08 Ağustos 2006






Atatürk demis ki:


"Ben, manevi miras olarak hicbir ayet, hicbir dogma, hicbir donmus ve kaliplasmis kural bırakmiyorum.
Benim manevi mirasim ilim ve akildir.
Benden sonrakiler, bizim asmak zorunda oldugumuz cetin ve köklü zorluklar karsisinda, belki gayelere tamamen eremedigimizi, fakat asla ödün vermedigimizi, akil ve ilmi rehber edindigimizi tasdik edeceklerdir.
Zaman süratle ilerliyor, milletlerin, toplumların, kisilerin mutluluk ve mutsuzluk anlayisları bile degisiyor.
Böyle bir dünyada, asla degismeyecek hükümler getirdigini iddia etmek, aklin ve ilmin gelisimini inkar etmek olur.
Benim Türk milleti icin yapmak istediklerim ve basarmaya calistiklarim ortadadır.
Benden sonra beni benimsemek isteyenler, bu temel eksen üzerinde akil ve ilmin rehberligini kabul ederlerse, manevi mirascilarım olurlar."



2 yorum:

herackles dedi ki...

"Türk milletinin büyük millet olduğunu, tüm medeni alem bir kez daha tanıyacaktır."
(10.Yıl Nutku)

Ç...

7.oda dedi ki...

"Zaman süratle ilerliyor, milletlerin, toplumların, kisilerin mutluluk ve mutsuzluk anlayisları bile degisiyor.
Böyle bir dünyada, asla degismeyecek hükümler getirdigini iddia etmek, aklin ve ilmin gelisimini inkar etmek olur."


sanırım bu iki cümle herşeyi özetliyor !! ve din olgusunu ne kadar da güzel açıklamış aslında değil mi :)