18 Ağustos 2006




yazıma XSI tarafından yapılan yorum...
cavabım hemen altındakı başlıkta..
gaykedi



Valla gey arkadaslar,İsiniz bu ülkede zor, geleneklerimiz buna izin vermez.Fitrata aykiri bir sey hem bu geylik. Bir geyin dogadaki islevi nedir? Gey ayri bir cins degildir, insanin erkek cinsinin oldugundan farkli davranmasidir.Erkek insan normalde disiye egilim göstermektedir. Bu bazi erkeklerde psikolojik anomali sonucunda sapmalara yol acmakta ve erkek olmasi gerekenin disina cikip hemcinsine karsi cinsel istek duymaya basliyor.Birde ben bu gey milletini anlamiyorum bir türlü, mesela geylerin tüm entelektüalitesi geylik üzerine. Yok özgürlüktü yok suydu buydu.Madem geylik normal birsey olarak kabul ediliyor sizin gözünüzde, o halde sessiz sedasiz gey gey yasayin.Neden örgütlenip durduk yere dikkat cekerek kendi caninizi yakiyorsunuz?Toplum sizi bilse ne olur bilmese ne olur? Zaten dilediginiz gibi birbirinizi bulup isinizi görmüyor musunuz?

Demek istedigim geylerin hayati geylik konusundan öte bir sey icermiyor.İnsanin bazi konulara bakisi erkekce veya kadinca olur.Ama dünya hep bu konulardan ibaret degil ki?Örnegin İsrail'i geyce protesto etmenin ne anlami olabilir? Gey mahkemede kendisini geyce mi savunmalidir? Yoksa insanca mi?Geyseniz geyliginizi entelektüaliteinizin önüne gecirmemelisiniz. Her konuya geyce yaklasmadan insanca yaklasmalisiniz..Bu cümleme ek olarak; kounlara bakisiniz ilgi alaniniz neden hep geyce olmakta?Mesela bu blog'ta hangi sayfayi acsak konu beylik geylikten ibaret. Her sayfada geyligi sembolize eden resimler, tablolar.Hadi geyligi ve lezbiyenligi gectik.Ama özellikle saklaban kiligindaki travesti ve transeksüeller halkimizin midesini bulandirmaya yetiyor da artiyor.Onlarin her sokakta dolastigini düsünsenize? Gören cocuklarin psikolojisi olumsuz etkilenecek.

Bu arada hazir bir gey arkadas bulmusken sormak geregi duydum.Sirkecide cok önceleri bir is mevzusu dolayisiyla tanistigim bir gey bana Mehmet Ali Erbil'in, Halit Kivanc'in, Ali Poyrazoglu'nun, İbrahim Tatlises'in gey oldugunu, hatta toplu partilere katildigini söylemisti.inanamamistim, sizce dogruluk payi var mi bu iddianin?



5 yorum:

Muzmin Anonim dedi ki...

Bir iki yorumum olacak, izninizle.

Geleneklerimiz buna izin vermez demekle, örneğin osmanlı tarihini ve divan edebiyatını iyi bilmediğini anlıyorum. Bugün bile pek çok kişisin kullandığı hamam oğlanı sözünün kökenini hiç merak ettin mi?

Baskalarini bilmem, ama, nacizane, Osmanlida ve Selcuklularda homoseksuelligin derecesi hakkinda biraz bilgim oldugunu saniyorum. Fakat, evet, bu konudaki bilgiler kolay erisilecek, ortalikta olan seyler degil.

Nicin kolay erisilir olmadigi, ya da nicin unutturulmak istendigine bakmak da fena olmaz. Aksine, hem bugunku onyargilarin kaynagini hem de nelerden sakinmak gerektigini gormek icin cok faydali olur bence.

Isin ilginc tarafi, mevcut escinsel literaturu de bu konuya [nicin onyargi var konusuna] bakmak bile istemiyor oldugunu saniyorum --cok derinlemesine bilgimi iddia edemiyorum, ama, aksini gosteren bir seye de rastlamis degilim.

Halbuki, bakilmasinda cok zaruret var bence --nelerin yanlis yapildigi, nelerin yapilmamasi acisindan.

Kadın ve erkeğin birbirine izole edildiği islam toplumlarında eşcinselliğin daha yaygın olduğunuda mı duymadın hiç?

Daha yaygin midir --zannedersem evet. Daha az mi yadirganir? Galiba ona da evet demek durumundayim.

Gelelim sorguladığın, doğadaki yerimize; Eşcinsellik çoğu canlıda görülen bir doğal çeşitliliktir, bir cinsel tercih değildir, çünkü cinsellik tercih edilemez içine doğulur.. Kimse eşcinselliği tercih edeyim demez..

OK. Bu temayi biraz daha islemenizi gerekli buluyorum. Baska bir deyisle, homoseksuelligi ticari amacla yapilan hemcinsler icindeki cinsi iliski olarak goruyor toplum.

Yani, yaradilistan gelen ozelliklerden cok, yaradilisa ihanet gibi gorunuyor. Umarim ne demek istedigimi anlatabiliyorum.

Türkiye de kadınların ve eşcinsellerin laik ve modern devlet yapısıyla kağıt üzerinde ya da kanunlarda bir çok hakkı varsa da, bunların uygulanması konusunda alacağımız çok yol vereceğimiz daha çok mücadele var...

Kisisel bir gozlemimi aktarayim --ortalamanin cok uzerinde egitim almis ve 'cagdas' kadinlarla yaptigim gorusmelerde, onlarin escinsellige cok daha keskin ve karsi olduklarini gordum. Bu dedigim tabii ki 'bilimsel' filan degil (bilimsel nasil oacak o da ayri bir konu ya, neyse), fakat bir vakia. Bu konuda ne dersiniz?

Eşcinselliğin psikolojik anormallik olduğuna gelince Dünya Sağlık Örgütü nün (WHO) 1970 li yıllardan itibaren eşcinselliği hastalık kategorisinden çıkardığını hatırlatırım...

Bu yeterli degil bence --yani, boyle kuru bir hatirlatma ya da kestirip atma yeterli degil. Onyargilari var ya da yok, sonucta sizi anlamaga calisan birisi size bir soru soruyor. Siz ise kimsenin haberdar olmadigi, olsa bile icerigini bilmediig, ciddiye de almadiig bir seye atifta bulunuyorsunuz. Ben bunu, sizin kendinizi anlatmaniz acisindan yeterli bulmuyorum.

Onun yerine, ilgili metnin kisa bir ozetini, ve GENISCE bir gerekcesini gormek isterdim --sizin kendi kelimelerinizle.

Aksi halde, homseksueller apayri bir getto olmaga devam edecek ve sanki o tur bir getto mensuplugundan da memnunlarmis gibi anlasilacak. Bu dogru ise (getto mensuplugundan da memnun iseler), bir itirazim yok; ama degillerse, meramlarini daha iyi anlatmalarini beklerim.

Samimi kanaatim; esciseller bunu pek yapamiyor; benim gozlemledigim kadariyla tepkiniz --adi uzerinde 'tepki', yani 'reaksiyoner' bir tavir-- horlanmayi verili kabul etmek uzerine kurulu gibi.

Sagda solda cikip yuruyusler yapmak icin bence cok cok erken, once neyi nicin istediginizi anlatmalisiniz.

Kisa bir surec olmayabilir ama, daha saglikli olacagina da eminim --MKA'nin yaptigi gibi gokten zembille bazi haklarin verilmesi o haklarin uygulanacagi anlamina gelmiyor, malum.

Kisacasi, horlanmisligin mevcut olmadigini soylemiyorum tabii ki, ama, --XSI beye cevap verdiginiz yazida oldugu uzere-- bunun uzerine cikarak (konuyu uckur seviyesine veya yatak odasinda kimin ne yaptigina indirmeden, indirilmesine de izin vermeyerek) meraminizi aktarsaniz herkes icin cok daha iyi olacagini saniyorum.

Son olarak, XSI beyin, baska her sey bitmis gibi, 3-5 ismin 'gay' olup olmadigini sormasini cidden yadirgadigimi eklemek isterim. Soylediklerinin de, sorduklarinin de onemli derecede agirligini alip goturen televole magaziciligi turunden bir merak.. pek (hic) yakistiramadim.

Bir de rica: Anasayfanizdaki makale fontlarini azicik kucultemez misiniz. Cok buyuk olunca okunmasi zor oluyor.

sedef dedi ki...

Konunun muhattabı olmamakla birlikte Müzmin Bey, şu konuda bir-iki şey söylemek isterim:

Baska bir deyisle, homoseksuelligi ticari amacla yapilan hemcinsler icindeki cinsi iliski olarak goruyor toplum.

Yani, yaradilistan gelen ozelliklerden cok, yaradilisa ihanet gibi gorunuyor. Umarim ne demek istedigimi anlatabiliyorum.


Ben anlıyorum. Kısa süre önce yapmış olduğum tartışmalardan da edindiğim izlenim; "eşcinsel" deyince insanların aklına travestiler geliyor. Yani kadın gibi giyinen, makyaj yapan ve para karşılığı -ne hikmetse- heteroseksüel(!) erkeklerle yatan erkekler.. Halbuki eşcinseller kadın gibi giyinmek, makyaj yapmak durumunda değildir; böyle durumdakiler transeksüellerdir ve onlar da travestiler gibi fahişelik yapacak değildir. Genelde bir "gay"in dışardan gay olduğunu anlamak güçtür.

Toplumda büyük ölçüde bir önyargı mevcut.. Bunu yıkmanın yolu nedir bilmiyorum ama...

Muzmin Anonim dedi ki...

Fontlari kuculttugunuz icin tesekkurler.

Izninizle, bir-iki seye daha maydanoz olmak isterim.

Birincisi, template'te (CSS dosyasinda) sunlari dener misiniz lutfen
[ilgili kisimlar birebir ikame edilecerek denenecek], mevcut haliyle cok dar bir sahaya kistili kaliyor yazilanlar. Ekrani tam kapsasa daha okunakli olur bence. Ama, siz farkli bir sey istiyorsaniz, asagidaki yuzdelerle de oynayabilirsiniz tabii ki.

@media all {
#header {
width:99%;
margin-top:0px;
margin-left:10px;
margin-bottom:10px;
margin-right:10px;

padding-top:0px;
padding-left:0px;
padding-bottom:0px;
padding-right:0px;
border:1px solid #333;
}
}

@media all {
#content {
width:100%;
margin-top:10px;
margin-left:10px;
margin-bottom:10px;
margin-right:10px;

padding-top:10px;
padding-left:10px;
padding-bottom:10px;
padding-right:10px;
text-align:left;
}
#main {
width:75%;
float:left;
margin-top:0px;
margin-left:10px;
margin-bottom:10px;
margin-right:0px;

padding-top:10px;
padding-left:10px;
padding-bottom:10px;
padding-right:0px;
text-align:left;
}
#sidebar {
width:18%;
float:left;
margin-top:0px;
margin-left:10px;
margin-bottom:10px;
margin-right:10px;

padding-top:10px;
padding-left:10px;
padding-bottom:10px;
padding-right:20px;
}
}

Bir de, okunabilir olmasi icin, hakkinizda (about) bolumunde noktalama isaretlerinden sonra (virgulden, noktadan vb sonra) bir bosluk birakir misiniz.

Muzmin Anonim dedi ki...

Sedef hanim,

Malum, mesele muhatap ya da taraf olmak degil --ben de muhatap ya da taraf degilim; ama, bunu da 'gunah cikarircasina' ya da 'ortulu bir sytan taslama' cinsinden soylemek de hosuma gitmiyor. [siz boyle duruyorsunuz anlaminda degil, genel cerceve olarak soylemek istedim bunlari]

Ben anlıyorum. Kısa süre önce yapmış olduğum tartışmalardan da edindiğim izlenim; "eşcinsel" deyince insanların aklına travestiler geliyor. Yani kadın gibi giyinen, makyaj yapan ve para karşılığı -ne hikmetse- heteroseksüel(!) erkeklerle yatan erkekler..

Aynen oyle.. Ve, isin dogrusu, benim baktigim yerden de, escinseller kendilerini farkli konumlandirmak konusunda pek de bir sey yapmiyor gibiler.

Daha dogrusu, sunu merak ediyorum: Turkiye'de, escinsel deyince herkes 'travesti' mi anliyor --'tarvesti' olmayan escinseller de mi?

Halbuki eşcinseller kadın gibi giyinmek, makyaj yapmak durumunda değildir; böyle durumdakiler transeksüellerdir ve onlar da travestiler gibi fahişelik yapacak değildir.

Iyi de, bu farki anlatmaktan baslasak nasil olur. Ecemice'de gordugum bu link uzerine buraya bir bakayim dedim. Daha sonra da buradan baska 'gay' sitelerine bkatim biraz. Gordugum manzara su: Hersey --nerdeyse hersey-- seksin sekli ile kisitli. Bir de, kendi cinsiyetlerinde sevgilileri vb oldugu ile.

Great. Bundan ne ogrendik? Farkli olduklarinin haricinde hic bir sey.

Butun hikaye seksin sekli (yatak odasi) ve sevgilin cinsiyeti midir?

Genelde bir "gay"in dışardan gay olduğunu anlamak güçtür.

Iceriden de anlamanin kolay olmadigini soyluyorlar :)

Toplumda büyük ölçüde bir önyargı mevcut.. Bunu yıkmanın yolu nedir bilmiyorum ama...

Bence bir suru sey yapabilirler. Ve, herkese de faydasi olur.

Alima gelenler: Birincisi, seksin sekli ve sevgilinin cinsiyetine odaklanmak yerine, nicin boyle olduklari konusunda --pazarlama kokmayan, yani, toplumun hassasiyetlerini kasimayan-- samimi ve doyurucu bilgilendirmeler yapabilirler.

Ikincisi, yine bu baglamda, toplumun dejenerasyon saydigi magazinel televole sahsiyetleri ile aralarina mesafe koyabilirler, hatta onlari da elestirebilirler. Daha da otesi, kendilerinin adini lekeleyenleri afise edebilirler (isterse afise edilecek olanlar escinsel olsun).

Bunlari artirmak mumkun --ve, illa da benim dedigim olacak da degil tabii--, ama, bu istikamette bir sey gormuyorum. Gorduklerim ise, reaksiyonist ve toplumun onyargilarini pekistirici seyler.

Yani, kendilerine de yazik ediyorlar.

sedef dedi ki...

İkinci öneriniz mantıklı, sanırım ben de bu durumda vasıflarına güvenmeyip bedenini kullanarak başarılı olmaya çalışan kadınlarla arama mesafe koymalıyım :)