30 Eylül 2006




Doludizgin
Önyargılarımız !


Bir anket yapılsa Türk halkının acaba yüz kişiden kaçı balıkla yoğurt yada süt ürünleri yenmez zehirler fikrine inanır...Bence çok büyük bir oran, bunun en az % 70-80 den aşağı olacağını sanmıyorum, belkide daha fazla. Gerçekten Einstein'in söylediği gibi atomu parçalamaktan daha zor önyargıları parçalamak...Zaten bilimsel olmayan dinsel ve batıl hurafeler bu ön yargılardan beslenmiyor mu ?..Bu konu nerden geldi aklıma derseniz, İtalyan mutfağında yoğurt ve balıkla beraber yapılan yemekler varmış Vefa Zat Vatan pazar ekinde bahsetmiş, daha yıllar önce Tübitak bilim dergisinde bunun doğru olmadığını okumuştumya neyse...

Geçen gün bir arkaşımla evde şamata yapıyoruz, karnımız acıktı, mutfağa girdim ne var ne yok bir baktım, kılçıkları ayıklanmış hamsi kızartması var, bunu fırında bir güzel ısıttım, ince dogranmış domates- salatalık, çekirdekleri ayıklanmış uzunlamasına kesilmiş biberle birlikte kepek ekmeğiyle iki dev sandwiç yaptım, üstüne benimkine hardal ve bir tatlı kaşığı kapari, arkadaşa bunları sevmediği için sadece mayonez, yanınada iki dev bardak ayran, herneyse fazla ağzınızı sulandırmadan sadete geleyim, üniversite mezunu arkadaşim balıkla ayran yenmez zehirler diye iddia etti, yok öyle birşey diyorum, balık bayatsa zehirler diyor, zor ikna ettim...Yani toplumsal önyargı ve histeriye hiç araştırmadan, merak etmeden üniversite mezunu aydinlarımızı bile kaptırabiliyoruz ya, hani gelde kendi kendine ne olacak bu memleketin hali deme !



5 yorum:

U.Baris Urhan dedi ki...

Bu konuda hem fikirim.Gece saat X'ten sonra tırnak kesilmeyeceği, sakız çiğnenmeyeceği vb. bir ton inanış vardı.Bir ara da Diyanet bu konuda bilgilendirme yapma gereği hissetmişti.

Nilay dedi ki...

Gay olmayi secen erkekler, babalarindan yeterli sevgi ve sefkati gormedikleri icin bu sevgiyi baska bir erkekte ararlar diye duymustum. Ama sen ilk itirafini babana yapmissin, anlasilan araniz cok iyi. Sen bu konuya katiliyor musun?
Turkiye'deki gay erkeklerin oraninin cok oldugunu ama toplumsal baski yuzunden bunu sakladiklarini dusunuyorum. Benim bir sorum daha var. ABDde falan gay erkekler cinsiyet degistirmiyorlar, bu cinsiyet degistirenler neden degistirmek istiyorlar?
Eger istemiyorsan cevaplamak zorunda degilsin ;)

tilsimlikedi dedi ki...

Bloğunuzu inceleyeceğim bir ara dikkatimi çeker kedilik ne varsa .Lanet bir akşam geçirmekle meşgulum sadece biraz yatıp tavana sabit sabit bakmak istiyorum ,belki uyurum.Uyanırsam bakarım.

gaykedi dedi ki...

sevgili Nilay,şu suralar biraz meşkulüm, ama sordukalarını bir fırsatını bulunca bugün yarın yanıtlamaya çalışacagım, belkide merak ettiğin şeyleri yeni bir başlık açarak yanıtlarım, böylece daha fazla insan okumuş faydalanmış olur, sevgiyle kal...

semartizm dedi ki...

ben de sana katılıyorum.ve bir gıda mühendisi olarak balık-yoğurt asla zehirlemez diyorum. oysa toplumumuzda birçok insan bilirler ki zehirlenene yoğurt yedirirler aynı zamanda. ve balıkla yoğurt zehirler diyen ziyniyetler hala yoğurtlu ıspanak yemeye devam ederler. ki bu kombinasyonda ıspanağın içindekiler yoğurttaki kalsiyum emilimini, yoğurttakiler de ıspanaktaki zaten emilimi az olan demir emilimini yok denecek düzeyde düşürürler. bla bla bla