi yumuşatır belki, ah o nasırlaşmış, taşlaşmış, yaralanmış yürekler...

Adsız dedi ki...

Mükemmel bir yazıydı.Tek solukta okudum.Tebrikler...

serkan Eren dedi ki...

Zaten Kürt ırkı hakkında biraz araştırma yaparsanız, kürtlerin aslında türk olduğunu görürsünüz.Yalnız bu araştırmayı, google'dan değil, bizzat ortaasya'ya gidip Türk boylarından olan Kürt boylarının taş hitabelerini okuyarak görebilirsiniz.Zaten Türk ve Kürt'ün arasında fiziksel bir farklılık yok.Eskiden dağlarda yaşayan Türk boylarına Kürt, göçebe olaran ovalarda yaşayanlara Yörük,yerleşik hayata geçmiş ve ticaretle uğraşan boylarada Türk denilirmiş.Tamam belkide zamanla, bu kürt boyları farklı ırklar ile karışmış olabilir ama onların özleride Türktür.

gaykedi dedi ki...

serkan
adam ben kürdüm diyorsa, türkçe kökenli değil hint-avrupa kökenli bir dil konuşuyorsa ona sen türksün demek hakarettir, pkk birazda devletimizin kürtler ve kürtçe üzerindeki baskıları ve hataları yüzünden azmadı mı sanki. asker kökenli eski cumhurbaşkanımız kenan evren bile çok hatalar yaptık diye günah "çıkarıyor".

Adsız dedi ki...

Bir arkadaş demişki...Zaten Kürt ırkı hakkında biraz araştırma yaparsanız, kürtlerin aslında türk olduğunu görürsünüz.Ya neden Kürtü Türkleştirme çabası içindesiniz.Türkler anadoluya 1071 malazgirt savaşında girdiler onlara yardım edenlerde Kürt aşiretleri idi...Sen böyle bi iddia attın arkadasım bir sana soruyorum Türkçe ve kürtçe aynı dil grubunda değiller.Kürtçe hint avrupa dil grubundan,Türkçe Ural altay dil grubundan.Ben kürt değilim.Olsamda sorun olmazdı.Kürt ile Pkk aynı şey değildir.Bir söz vardır.Karanlığa küfür etme bir mum sen yak.Örneklerle verildikçe verilebilir.Mesela bir ingilize Türk diyebilirmisiniz diyemezsiniz.Kabul edermi etmez.Herkes kendi Irkına bakar,kimse de geldiği ırkı inkar etmez.Ben ve benim gibi düşünenlerin emin olun her ırka saygı sonsuzdur.Sever sevmez ona kalmış bir durum bu.Birde gaykedi adlı kişinin yazısını okudum iyibir yazı Kürtlerin zor ağır işlerde çalıştığını söylüyor.Bu dünyanın her yerinde ağır işler mevcut.Ağır işin ırkı olmaz güzel bir konuyu ele almış.Gözlem açısından güzel gözlem yapmışsın.Anlattığın kadarı ile gördümkü hep kulaktan dolma biliyorsun Kürt sorunu bilgilerini bir okuma durumları yada tartışma olayları olmamış.Tamamen insancıl ele alınmış bir yazı.Böyle duygusal ele alınmış bir yazıya yorum açmıcaktın aslında Sanki biz yorum yazanlar bu yazıyı güzelleştirmiyorda bir ahenk katmıyorda içine ediyoruz gibime geldi Tartışmalar sert ve dengesiz olursa dediğimi anlarsın.Yorum yazmıcaktım ama kendimi tutamadım.Biz görürüz yada görmeyiz belki çocukalrımız belki de onların çocukları vize almadan dünyayı gezmeye başladıkları anda,Türkiyedeki insanlar refah seviyelerine ulaştıkları anda maddi sıkıntıları olmadığı anda açlık olmadığında Bu kürt Türk meselesi bile olmayacak ve bizler insana kısaca insan diye bakıcaz.Bölmek isteyenlerde ülkeyi bölemeyecekler.İşte kısaca İnsan insandır diyelim herkesin gönlü rahat etsin.Açıklama ihtiyacı duydum.Kimse kimseye düşman olmasın...

d.leh dedi ki...

Bence sende insan haklarını ihlal ediyorsun, biraz bloğunu inceledim ve bastırılmış şiddet öğeleri beyninde var.
Eğer imkan olsa sende sana ait olan şiddeti hemen ortaya çıkaracaksın.

İnançla ilgili hazımsızlıkların var.Ya peki hiç düşündün mü gaylere en büyük baskı ve zulum inançsızlar tarafından gelmiyor mu? tabi bunlara çeşitli bahaneler bulacaksın ama nafile...

kafanı kumun içinden çıkar ve gör, şiddet inanc ve inançlılardan değil tam aksine inanç ve inanç sahiplerene cephe almış kişilerden geliyor...

Komünizm'in "kanlı kızıl vahşeti" ile faşizmin "çağdaş, kapitalist vahşeti" bir bütündür.

he şimdi tüm bunları dedikten sonra şunu da söyliyeyim "ben bir gay'im"

gaykedi dedi ki...

d.leh
sabah sabah beni çok güldürdün, ciddiye alıp cvp verme konusunda kararsız kaldım ama hadi vereyim :)

şiddetten hiç hoşlanmam, aksiyon filmi bile izlemem sevmem ama sen beni yakından tanıyan birisi ya da psikoloğum edasıyla beni şiddete eğilimli olmakla suçluyorsun, bu hakkı nereden alıyorsun?

tum ortadogu cikisli dinler bariz homofobikken ve eşcinselliği lanetlenmekle, tanrinin gazabina ugramakla özdeşleştiren ortak efsanelerden beslenirken, bu konuda mesela budizm cok daha nötr bir durus sergileyebiliyor ve bunun onemli etkilerini budist toplumlardaki sistematik olmayan, dinden beslenmeyen ve çağlar boyunca daha az gorulen homofobiden anlayabiliriz sanirim. Ayni sekilde kadina bakisida daha yumusak olmus budizmin yuzyillar boyunca. dünyada ortadoğu kökenli dinlerin etkin olduğu toplumları incelersen ve nerede dinin toplumsal yaşamdan geri alana atıldığını görürsen orada hem kadın haklarının hem eşcinsel haklarının göreceli olarak daha iyi olduğunu göreceksin ki, bu haklar bazı ülkelerde eşcinsel evlilik hakkına kadar ulaşmıştır. lütfen bir daha yorum yapmadan önce iyi düşünerek yorum yazınız.

can dedi ki...

kürt sorunu hakkında düşünceleri olan gay'lerle ilk karşılaşmam bu ehe. mutlu oldum. hayır gaykedi'nin yazdıkları dışında yorumlara bakmadım ama insanların en azından kürt sorunu hakkında kendince fikirleri olduğunu görmek bile sevindirici.
lakin o kadar apolitik insan varki bunlara gaylerde dahil. işin komik yanı ise gaylerin apolitik olması ya neyse..

güzel yazı ;) helal olsun ulen, tebrikler, müteşekkiriz? yok yok hibçiri değil. sadece güzel yazı ;)

gaykedi dedi ki...

can
apolitik olmak 80 sonrası kuşağın genel sorunu galiba :(

Adsız dedi ki...

19 yasındaym.200 yıla yakındır İstanbul'da yaşayan kürt bir aileyiz.Orta okulun sonlarına kadar kürt kelimesinin ne olduğunu bile bilmezdim.ama küfürü anımsatan bişi olduğunu düşündüğümden dolayıdır ki agzıma bile almazdım.Çünkü haberlerden görüyorduk kürtler kötüydü ve ülkeyi bölmek istiyorlardı.Ne acı...
Hala insanlar böyle düşünebiliyor.Kürt gibi yetiştirilemedim,ztn tipimde kürtlere benzemiyor ama birine kürdüm dediğimde sasıryrlar(ki kürdüm,türküm,ermeniyim,gürcüyüm demek yerine bn insanım demeyı tercih ediyrm ve bunu sevyrm)
Yazın için tesekkürler..
Tuba

gaykedi dedi ki...

tuba
ben de hatırlıyorum kürt kelimesinin tabu olduğu o zor yılları, zaman en iyi ilaç galiba bazı şeyler bir parça yumuşadı iki toplum arasında, umarım daha da güzel günler görürüz...