31 Ağustos 2006





Tanrı'yı bulutlar üzerinde oturup aşağıyı seyreden ve canı isteyince duanızı kabul edip tarlanıza yağmur yağdıran ak sakallı bir ihtiyar olarak algılayan zavallılar sözüm sizleredir..


Türkler İstanbul'u alırken neredeydi Tanrı? Peki, buna ses çıkarmayan Tanrı bu kez Viyana'da niçin bize yüz vermemişti acaba?

Tanrı'yı arabanızın freni patladığı zaman hatırlıyorsanız, çok büyük bir ihtimalle o freni onarmayacaktır.

Bendenizin Tanrisi, Muhyiddin-i Arabi Hazretleri'nin * Tanrisidir efendim

Bizim felsefemize göre, Tanrı belli hiçbir 'yerde' değildir, heryerde ve herşeydedir. Tanrı BİR ve TEK'tir, heryer ve herşey de bir ve tektir. Bir kum tanesi benim hem parçam, hem de kardeşimdir.

Fizik yasaları Tanrı'nın emirleridir. Matematik, Tanrı'nın yazdığı şiirdir.

'Sureti', sen baktığın zaman ete kemiğe bürünür, pardon, yani proton ve elektron kılığına girer. Görüntüyü sen yaratırsın, bu bir yanılgıdır, asıl Yaratan hep o perdenin arkasındadır. Onu göremezsin, bir yerde ararsan bulamazsın, çünkü aynı zamanda senin içindedir. Hem içinde, hem dışında.

Tanrı, ateşler ve dumanlar çıkararak dağların tepelerine inmez, 'komşunun karısına sulanmak yasaktır' gibi basit emirler yağdırmaz,Meryem Ana' yı hamile bırakmaz, elinde gönye ve pergel taşımaz, savaşlara, maçlara, tartışmalı pozisyonlara ve hakem hatalarına da karışmaz...Engin Ardic

* Muhyiddin-i Arabi, Mevlana' nin hocasi olur

benden ufak bir ekleme;Yıllar önce o zaman 15 yaşında olan yegenime Tanrı kadınmı erkek mi diye sormuştum,ağbi o nasıl söz tabiki erkek,Allah kadın olurmu hiç yaa demişti...



6 yorum:

ahze21 dedi ki...

kardes , eger biraz tarih okuyup incelersen, ozellikle tasavvuf tarihi, muhyiddin i arabi hzretlerinin mevlana hazretleriyle uzaktan yakindan ilgisi alakasi olmadigini goreceksindir. hem tarihler uyusmuyor, hem mekan. yazarin yazdigi yaziyi da nasil olup da kabul gorup aldin onu da anlamis degilim. allah akil ihsan eyleye...

gaykedi dedi ki...

ahze 21 lütfen bilgi sahibi olmadan,fikir sahibi olmayalım..

Muhyiddin ibn Arabi da denir (1165-1239)

Muhammed Celaleddin-i Rumi (1207-1273)

Muhyiddin ibn Arabi Mevlana 32 yaşındayken vefat ediyor...kaynak...wikipedia

ahze21 dedi ki...

tarihlerde haklisin. yanlisim vardi duzeltmissin ama hocasi olduguyla ilgili bilgiyi de gonderirsen sevinirim icabinda. muhyiddin i arabi(seyhul ekber) hazretleri mevlanin babasi ile bir hocalik talebelik iliskisi icerisinde bulunmus olabilir ama mevlana hazretleri ile sanmiyorum. halk arasinda da ve diger bilgi kaynaklarinda da bakarsan sems i tebrizi yi gosterecklerdir sana. ( aslina bakarsan senin bu sitende bunlari tartismak bile bana bir seviyesizlik geliyor.ne diye soracak olursan: omurleri boyunca dogru yolu gostermis olan bu insanlarin adini burada onlarin tam tersi yolda ilerleyen birine soylemek saygisizlik geliyor. dogum tarihlerine bu kadar ilgili olacagina keske acip da biraz ne demis bu insanlar , kime asiklarmis , nasil bu kadar sevilir bir insan olmuslar ona bir baksaydin.)

gaykedi dedi ki...

kalbim bütün suretleri kabul edecek hale geldi artik,
kalbim ceylanlarin otlagi ve rahiplerin manastiri oldu.

puthane oldu, hacilarin kabe'si oldu,
tevrat levhalari ve kuran mushafi oldu.

ben ask dinine tabiyim, hangi yöne yönelirse yönelsin kervanlari
dinim imanim yine ask benim..........Muhyiddin-i Arabi Hazretleri


ilk görüştüklerinde hz. mevlâna'nın yaşı çok küçüktü ve babasının arkasından yürümekteydi. ibn arabî hazretleri ise, manaya açık kalbiyle ondaki potansiyeli sezmiş ve: "şuna bak, okyanus denizin arkasından yürüyor" demişti http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=ibn+arabi

( bunlari tartismak bile bana bir seviyesizlik geliyor.ne diye soracak olursan: omurleri boyunca dogru yolu gostermis olan bu insanlarin adini onlarin tam tersi yolda ilerleyen birine soylemek saygisizlik geliyor. dogum tarihlerine bu kadar ilgili olacagina keske acip da biraz ne demis bu insanlar , kime asiklarmis , nasil bu kadar sevilir bir insan olmuslar ona bir baksaydin.)

demissin,acip bakmak konusunda merak etme islami ve felsefesini de senden iyi bildigimi saniyorum...sende sadece dinci (dinsel demiyorum) literatürü takip etme derim gölde kalma okyanusa cık,japon edebiyatını,iskandinav mitolojisini,kelt kültürünü,okyanusya yerlilerini v.s herseyi ama herseyi,evrenseli okumayi calis....

beni niye yargiliyorsun tek günahım erkeklere asik olmakmi,Allah bile benim yasamama izin veriyor ailemi koruyor ekmegimi suyumu rizkimi veriyor sen niye asagiliyorsun...tam tersi yolda ilerledigimi nereden biliyorsun acip yüregimin icine bakabildin mi icimdeki Allah sevgisini biliyormusun,beni ne kadar taniyorsun da yargilamaya kalkiyorsun...Bunlari ne olur gönül gözüyle bir düsün sevgili Ahmet....farkli görüslerde de olsak genede senin gibi kültürlü insanlarla küfür hakaret etmeden tartismak bir zevk,sevgiyle kal,görüsmek üzere...

ve beni birazcik anlaman icin bir yazi

http://gaykedi.blogspot.com/2006/08/gaykedi-den-xsie-cevap-geleneklerimiz.html

ahze21 dedi ki...

gaykedi beyefendi. kusura bakma gercekten cok haklisin. ama bu insanlar bizim gibi gunahkarlarin agzina dusmekten cok uzaklardir. evet ben de bir gunahkarim. gunahlarim belki senden de fazladir. aslinda bundan suphem de yok. hani bir gun biri gelse ve deseki gaykedi cennete sense cehennemin en dibine dese hic sasirmam. ama lutfen birakalim o insanlarin yaslarini baslarini. yasadiklari gibi yasamaya calisalim. sonra da donup baktigimiz zaman pisman olacagimiz seyler yapmayalim. islami benden iyi bildigini de soylemissin. hic sasirmam. bendeniz acizane okuyup duyduklarimdan baska bir sey bilmem. bu demektir ki ben kitap tasiyan bir katir hukmundeyimdir. eger oyleysen sunu da iyi bilirsin ki, gunahi aciktan isleyenin ve bunu alenen soyleyen munafiktan daha asagiya iner. hatta allah gostermesin ebedi cehennem hakki oluyor.
demissin ki rabbim bile beni yasatiyorken senin soz soylemene ne hacet... bunda da haklisin. rabbim o kadar sefkatli ki. .. bunun icin bir gun ebu bekir (RA) hazretleri gozu yaslar icinde " ey allah im ne kadar merhametlisin, onlar gunah isliyorlar, isyan ediyorlar, turlu turlu rezaletler isliyorlar sen ise onlara rizik gonderiyorsun, merhamet ediyorsun , muhlet veriyorsun." demis.
ben daha ne diyeyim........

victor's secret dedi ki...

kedi, pisi, pisicik!

4 gecedir uyku uyumuyor ve atlamamaya çalışarak blog'undaki her şeyi okuyorum... ve bu gece nihayet (nihayete takılma, aslında biraz da üzülmekteyim) son sayfadakileri de okuyup bitiriyorum... artık yeni girdilerini sabırsızlıkla bekleyeceğim...

neden uykundan taviz verip de böyle bir şey yaptın dersen; ilk gece uyku tutmadı ve yenilerden eskilere doğru okumaya başladım. uykum gelince yatarım diyordum. sonrasında yazılanlar öyle hoşuma gitti ki - her konuda aynı fikirde olduğum ya da her şeyi beğendiğim için değil; bunları dile getirmiş olman ve fikirlerini yazıya dökme şeklindi öncelikli olarak hoşuma giden...

okudum, okudum, uykum gelmeye başlamıştı ama ben devam etmeyi tercih ettim. bazen güldüm, bazen içim çok acıdı, bazen kızdım, bazen şaşırdım. resimlere baktım, çok hoşuma gidenleri kaydettim =). linklerini verdiğin şarkıları indirdim, dinledim; ama bazı linkler ölmüştü ve ne kadar üzüldüm bilemezsin. içimde öyle bir geç kalmışlık duygusu belirdi ki! belki garip gelecek ama bunun üzerinden hayattaki geç kalmışlıklarımı bile sorguladım ufak ufak...

aktardıklarından yola çıkarak kendimle geçirdiğim uzun bir gece oldu benim için. bunun için kocaman bir teşekkürü hak ediyosun kedi!

ara ara yorumlar bıraktım görmüşsündür ama uzun uzun yazmak için bütün blogu bitirmeyi bekleyeyim dedim. çok az kalmıştı ama bu yazını ve yorumunu & yapılan yoruma verdiğin cevapları görünce zamanıdır yaz dedim...

blog'u okurken kafamdaki "gaykedi imajı"nı tam oluşturamamıştım ve bu girdideki yorumlarınla inan yapbozu tamamladın... 4 gecelik blog serüvenimde gözümdeki değerin bir hayli yükselmişti ama burdaki üslubun ve tavrın emin ol bir o kadar daha yükseltti...

yazdıkların için sana tekrar teşekkür ediyorum ve 4 gün boyunca bayaa analiz yaptığımı söylemeden geçmeyeyim diyorum. yazılarından çıkardığım psikolojik analizi merak edecek olursan belirtmen yeterli, (normalde ücretle yaptığımız bu işi =)) senin için (ücretsiz) yaparım.

yazmaya devam et kedi!


victor


p.s.: kedilere bayılırım. hayatta irademi zorlayan çok az şeyden biri de bir kediyi okşamak ve ona sarılmaktır. pisicik kısmının açıklaması olarak... =')